ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ – ၃

Posted on

ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္အေၾကာင္းကုိ ေသေသခ်ာခ်ာေလး သိခ်င္သူမ်ားအတြက္  အ႐ွင္ေတဇပုလဲ  ေရးသားထားတဲ့စာစုကုိ ျပန္လည္ေ၀မွ်လုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေအာင္ျမင္မႈအထြဋ္အထိပ္

သည့္ေနာက္တြင္ ဆရာေတာ္၏ ေအာင္ျမင္မႈမွာ အထြဋ္အထိပ္သို႔ ေရာက္႐ွိလာခဲ့သည္။ စိန္ေအာင္မင္း၊ စိန္မာဒင္၊ ဒဂုန္ေအာင္ စသည့္ ဇာတ္၊ ႐ုပ္ေသးမ်ားျဖင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေဟာၾကားေသာ္လည္း မည္သည့္အခါမွ ႐ွံုးေလ့မ႐ွိဘဲ ႏိုင္သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ ပရိသတ္မွာလည္း တရားပြဲမို႔ ၿငီးေငြ႔သြားသည္မ႐ွိဘဲ ဇာတ္ရံုထရံမ်ား ဖြင့္ေပးရသည္အထိ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး မ်ားျပားခဲ့သည္။

ျမင္းျခံၿမိဳ႕ ၁၂ မုဒ္ေစတီတြင္ ကနက္စိန္ဇာတ္ႏွင့္ သူ႔ဟြန္းသံကိုယ္ျကား၊ ကိုယ့္ဟြန္းသံ သူၾကား မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေဟာရသည္။ ဆရာေတာ္ ေဟာေနစဥ္ ကနက္စိန္ဇာတ္က”ဒက္..ဒက္…ဒက္ …ဒုန္း” ဆိုတဲ့ ျပဇာတ္တိုက္ပြဲ ပစ္ခတ္သံေတြ ဆူညံစြာထြက္လာၿပီး ဇာတ္ရံုထက္သို႔ မီးခိုးလံုးႀကီးမ်ား တက္တက္လာသည္။ အတိုင္းသား ၾကားေနရ၍ တရားနာပရိသတ္မွာ ဟိုဘက္စိတ္ေရာက္သြားၾကသည္။ ဆက္ေဟာ၍ မျဖစ္ေတာ့မွန္း သိလိုက္တဲ့ ဆရာေတာ္က “ကဲ ခင္မ်ားတို႔ ျပဇာတ္ နားေထာင္ခ်င္ နားေထာင္လိုက္ၾကဦး၊ က်ဳပ္ ေမာလို႔ ခဏနားဦးမယ္ ” ဟု အခ်ိဳသပ္ ရပ္ေပးလိုက္သည္။

ထိုသို႔ ရပ္ေပးျခင္းမွာ အေၾကာင္း႐ွိသည္။ တဝုန္းဝုန္းႏွင့္ ခြဲေနေသာ ေျဗာက္အိုးတစ္လံုးလွ်င္ ႐ွစ္က်ပ္တန္သည္။ အကုန္က်မ်ား၍ ၾကာၾကာ မပစ္ႏိုင္မွန္း ဆရာေတာ္က သိျပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခဏရပ္ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အတန္ၾကာေသာအခါ တြက္ထားသည့္အတိုင္း အသံေတြ ၿငိမ္သက္သြားသည္။ ထိုအခ်ိန္ကို ေစာင့္ေနသည့္ ဆရာေတာ္က တရားပြဲ ျပန္စကာ “အေမွာင္ဘဝ သူ႔ေနာင္တ”တရားမွ မယား၏ နွင္ထုတ္ျခင္းကို ခံရရွာသည့္ ေမာင္သံေယာဇ၏ ငိုပံုအား စြဲစြဲငင္ငင္ အသံအားေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ဤသို႔ ငိုေလေတာ့သည္။

“႐ႈ့မဝတဲ့ အခါမွာ……..သုတ ခင္ကညာ မယဥ္ေက်းလိုက္ပံုက ေနာက္မွေတြ႔တဲ့ လင္ငယ္ေလးကို အားရေစဖို႔ လင္ႀကီးေမာင္ ဗ်ာပါေပြရေအာင္ ေဟး…….မယ္သုတရဲ႕..ႏွင္ရက္ေလအား…………ႏွင္ရက္ေလအား…………..။ ဆိုၿပီး ခြၽဲခြၽဲပစ္ပစ္ ငိုခ်င္းေလး ဟစ္လိုက္သည္ဆိုလွ်င္ပဲ “ဟာ…ေဟ့ေကာင္ေတြ ဘုန္းႀကီးလည္း ငိုသဟ” ဟု ဆို၍ ဇာတ္ရံုထဲက လူေတြ အလုအယက္ ေျပးထြက္လာၾကရာ တရားပြဲရံုၾကီးပင္ ျပည့္လွ်ံသြားေတာ့သည္။ ဆရာေတာ္က ဆက္၍ ငိုသည္။

“ေတြးဆလို႔ ႐ႈ႕လိုက္ပါဦး မယ္သုတရဲ႕…ေလးဝါစု ဆိုတာဟာ အပါယ္ဘံု ဒုဂၢတိလမ္း…ေပမို႔….ၾကည့္စမ္းကြယ္ က်ဳပ္ တကယ္ သြားရမယ္တဲ့ …..အမယ္ မင္း ေတြးဆလို႔ သနား …….သနား…..” ဟု ဆရာေတာ္ ကိုယ္တိုင္ေရးငိုခ်င္းသံကို ၾကားရေသာ ပရိသတ္မ်ားမွာ ငိုေနသည္႔ပါးစပ္အား ၾကည္လို၍ ေ႐ွ႕သို႔ တိုးကာ တိုးကာတက္လာၾကေလသည္။ အံ့ဖြယ္ဆရာေတာ္ပါေပ။

အလြမ္းဇာတ္သိမ္း မမၿငိမ္း (ပဋာစာရီ) တရားကို ေဟာၾကားစဥ္က အလြမ္းေတြကို ပစ္စလက္ခတ္သံုးၿပီး ေဟာၾကားရာ ပရိသတ္အလယ္က အေမႀကီးတစ္ဦးသည္ “သား…ဇဋိလ” ဟု ေအာ္ေခၚၿပီး တက္လာသည္။ ဆရာေတာ္လည္း မိမိဘြဲ႔ေခၚသံၾကား၍ ဘာျဖစ္ပါလိမ့္ အရင္ဘဝက မိခင္ေဟာင္းလား ဟု ေတြးကာ တရားပြဲခဏ ရပ္ေပးလိုက္ရသည္။ ေမးျမန္းစံုစမ္းၾကည့္ကာမွ မၾကာေသးမီက ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားသည့္ သူ႔သားပဥၨင္း အ႐ွင္ဇဋိလကို သတိရၿပီး အလြမ္းဓာတ္ခံျဖင့္ ထငိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရေလသည္။

ဆရာေတာ္သည္ ဤသို႔ တရားနာပရိသတ္ကို လြမ္းေအာင္၊ သနားေအာင္ ဆြဲေဆာင္ ေဟာႏိုင္သလို တေဝါေဝါ ပြဲက်ေအာင္လည္း ေဟာစြမ္းႏိုင္သည္။ ဆရာေတာ္၏ ေဟာေျပာမႈစြမ္းရည္ေၾကာင့္ ပရိသတ္၏ ရယ္ေမာသံမွာ ေဝါကနဲ၊ ေဝါကနဲ ထြက္ထြက္လာသည့္ အသံၾကားၿပီး ဇာတ္သဘင္ အတီးသမားမ်ားမွာ ဟိုေခါက္၊ သည္တီးႏွင့္ အေယာင္ေယာင္ အမွားမွားေတြ ျဖစ္ေန၍ ဟြန္းဘက္ေျပာင္းေပးရန္ လာေတာင္းပန္ၾကရသည့္ ဇာတ္သမားမ်ား အမ်ားအျပား႐ွိေလသည္။ ေတာ္တန္ရံု ဇာတ္ေလာက္ကေတာ့ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္က လိမ့္ထြက္သြားေအာင္ ေဟာႏိုင္သည္။ ဆရာေတာ္ ေဟာသံကို နားေထာင္ရံုဆိုလွ်င္ လည္ပင္းေၾကာ ေထာင္ေအာင္ ေအာ္ေနသည္ ဟု အထင္မွားတတ္ၾကေသာ္လည္း တကယ္တမ္းမွာ မပင္မပမ္း ပါးစပ္လႈပ္ရံုသာ ေဟာသည္မို႔ ဘယ္ေလာက္ေဟာေဟာ ေမာပမ္းသြားသည္မ႐ွိေပ။

ထိုသို႔ ေဟာၾကားေနရင္းက အျမင္မတူသူတို႔၏ ေႏွာက္ယွက္မႈကိုလည္း ၾကံဳရသည္။ တစ္ခါက အရက္၏ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး ေဟာၾကားေနစဥ္ အရက္သမားတစ္ေယာက္ ဝင္လာၿပီး “ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္ဘဲနဲ႔ သူမ်ားကို ဘာလို႔ ေစာ္ကားတာလဲ”ဟု လက္ညႇိဳးလ်က္ ျကိမ္းေလသည္။ ႐ုတ္တရက္မို႔ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္က ရပ္လိုက္ရာ တရားပြဲမွာ တိတ္ဆိတ္သြားသည္။ လံုျခံဳေရးမ်ားကို ဆြဲထုတ္၊ ေမာင္းႏွင္ပစ္ၾကဖို႔လည္း ဆရာေတာ္က မခိုင္းဘဲ သည္တိုင္းသာ အသာၾကည့္ေနသည္။ အတန္ၾကာေသာအခါ ပရိသတ္ထဲက အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦး ထလာၿပီး ထိုအမူးသမားအား ေခၚထုတ္သြားေလ၏။ ထိုအခါမွ တရားကို ဆက္ေဟာခဲ့ေလသည္။

ေနာက္တစ္ရက္တြင္ ထိုအမူးသမားႏွင့္ သူ၏ မိခင္တို႔ ဆရာေတာ့္ထံ လာေတာင္းပန္သည္။ ငမူးမွာလည္း အမူးေျပေနၿပီမို႔ ဆရာေတာ္အား ႐ွိခိုးကန္ေတာ့ကာ အရက္ကို ေနာင္ မေသာက္ေတာ့ပါဟု လႉေလ၏။ ဆရာေတာ္ကလည္း ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ခြင့္လႊတ္ေပးခဲ့ၿပီး ေနာင္ ဤသို႔ မျပဳမိေစရန္ ဆံုးမေပးလိုက္ေလ၏။

ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္မွာ အရက္သမားႏွင့္ အက်ိဳးေပးသည္ ဆိုရမည္။ ျမင္းျခံၿမိဳ႕မွ ကိုေမာင္ေငြ ဆိုေသာ သူသည္လည္း အရက္မူးေနလ်က္က ၾကာနီကန္တရားကို ေ႐ွ႕ဆံုးက လာနာသည္။ ဆရာေတာ္ ေဟာေသာအခါ အရက္သံႏွင့္ “တင္ပါ့” လိုက္ေနသည္မွာ တရားဆံုးသည္အထိပင္။ ေနာက္ရက္တြင္ “မူးေၾကာင္၊ မူးေၾကာင္ႏွင့္ “တင္ပါ့” လုပ္ရေကာင္းလား” ဟု ညီအစ္ကို၊ ေမာင္ႏွမတို႔က ေျပာဆိုၾကရာ ႐ွက္လြန္းလို႔ ဆိုၿပီး ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ထံ လာ ေလွ်ာက္ၾကားၿပီး အရက္ကို စြန္႔လႉသြားေလသည္။ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ထံတြင္ ဤသို႔ အရက္လာလႉ သြားသူ အမ်ားအျပား႐ွိေလသည္။

ေအာက္ေျခဓမၼကထိက

ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္၏ တရားမ်ားသည္ စာမတတ္သူႏွင့္ ကေလးသူငယ္တို႔အတြက္ အဓိကထား ေဟာၾကားေသာ တရားမ်ားျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေအာက္ေျခ ေလွကားထစ္ ဓမၼကထိက ျဖစ္ေၾကာင္း မၾကာမၾကာ ႐ိုးသားစြာ ဝန္ခံေလ့႐ွိသည္။ ဘာသာျခားမ်ားပင္ ၾကာနီကန္တရားကို နာၿပီး ဗုဒၶအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိခဲ့ရသည္။

ျပည္ၿမိဳ႕ ေရႊဆံေတာ္ေျခရင္းက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ပိုင္႐ွင္ ဦးေမာင္နီဆိုေသာ ေပါက္ေဖာ္ႀကီး တစ္ေယာက္႐ွိသည္။ ထိုေပါက္ေဖာ္ႀကီးဆိုလွ်င္ ၾကာနီကန္တရား မနာဖူးခင္က ဘုရားမသိ တရားမသိသလို ဘုန္းႀကီးလည္း မ႐ွိခိုးေပ။ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္၏ တရားကို နာယူမိေသာအခါ ႀကိဳက္လြန္းလို႔ ရန္ကုန္အထိ တက္ၿပီး တရားဇာတ္ထုပ္ေပါင္း ႐ွစ္ဆယ္ခန္႔အထိ ဝယ္ကာ သူ႔ဆိုင္ လာသမွ် လူတိုင္းကို ၾကာနီကန္တရား ဖြင့္ျပေလ့႐ွိသည္။

တစ္ေန႔ သူ႔ဆိုင္ လက္ဖက္ရည္ လာေသာက္သူတစ္ဦးက “ဒီဆရာေတာ္ သီခ်င္းဆိုၿပီး ငိုေနတာ မဖြင့္ပါနဲ႔ဗ်ာ” ဟု ဆိုလာ၍ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးက ” မင္း ဝိပႆ နာ တရားဆို နာမွာလား”ဟု ေမးရာ ထိုလူက “ဒီဘုန္းႀကီး ဘယ္တုန္းက ဝိႆ နာ ေဟာလို႔လဲ” ဟု သေရာ္ေလသည္။ ထိုအခါ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးက “ဒီမယ္ တရားဆံုးေအာင္ နာရင္ လက္ဖက္ရည္၊ မုန္႔၊ ေဆးလိပ္ အလကားတိုက္မယ္ မင္း ဝိႆ နာ အေခြကို ဆံုးေအာင္ နာမလား” ဟု ျပန္ေမးရာ” အံမာ ဒီကိုယ္ေတာ္ ဝိႆ နာေဟာရင္ ဆံုးေအာင္ နာမယ္ဗ်ာ”ဟု ဆိုေလ၏ ။ ထိုအခါ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးက ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ ေဟာၾကားထားသည့္ “သကၠာယ ဒိဌိျဖဳတ္ခန္း” ဝိႆ နာ တရားကို ဖြင့္ျပေလ၏။ အတန္ၾကာ နာယူၿပီးေသာအခါ ထိုလူက “ေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ၊ က်ဳပ္က ဒီလို မေဟာဘူးမွတ္လို႔ ၊ က်ဳပ္ အိမ္မွာ အလုပ္ေလး႐ွိလို႔”ဟု ဆိုကာ ထရပ္ေလသည္။

ေပါက္ေဖာ္ႀကီးက ” ခင္မ်ား ျပန္ေတာ့ မလို႔လား”ေမးေတာ့ ျပန္ေတာ့မယ္ ဟု ဆိုသည္။ သည္ေတာ့ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးက “မုန္႔ဖိုးက ဘယ္ေလာက္၊ လက္ဖက္ရည္ဖိုးက ဘယ္ေလာက္၊ ေဆးလိပ္ဖိုးက ဘယ္ေလာက္”ဟု ေျပာကာ ပိုက္ဆံေတာင္းေလ၏။ ထိုလူက “ခင္မ်ားေျပာေတာ့ အလကားတိုက္မယ္ဆိုဗ်”ဟု ေမးရာ “ဟုတ္တယ္ေလ ၊ မင္းမွ တရား ဆံုးေအာင္ မနာတာ အဲေတာ့ ပိုက္ဆံေပးရမွာေပါ့”ဟု ေျပာကာ ေတာင္းယူေလ၏။

ေပါက္ေဖာ္ႀကီး ရိပ္သာတစ္ခုသို႔ တရားစခန္း ဝင္ေနစဥ္ကလည္း လူႀကီးတခ်ိဳ႕က ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ကို ေဝဖန္ေနၾကသည္ကို ေပါက္ေဖာ္ၾကီး ၾကားလိုက္ရသည္။

“ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ တရားက သီခ်င္း ဆိုသံေတြနဲ႔ ဆိုေတာ့ က်ဳပ္တို႔ ဝိပႆ နာလုပ္ငန္းေတြ ခြက်ကုန္ေတာ့မွာပဲ”ဟု ၾကားသျဖင့္ ေပါက္ေဖာ္ႀကီး ဦးေမာင္နီက မခံႏိုင္ဘဲ”ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ကို အျပစ္မေျပာၾကပါနဲ႔ဗ်ာ၊ ခင္မ်ားတို႔ ရိပ္သာကို က်ဳပ္ တ႐ုတ္ေမာင္နီေရာက္လာတာ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ တပ္ေပးလိုက္တဲ့ ေလွကားနဲ႔ ေရာက္လာတာပါ၊ က်ဳပ္ က ဘုန္းႀကီးလည္း မ႐ွိခိုးဘူး၊ တရားလည္း မနာဘူး၊ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ တရားနာၿပီးမွ ဝိပႆ နာ ကူးမယ္ဆိုၿပီး ခင္မ်ားတို႔ဆီ ေရာက္လာတာ ၊ ခင္မ်ားတို႔ ရိပ္သာ လူတစ္ေယာက္တိုးတာ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ေၾကာင့္ပါ၊ ဒီလိုသာ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ကို အျပစ္ေျပာေနမယ္ဆိုရင္ ခင္မ်ားတို႔ ရိပ္သာ လူတစ္ေယာက္ ေလ်ာ့ၿပီသာမွတ္၊ က်ဳပ္ ျပန္မယ္” ဟု ဝင္ေျပာၿပီး ထျပန္မည္ျပဳရာ ထိုလူတစ္စုက “ဟာဗ်ာ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္လည္း ဝိပႆ နာ ေဟာရင္ တကယ္ ေကာင္းပါတယ္၊ အဆိုအငိုေလးေတြ နည္းနည္း ေလ်ွာ့ရင္ ေကာင္းပါတယ္”ဟု ေျပာကာ ဝိုင္းတားၾကေလ၏။

အပုပ္ခ်ခံရျခင္း

ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ ဤသို႔ လ်ွမ္းလွ်မ္းေတာက္ ေက်ာ္ၾကားလာေသာအခါ ေအာင္ျမင္သူတို႔၏ ထံုးစံအတိုင္း မေကာင္းသတင္းမ်ား အလႊင့္ခံရသည္။ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ လူထြက္သြားၿပီ ဟု သတင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ထုတ္ခံရသည္။ ဇာတ္သဘင္မ်ားက ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္အား ပ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ထိုးဆြလာၾကသည္။ ဆရာေတာ္အား အၿငိမ့္မင္းသမီးတစ္ဦးႏွင့္ ေပးစား၍လည္း အပုပ္ခ်ၾကသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က သိန္းသံုးဆယ္ ခ်မ္းသာသည့္ မင္းသမီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ခိုးေျပးၿပီ ဟုလည္း သတင္းအမွားမ်ား ျဖန္႔ၾကသည္။

ထို႔ျပင္ ဇာတ္ရံုထဲမွာ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ သံုးဆယ္က်ပ္ႏွင့္ ေဟာစားေနသည္။ ကန္ထ႐ိုက္ေတြႏွင့္ လုပ္စား၊ ႐ိုက္စားလုပ္ေနသည္ဟု အတင္းစကားအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ထိုးႏွက္ တိုက္ခိုက္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္မွာ စိတ္ဆိုးအမ်က္ထြက္ျခင္း အလ်င္းမ႐ွိေပ။ မည္သူေတြ လုပ္ၾကံသတင္းမ်ား လႊင့္ေနသည္ကို သိေသာ္လည္း အျပစ္တင္စကား မေျပာၾကားသလို တရားထဲ ထည့္၍လည္း ဘယ္ေသာအခါမွ မေဟာခဲ့ေပ။ မိမိက ဘုန္းႀကီးတန္ႏွင့္ ငိုမိ၊ ဆိုမိလို႔သာ အျပစ္ေျပာခံရသည္ဟု ႏွလံုးသြင္းလ်က္ ခြင့္လႊတ္ေပးခဲ့သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ အသက္အားျဖင့္လည္း ၄၅ ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ၿပီမို႔ လိုင္းေျပာင္းျပီး အဆို၊ အငိုမပါ ပံုတိုပတ္စတို႔ျဖင့္သာ ေဟာရန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္ေတာ့သည္။

မင္းကြန္းဆရာေတာ္စေသာဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ အားေပးေထာက္ခံမႈ

ဆိုတာ ငိုတာကို ႀကိဳက္သူႏွင့္ မႀကဳိက္သူတို႔တြင္ ႀကိဳက္သူက အျပတ္အသတ္ ပိုမိုမ်ားျပားသည္။ ထိုႀကိဳက္သည့္ အထဲတြင္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးလည္း အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ဥာဏ္အေကာင္းဆုံးသူအျဖစ္ ကမာၻ႔မွတ္တမ္းဂင္းနစ္စံခ်ိန္ဝင္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ျမင္းျခံၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႔ဆံုခဲ့စဥ္က ဆရာေတာ္ႀကီးက ” ဦးဇဋိလ ဆရာေတာ္တို႔ကို အားနာၿပီးေတာ့ မေဟာရဲ၊ မေျပာရဲ မျဖစ္နဲ႔၊ ဦးဇဋိလ ေဟာတဲ့ တရားေတြဟာ ဓမၼဓိဌာန္က်ၿပီး လူငယ္လူရြယ္ေတြအတြက္ ေအာက္ေျခသိမ္းေတြ အမ်ားႀကီးပါတယ္။ ေဟာသာေဟာပါ။

ဆရာေတာ္တို႔က တိပိဋကဓရႏွင့္ ကိုက္ညီေအာင္ ပိဋကတ္ ေတြရြတ္ၿပီး ပါဠိအတိုင္း ျမန္မာျပန္ ေဟာေနရေပမဲ့ ပံုတိုပတ္စေတြနဲ႔ ပေဒသာလို စံုေနေအာင္ ေဟာလို႔ မရပါဘူး။ ဦးဇဋိလလည္း ပါရမီထူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပါ။ ပါရမီထူးတဲ့အတိုင္း ေ႐ွ႕ဆက္ၿပီး ေဟာသာ ေဟာပါ” ဟု အားေပးတိုက္တြန္းခဲ့သလို ဆရာေတာ္၏ ဇာတိရြာသို႔ပင္ သံုးညဆက္ တရားေဟာရန္ ေတာင္းဆို၍ လယ္တီဦးဝိလာသ က ေ႐ွ႕ပိုင္းေဟာၿပီး ပရိသတ္ထိန္းႏိုင္သည့္ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္က ေနာက္ပိုင္းေဟာအျဖစ္ တာဝန္ယူ ေဟာၾကားေပးခဲ့ဖူးသည္။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အဆိုအငိုတို႔ကို အားေပးျခင္းမဟုတ္ဘဲ ထိုအဆိုအငိုတို႔ေၾကာင့္ မ်ားစြာေသာ လူငယ္လူရြယ္တို႔ ရတနာသံုးပါး၏ ေက်းဇူးကို သိ႐ွိကိုးကြယ္လာရေသာေၾကာင့္ ဆိုးက်ိဳးထက္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားမႈ႔ေၾကာင့္ ထိုသို႔ အားေပးေထာက္ခံခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

တစ္ခါ ျမင္းျခံၿမိဳ႕မွာပင္ ထူးႀကီးဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ဖူးေတြ႔ရစဥ္က “ဦးဇဋိလ အသံေကာင္းတယ္ဆိုတာ အခုမွပဲ ေတြ႔ဖူးေတာ့တယ္။ ဘယ္ႏွစ္ဝါ ႐ွ္ိၿပီလဲ” ဟု ေမးသည္။

ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္က “တပည့္ေတာ္ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေတြ႔ရတာ ဝမ္းေျမာက္ပါတယ္။ အသံေကာင္းတယ္ဆိုေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ ေဟာေနတာေတြက ဓမၼကထိကထဲမွာ ေအာက္ဆံုး ေလွကားထစ္ပါဘုရား။ တရားပြဲ မလာခ်င္တဲ့ ကေလးေတြ တရားပြဲ ေရာက္လာေအာင္၊ ဘယ္တုန္းကမွ တရားမနာတဲ့ စာမတတ္တဲ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ တရားပြဲ ေရာက္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ၿပီး ယခုလို တပည့္ေတာ္ ေဟာရတာပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္က အ႐ွင္ဘုရားတို႔လို ပါဠိေတြကို က်က္လည္း မက်က္ႏိုင္၊ ေဟာလည္း မေဟာႏိုင္ပါဘူး ဘုရား” ဟု မိမိကိုကိုယ္ ႏွိမ့္ခ်စြာ ေလွ်ာက္သည္။

ထူးႀကီးဆရာေတာ္က “ဝမ္းေျမာက္တယ္ ဦးဇဋိလေရ…သာသနာကို ကိုယ္ျပဳႏိုင္တဲ့ဘက္က ျပဳပါဗ်ာ။ က်ဳပ္က ပါဠိေတာ္ေတြ က်က္ေဟာႏိုင္လို႔ ဦးဇဋိလ မေဟာႏိုင္သလို ဦးဇဋိလလိုလည္း က်ဳပ္က မေဟာတတ္ဘူး။ သာဓု သာဓု သာဓု” ဟု သာဓုသံုးႀကိမ္ေခၚ၍ ခ်ီးက်ဴးေတာ္မူခဲ့သည္။

ပခုကၠဴၿမိဳ႕တြင္ အဘိဓဇမဟာရဌဂု႐ု ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ရ ဘဒၵႏၱသုနႏၵအား ဖူးေတြ႔ရစဥ္ကလည္း ဆရာေတာ္ႀကီးက “ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဓမၼကထိက ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ဆိုတာ ေမာင္ပဥၨင္းလား” ဟု ေမးသည္။ “တပည့္ေတာ္ ေက်ာ္တာက ဗရြတ္ရႊတ္တ ေက်ာ္တာပါဘုရား” ဟု ေလ်ွာက္တင္ေသာအခါ ” ေအး…အဲလို ေက်ာ္ေစာမႈ တစ္ခု ရဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ဘူး။ ဘယ္နည္းနဲ႔ ေက်ာ္ေက်ာ္ ေက်ာ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေတာ္တာပဲ။ က်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္ေပမဲ့ ေမာင္ပဥၨင္းလို ပရိသတ္နားလည္ေအာင္ ေရေရလည္လည္ ေဟာႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ႐ွားပါတယ္။ စာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ႐ွိရင္ ပခုကၠဴ ဦးေနမိႏၵ ( ဒုတိယ တိပိဋကဆရာေတာ္) တို႔ကို အကူညီေတာင္း၊ မရလို႔႐ွိရင္လည္း အခုေဟာေနတာ သင့္ပါတယ္” ဟု ေထာက္ခံမိန္႔ၾကားသည္။

#ေဒသႏၱရ ၊ ဘာသႏၱရ၊ ဂႏၳႏၱရမ်ားႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ျမန္မာအာယုေဗၺဒေဆးသိပၸံ၊ ေစတီယဂၤဏ ဓမၼာစရိယ (ဝဋံသကာ) ဘြဲ႔ခံ အဌကထာျပန္အေက်ာ္ သိမ္ျဖဴဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္အား ဤသို႔မိန္႔ဖူးသည္။

“ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ကို အျပင္မွာ ဆံုေတာ့ မဆံုဖူးဘူး။ ဒါေပမဲ့ မႏွစ္က ပဲခူး လိပ္ျပာကန္ဓမၼာရံု အလႉႂကြရင္း ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ရဲ႕ တရားဖြင့္ထားလို႔ နားေထာင္ၾကည့္တယ္။ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္က အထက္တန္းသာသနာျပဳျခင္းထက္ ေအာက္တန္းက ကေလးသူငယ္မ်ားအား သာသနာျပဳေပးျခင္းကို အလြန္အားေပးေသာ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္တယ္။

တနည္းအားျဖင့္ အေျခခံက်က် အုတ္ျမစ္ကစၿပီး သာသနာျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ပါးပါပဲ။ တို႔လို အၾကားအျမင္ မ်ားၿပီးသား ပုဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ေတာ့ အံမဝင္ဘူး၊ ကေလးသူငယ္မ်ားနဲ႔ေတာ့ လြန္စြာ အံဝင္တာေပါ့။ ဒီကေလးေတြကို မုန္႔ေကြၽးၿပီး သာသနာျပဳရတယ္ မဟုတ္လား။ သူကေတာ့ မုန္႔မေကြၽးဘူး၊ ႏႈတ္နဲ႔ေကြၽးၿပီး သာသနာျပဳတယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။ ငါ အဲဒီလိုပဲ မွတ္ခ်က္ခ်မိတယ္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ မႏၱေလး အေနာက္ျပင္ အဘယာရာမ ေက်ာင္းတိုက္ သက်သီဟ ဓမၼာစရိယ ဦးသီလာနႏၵကလည္း” ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ဟာ တစ္ဘာသာ ထြင္ၿပီး ေဟာႏိုင္တာ ဂုဏ္ယူပါတယ္” ဟု မိန္႔ၾကားခဲ့ဖူးသည္။

ထူးဆန္းေသာအျဖစ္အပ်က္တစ္ခု

ၾကာနီကန္ရြာ ေက်ာင္းတိုက္တြင္ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္၏ မယ္ေတာ္ႀကီး အဘြားဒြန္း (၇၈)ႏွစ္သည္ ဆရာေတာ္စီစဥ္ေပးထားသည့္ သူေနထိုင္ရာ ဇရပ္ေဆာင္အတြင္း၌ ဘုရား႐ွိခိုး၊ ေမတၱာပို႔ၿပီး ဘာဝနာပြားေနစဥ္ သားေတာ္ေမာင္ဦးဇဋိလ၏ ဂ်စ္ကားဝင္လာသံ ၾကားလိုက္ရသည္။ ထို႔ေနာက္ မိမိကို ယခင္လို လာေရာက္ ႏႈတ္မဆက္ဘဲ သီတင္းသံုးရာ အေဆာင္သို႔ တန္းၾကြသြားသံလည္း ၾကားလိုက္ရသည္။ အဘြားဒြန္းလည္း ထၾကည့္မေနေတာ့ဘဲ စိတ္မွန္းျဖင့္သာ ႐ွိခိုးၿပီး အိပ္လိုက္ေတာ့သည္။

ထိုည ( ၁၄.၅.၇၈ ) နံနက္ အ႐ုဏ္မက်င္းမီအခ်ိန္တြင္ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ ဦးဇဋိလကိုယ္တိုင္ အသံခ်ဲ့စက္ျဖင့္” ေက်းရြာ႐ွိ သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတို႔၊ အခ်ိန္မီ နံနက္ေစာေစာ ေက်ာင္းတိုက္သို႔ လာေရာက္ၾကပါရန္ ဖိတ္ေခၚအပ္ပါသည္။ အထူးတိုင္ပင္စရာလည္း ႐ွိပါသည္။ မလာမျဖစ္ လာျဖစ္ေအာင္ လာခဲ့ၾကပါရန္ ႏိႈးေဆာ္အပ္ပါသည္” ဟု ၾကည္လင္ျပတ္သားစြာ ဖိတ္ေခၚလိုက္သည္။ ထိုအသံကို ရြာသူရြာသားမ်ား ၾကားရေသာအခါ ဘာမ်ား အေရးတႀကီး ျဖစ္ပါလိမ့္ ဟု ေတြးကာ ခ်က္ခ်င္း ေရာက္လာၾကသည္။ ေရာက္လာၾကေသာ္လည္း ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ တိတ္ဆိတ္လ်က္႐ွ္ိေန၍ နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္သြားၾကသည္။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ထိုင္ေစာင့္ေနၾကေသာ္လည္း ေက်ာင္းတံခါးေတြ ပြင့္မလာေသးေပ။ မေစာင့္ႏိုင္သည့္ အဆံုးက်မွ ေက်ာင္းတံခါးထုၿပီး ဖြင့္ခိုင္းရသည္။ ဦးပဥၨင္းမ်ား ႏိုးလာၿပီး တံခါးဖြင့္လိုက္ေသာအခါ လူအုပ္ႀကီးကို ျမင္ၿပီး အံ့အားသင့္သြားသည္။

“ဒကာႀကီးတို႔ ဘာျဖစ္လို႔လဲ” “ဟင္…တပည့္ေတာ္တို႔က ေမးရမွာ ဘုရား၊ ဆရာေတာ္ ျပန္ေရာက္ၿပီဆို၊ ဘယ္မွာလဲ။ အသံခ်ဲ့စက္နဲ႔ ရြာသားေတြ ေခၚတာေရာ ဘာထူးလို႔လဲ” ဦးပဥၨင္းမ်ား ဘာေျဖလို႔ ဘာေျပာရမွန္း မသိျဖစ္သြားသည္။ လူအုပ္ႀကီးက တျဖည္းျဖည္း ပိုမ်ားလာၿပီး မ်က္လံုးမ်ားက ဆရာေတာ္ကို လိုက္႐ွာၾကည့္ေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္၏ အရိပ္အေယာင္မွ် မေတြ႔ရ။

ထိုစဥ္ မယ္ေတာ္ႀကီး အဘြားဒြန္းက လူအုပ္ႀကီးကို ေတြ႔ၿပီး”ေအာင္မယ္…ဒီေန႔ ဥပုသ္ေန႔ကိုး။ တို႔ျဖင့္ ရက္ေတာင္ ေမ့ေနလိုက္တာ မေျပာခ်င္ပါဘူး” ဟု ဆိုလိုက္သည္။ ဆရာေတာ္၏ အစ္မလတ္ စိတၱဇေဝဒနာသည္ ေဒၚလွေဖြးကလည္း “ဒီေန႔ ေက်ာင္းထဲ ပြဲ႐ွိတဲ့ အတိုင္းပဲ ၊ စည္ကားလွပါလား” ဟု ဆိုျပန္သည္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ညီ ကိုစိုး႐ွင္က လူသံမ်ားေၾကာင့္ ႏိုးလာၿပီး “ဘာျဖစ္ၾကတာတံုးဗ်။ ဆူဆူပူပူနဲ႔ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲ အၿငိမ့္ခံေနတာ က်လို႔ဗ်ာ” ဟု ဆိုလည္းဆို ဘုန္းႀကီးဦးဝဏၰ၏ စ်ာပနတုန္းက မေဗဒါအၿငိမ့္ ဧယဥ္က်ဴးေခြအား အသံခ်ဲ့စက္မွ ဖြင့္ခ်လိုက္သည္။ ဥကၠဌႀကီး ဦးႀကီးေငြ ဆူမွ ျပန္ပိတ္သြားသည္။

လူအုပ္ႀကီးက အဘြားဒြန္းထံသြား၍ “မေန႔ညက ဆရာေတာ္ ျပန္ႂကြလာၿပီဆို” ဆိုၿပီး ေမးၾကသည္။ “က်ဳပ္ ဘယ္သိမလဲ၊ ေမာင္တို႔ ဆရာေတာ္ကို ေမးၾကည့္ေပါ့။ ညက ကားနဲ႔ ျပန္လာၿပီပဲဟာ၊ ခုထိ က်ိန္းေနတုန္းလား။ ဒကာ ဒကာမေတြ စံုလို႔ ၈ နာရီ၊ ၉နာရီေလာက္ေတာင္႐ွိေနၿပီ၊ ႏိႈးေလွ်ာက္ၾကည့္ပါလား။ ဒီအပတ္ ဘာစိတ္တိုင္း မက် ျဖစ္လာတယ္ မသိပါဘူး။ ကားဝင္လာသံ ၾကားၿပီး သူ႔ေက်ာင္းဆီ တိုက္႐ိုက္ ဝင္သြားသံ ၾကားလိုက္ရတယ္။ က်ဳပ္လည္း ထမၾကည့္ဘဲ စိတ္ထဲက မွန္း ကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္။ အနႏၱငါးပါး လက္ကိုင္ထားေဟာတဲ့ ေတာ္တို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးကလည္း စိမ္းကားတတ္လာၿပီ” ဟု ဆိုသျဖင့္ လူအုပ္ႀကီးမွာ ပို၍ အ့ံအားသင့္သြားသည္။ ဆရာေတာ္ သီးသန္႔ သီတင္းသံုးရာ ေက်ာင္းေဆာင္ သြားၾကည့္ေတာ့လည္း အျပင္က ေသာ့ခတ္ထားသည္။ တစ္ခုခု ထူးျခားေနၿပီမွန္း သိလာၾကသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ကားတစ္စီး ေက်ာင္းထဲသို႔ ဝင္လာသည္။ ကားေပၚတြင္ ဆရာေတာ္၏ တပည့္ရင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ကိုဦးခင္ႏွင့္ ကိုလွေရႊတို႔ပါလာသည္။ မ်က္စိမ်က္ႏွာ မေကာင္းၾကဘဲ မယ္ေတာ္ႀကီးကို ျမင္ရေသာအခါ ခ်ံဳးပြဲခ် ငိုၾကေတာ့သည္။ ၿပီးေတာ့ “ဆရာေတာ္ မေန႔ညေနက ေခ်ာက္အထြက္ ထေနာင္းသံုးခြ အေရာက္ ကားေမွာက္ၿပီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားၿပီဗ်။ ေခ်ာက္ေဆးရံုမွာ ခြဲစိတ္ျပဳျပင္ၿပီး ကားနဲ႔ တပါတည္းယူလာတယ္” ဟု ေျပာလိုက္လ်ွင္ ၾကားရသူလူအုပ္ႀကီးမွာ ငိုေကြၽးၾကေလ၏။ ဆရာေတာ္ညီ ကိုစိုး႐ွင္မွာ ရင္ဘတ္စည္တီး၍ အဆိုးဆံုးျဖစ္သည္။ အဘြားဒြန္းကား သားပဥၨင္း၏ ေဟာတရားကို အျပည့္အဝ ရထား၍ ထင္သည္ လံုးဝ မငိုေပ။

သို႔ႏွင့္ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္၏ စ်ာပနသတင္းသည္ ေၾကးမႈံသတင္းစာတြင္ပါလာရာ တစ္ျပည္လံုး သိ႐ွိသြားၾကၿပီး ရဟန္း႐ွင္လူအေပါင္း လြန္စြာဝမ္းနည္း ႏွေမ်ာတသၾကေလသည္။ ဆရာေတာ္အား မႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူမ်ားပင္ အဆိုအငို မေဟာေတာ့ခါမွ ပ်ံလြန္ေတာ္မူရေလျခင္းဆိုၿပီး ရဟန္း႐ွင္လူ အားလံုးက ဝမ္းနည္းေၾကကြဲမိၾကေလသည္။

သို႔ႏွင့္ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဓမၼကထိက ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ ၄၆ ႏွစ္၏ ႐ုပ္ကလာပ္ေတာ္အား ၁၃၄၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဝါဆိုလဆန္း ၅ ရက္ေန႔၊ ညေန ၃ နာရီအခ်ိန္တြင္ သံုးရက္တိုင္တိုင္ နွစ္ေသာင္းခုနွစ္ေထာင္ အကုန္က်ခံကာ အခမ္းအနားက်င္းပ၍ လူတစ္ေသာင္းေက်ာ္တို႔ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ကာ ဆရာေတာ္ဦးဝဏၰ သျဂၤဳဟ္ရာ ေက်ာက္ကလာပ္မွာပင္ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ မေပ်ာက္ေစနဲ႔ မွာထားခဲ့ေသာ ထင္းမ်ားျဖင့္ မီးသျဂၤဳဟ္ခဲ့ေလသည္။ အ႐ိုးအိုးကိုကား ေရႊေလာင္းေတာင္ေပၚတြင္ တင္ထားေလသည္။

လုပ္ၾကံသတင္းမ်ားထြက္ေပၚလာ

ဆရာေတာ္၏ စ်ာပန စီစဥ္ေနဆဲကာလတြင္ ကားေပၚမွ အတူပါလာသူမ်ားက လုပ္ၾကံလို႔ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေၾကာင္း သတင္းမ်ားထြက္ေပၚလာသည္။ ဆရာေတာ္သည္ တရားပြဲတစ္ညလွ်င္ အလႉေငြ ေထာင္ခ်ည္ရသလို ဘဏ္တြင္လည္း ႏွစ္သိန္းေက်ာ္အပ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။ အတူလိုက္ပါလာသူမ်ားက ေငြမက္၍ ဆရာေတာ္ က်င္ငယ္စြန္႔ေနခိုက္ ကားစက္ႏိႈးတံျဖင့္ ႐ိုက္သတ္ၿပီးေနာက္ ကားျဖင့္ ဆရာေတာ္အေပၚ တက္ႀကိတ္ကာ ကားေမွာက္ေလဟန္ ဖန္တီးၾကေၾကာင္း။ ဘယ္လိုပင္ ပိရိစြာ လုပ္ေဆာင္ၾကေသာ္လည္း မ်က္ျမင္သက္ေသ ႏြားေၾကာင္းသားတစ္ဦးက ေဖာ္ထုတ္၍ အမႈတစ္ခုလံုး ေပၚလာေၾကာင္း။ လုပ္ၾကံသူမ်ားက ႏြားေၾကာင္းသားေလးကို ႏႈတ္ပိတ္ခ ေငြတစ္ေထာင္ေပးခဲ့ေၾကာင္း။ စသည္စသည္ျဖင့္ သတင္းမ်ား ေပၚထြက္လာသည္။

ထိုသတင္းမ်ားကို စံုစမ္းရန္အတြက္ သရက္ၿမိဳ႕နယ္သတင္းေထာက္ ကိုေမာင္ေမာင္ေဇာ္သည္ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕သို႔ သြား၍ ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္း ႐ိုက္ကူးေပးေသာ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ မ်ိဳးျမန္မာဓာတ္ပံုတိုက္မွ ဦးသက္၊ ဆရာေတာ္အား ခြဲစိတ္စစ္ေဆးရေသာ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ ျပည္သူ႔ေဆးရံုမွ တာဝန္႐ွိသူမ်ား။ ဆရာေတာ္အမႈကို စစ္ေဆးရေသာ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ အမွတ္ (၁)ရဲစခန္းမွ စခန္းမႉးႀကီး ဦးက်င္စမ္းတို႔ကို ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းခြင့္ရခဲ့သည္။ စခန္းမႉး ဦးက်င္စမ္းက သူ၏ စစ္ေဆးေတြ႔႐ွိခ်က္မ်ားကို ဓာတ္ပံု(၁၂) ပံုျဖင့္ ဤသို႔႐ွင္းျပေပးသည္။

ဆရာေတာ္၏ ဂ်စ္ကားသည္ လမ္းေကာင္းသျဖင့္ တစ္နာရီ ၃၀မွ ၃၅ မိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ေမာင္းႏွင္လာခဲ့သည္။ ထေနာင္းေကြ႔သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေကြ႔မည္အျပဳတြင္ ေရာ့တံျပဳတ္ၿပီး ယာဘက္သို႔ အ႐ွိန္ျပင္းျပင္းႏွင့္ ဆြဲဆင္းသြားသည္။ ကားဆင္းသြားေသာ ဘီးရာမ်ား အထင္းသား ေပၚသြားသည္။ ထိုသို႔ ဆင္းသြားေသာ္လည္း ေျမျပင္မွာ ညီညာေန၍ ေ႐ွ႕မွ ခ်ံဳႏြယ္မ်ားျဖင့္ တိုက္မိၿပီး ရပ္တန္႔ သြားရန္သာ႐ွိသည္။ သို႔ေသာ္ ကံဆိုးခ်င္ေတာ့ အ႐ွိန္ႏွင့္ ေျပးလာေသာ ဂ်စ္ကားသည္ ေရေျမာင္းကို ေခါင္းစိုက္ၿပီး ကြၽမ္းျပန္လ်က္ တိမ္းေမွာက္သြားေတာ့သည္။

ကားေမွာက္ၿပီး ၁၀ မိနစ္ခန္႔တြင္ ခရီးသည္တင္ ကားတစ္စီးေရာက္လာၿပီး ကားေပၚတြင္ ပါလာေသာ မေကြးတပ္မေတာ္ ေထာက္လွမ္းေရးမွ တပ္ၾကပ္ႀကီး ခ်စ္လိႈင္က ဦးေဆာင္၍ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ဒဏ္ရာရသူမ်ားကို ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ ေဆးရံုသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးေလသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္သည္ ဦးေခါင္းထိခိုက္မိ၍ ႏွာေခါင္း ေသြးထြက္ၿပီး ဦးေႏွာက္အတြင္း ေသြးထြက္သည့္ဒဏ္။ နံ႐ိုးငါးေခ်ာင္း က်ိဳးသည့္ဒဏ္။ တံေတာင္ဆစ္ အ႐ိုးက်ိဳးသည့္ဒဏ္။ ယာဘက္ေပါင္ က်ိဳးသည့္ဒဏ္တို႔ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ရ႐ွိခဲ့တာေၾကာင့္ လမ္းမွာပင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ေလေတာ့သည္။

ေဆးရံုေပၚေရာက္ေသာအခါ ဆရာေတာ္႐ုပ္ကလာပ္ ျပန္လည္သယ္ယူရန္ ဆရာေတာ္မွာ ေငြတစ္ျပားမွ မပါေတာ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဆးရံုဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ လူနာမ်ားက စုေပါင္းလႉဒါန္းၾက၍ ၂၅၀ က်ပ္ရ႐ွိခဲ့သည္။ ထိုေငြျဖင့္ မႏၱေလးတိုင္း၊ ပုသိမ္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ ၾကာနီကန္ရြာသို႔ ျပန္လည္ ပင့္ေဆာင္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။စခန္းမႉးႀကီးက ဤသို႔ ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းထဲမွ ကားဘီးရာမ်ားႏွင့္တကြ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ႐ွင္းျပသည္။ ႐ိုက္ကူးထားေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ၾကည့္၍ လုပ္ၾကံျခင္း ဟုတ္မဟုတ္ သဲလြန္စ႐ွာ  သိႏိုင္ေၾကာင္း ယခုအမႈမွာ လုပ္ၾကံျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း အခိုင္အမာ ေျပာဆိုသြားသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ လုပ္ၾကံသတင္းမ်ားလည္း ၿငိမ္သက္သြားေလေတာ့၏။

ကားေမွာက္၍ မေသဟု ယံုၾကည္ေသာ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္သည္လည္း “ခ်စ္ေတာ့ခ်စ္တယ္၊ ဒါေပမဲ့….” တရားကို ေနာက္ဆံုး ေဟာၾကားၿပီး ငါးႀကိမ္ေျမာက္ ကားအေမွာက္တြင္ေတာ့ ခႏၶာဇာတ္သိမ္းလို႔ ေသပြဲဝင္ခဲ့ရပါေတာ့သည္။ သေဗၺ သတၱာ ကမၼသကာ။ ။

အ႐ွင္ေတဇပုလဲ

က်မ္းကိုး
ၾကာနီကန္ေထ႐ုပၸတၱိႏွင့္ျဖစ္ရပ္မ်ား
ဦးေက်ာ္ၫြန္႔ (ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာ)ျပဳစုသည္။

Leave a Reply