ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ – ၂

Posted on

ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္အေၾကာင္းကုိ ေသေသခ်ာခ်ာေလး သိခ်င္သူမ်ားအတြက္  အ႐ွင္ေတဇပုလဲ  ေရးသားထားတဲ့စာစုကုိ ျပန္လည္ေ၀မွ်လုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဓမၼကထိကျဖစ္ရန္႐ူးသြပ္ပံု

အ႐ွင္ဇဋိလ၏ ဓမၼကထိက ပိုးမွာ ဗႏၶဳလဦးဆိုင္၏ တိုက္သစ္တက္ပြဲတြင္ ရန္ကုန္မွ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဓမၼကထိက ဦးေဥယ်၏ ၾကိတ္ႀကိတ္တိုး တရားပြဲကို သံုးညတိုင္တိုင္ နာယူမိေသာအခါ ပိုတိုးလို႔ သြားေတာ့သည္။ တစ္ေန႔ ငါလည္း ဦးေဥယ်လို ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဓမၼကထိက ျဖစ္ရမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္လည္း ထိုတရားပြဲၿပီးေသာအခါ ဦးေဥယ်ထံ ဝင္ေရာက္ဖူးေတြ႔ၿပီး ခြင့္ေတာင္းသည္ ။ “တပည့္ေတာ္ ဓမၼကထိက ျဖစ္ဖို႔ ဝါသနာ ႀကီးလြန္းပါတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ဆရာေတာ္ကဲ့သို႔ ေဟာလို၍ ဆရာေတာ္ေနာက္ လိုက္ခြင့္ျပဳပါ” ဟူ၍ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထိုအခါ ဆရာေတာ္ဦးေဥယ်က “ေဟာခ်င္ရင္ ငါ့လို ပရိသတ္ႀကီးမ်ားလို႔ ေလယူေလသိမ္း ကိုက္ေအာင္ ဆိုၾကည့္စမ္း”ဟု ေစခိုင္းရာ အ႐ွင္ဇဋိလက ဦးေဥယ်၏ ေလယူေလသိမ္း အသံအတိုင္း တူေအာင္ “ပရိသတ္ႀကီးမ်ား”ဟုဆိုျပလွ်င္ ဦးေဥယ်မွာ အ႐ွင္ဇဋိလကို စိတ္ႀကိဳက္ေတြ႔သြားသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္က “ေနာက္ပြဲေတြေခၚမယ္၊ အခုေတာ့ ပညာပဲ ဆက္သင္ဦး”ဟု မိန္႔ၾကားသြားခဲ့သည္။ ၎ေနာက္မွာေတာ့ အ႐ွင္ဇဋိလသည္ ဦးေဥယ်၏ အသံသြင္း ႀကိဳးေခြမ်ားကို နားေထာင္ၿပီး ဦးေဥယ်ကဲ့သို႔ မတ္တတ္ရပ္၍ ေဟာဟန္၊ ေလယူေလသိမ္းႏွင့္ “ပရိသတ္ႀကီးမ်ား” ဟု ေခၚပံုကအစ အ႐ူးအမူး ေလ့က်င့္ေတာ့သည္။

ထိုစဥ္က ခုေခတ္လို လြယ္လြယ္ တရားနာယူခြင့္မရေသးေပ။ ဗႏၶဳလဦးဆိုင္ထံတြင္ သြင္းယူထားသည့္ တရားေခြမ်ား႐ွိ၍ သိုသိုသိပ္သိပ္ဖြင့္သည္။ ဗႏၶဳလဦးဆိုင္သည္ နံနက္ေလးနာရီတြင္ ဘုရားဝတ္တက္ၿပီး ငါးနာရီတြင္ ဆြမ္းေလာင္းသည္။ ငါးနာရီႏွင့္ ခုႏွစ္နာရီအၾကား၌ ဦးေဥယ်၏ တရားေတာ္မ်ားကို ဖြင့္ေလ့႐ွိသည္။ ထိုအခ်ိန္ဆိုလွ်င္ အ႐ွင္ဇဋိလသည္ ၎အိမ္နား ျမက္ခင္းျပင္တြင္ သပိတ္ခ် ၊ သကၤန္းခင္းၿပီး ဖြင့္သမွ် မၿပီးမခ်င္း နာယူသည္။ အိမ္ထဲသို႔ ဝင္ခြင့္ရလွ်င္လည္း ဝင္ၿပီး “က်ဳပ္ သိပ္ဝါသနာႀကီးလြန္းလို႔ပါဗ်ာ ၊ ဦးေဥယ် တရားေခြေတြ ဖြင့္ေပးစမ္းပါ”လို႔ ခခယယေတာင္းပန္ၿပီး မၿပီးမခ်င္း နာယူတတ္သည္။ ဗႏၶဳလဦးဆိုင္ကလည္း တစ္ပုဒ္ဆံုးသည္ႏွင့္ “တပည့္ေတာ္တို႔ မအားေသးလို႔ပါ ဘုရား၊ ဒါပဲ”ဆိုၿပီး ပိတ္လိုက္၍ အားမလို အားမရ ျပန္ခဲ့ရသည္။

ျပန္လာရာလမ္းတြင္လည္း ဦးေဥယ်တရားဖြင့္သံၾကားက ၾကားတဲ့ေနရာမွာ ရပ္ၿပီး မဆံုးမခ်င္း နာယူသည္။ ဘယ္ေလာက္နာနာ ႀကီးေငြ႔သြားျခင္းမ႐ွိသည့္အျပင္ တရားဆံုးသြားမွာကိုပင္ ႏွေမ်ာေနသည္။ တစ္ခါတေလမ်ားဆို လမ္းမွာရပ္ၿပီး တရားနာေနလို႔ ဆြမ္းခံပင္ မႂကြလိုက္ရေပ။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးဆိုလွ်င္ ဆြမ္းဒကာရင္း ပြဲစားႀကီး ဦးျမဲ အိမ္သို႔ ခပ္သုတ္သုတ္ႂကြကာ ” က်ဳပ္ တရားနာေနလို႔ ေနျမင့္သြားတယ္၊ ဆြမ္းသာ ေလာင္းလိုက္ပါ” ဟု အလႉခံၿပီး ေက်ာင္းျပန္ခဲ့ရတာလည္း အႀကိမ္ေပါင္းမနည္းပင္။

ဆရာေတာ္ဦးေဥယ်၏ အဂုၤလိမာလတရားကို နာၿပီး ညတစ္နာရီထိုးခ်ိန္ႀကီးမွာ မအိပ္ေသးဘဲ ဦးေဥယ်ဟန္အတိုင္း မတ္တတ္ရပ္ၿပီး ေလ့က်င့္သည္။ ဦးေဥယ်၏အသံသည္ မေထ့တေထ့ေလးႏွင့္ “ပရိသတ္ႀကီး မွန္ရဲ႕လား” ဆိုၿပီး “လား”ကို မပီတပီ ဆိုေလ့႐ွိသည္။ ၿပီးေတာ့မွ “ေဟ့…ပရိသတ္ႀကီး မွန္ၾကရဲ႕လား”ဆိုတာကို အသံျမႇင့္ၿပီး မင္းသားႀကီးအသံႏွင့္ ထပ္ဆင့္တတ္သည္။ ၿပီးလွ်င္ တစ္ဆင့္တက္ၿပီး “မွန္တယ္ ပရိသတ္တို႔ မွန္လြန္းလို႔ ခက္ကုန္ၿပီ” ဟု ဆိုကာ ပရိသတ္ကို အပါေခၚသြားေလ့႐ွိသည္။

အ႐ွင္ဇဋိလလည္း ထိုနည္းအား အတုယူကာ အဂုၤလိမာလ တရားကိုေဟာရင္း “ပရိသတ္ႀကီး မွန္ရဲ႕လား” ဟု ေမးေမးၿပီး ေလ့က်င့္ေနေလသည္။ ထိုစဥ္မွာပဲ ေအာက္ထပ္မွာ က်ိန္းေနတဲ့ ဦးရီးေတာ္ဘုန္းႀကီးက “သူေတာင္းစားႏွယ္ သူမ်ားေတြ အိပ္ေန ၊ နင္က ဘယ္သူ႔ လက္နက္ခ်ခိုင္းေနတာလဲ” ဆိုသည့္ ဆူသံႀကီးၾကားရ၍ ကပ်ာကယာ ထိုင္ခ်လိုက္ရသည္။ ထိုတစ္ညေတာ့ ဆက္ မေဟာရဲေတာ့ေပ။

ေနာက္ပိုင္းတြင္ အ႐ွင္ဇဋိလသည္ မည္သည့္ဓမၼကထိက ျဖစ္ေစ နာတတ္လွ်င္ အျမတ္ ဟုမွတ္ကာ တရားပြဲ႐ွိရာ ေမးျမန္းစံုစမ္းၿပီး အေရာက္သြားၿပီး နာယူသည္။ နည္းယူေလ့လာခဲ့ေသာ အေက်ာ္အေမာ္ဆရာေတာ္မ်ားမွာ မင္းကြန္းတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္၊ သီတဂူဆရာေတာ္၏ ငယ္ဆရာ အနီးစခန္းဆရာေတာ္၊ ဝိေဇၨာဒယဆရာေတာ္၊ ေဆးဝကၤဘာဆရာေတာ္၊ က်ိဳက္ဝိုင္း ဦးဣႏၵက၊ မႏၱေလး ရိပ္သာဆရာေတာ္၊ နံေယာဆရာေတာ္ စသည္ျဖင့္ မနာဖူးသည္မွာ မ႐ွိသေလာက္ပင္။

ထိုတင္မက လူပုဂၢိဳဳဳဳလ္ ဓမၼကထိက အေက်ာ္မ်ားျဖစ္သည့္ ဦးလွသိန္း၊ ေရႊျပည္ ဦးဘတင္၊ ဦးဆန္းထြန္း၊ ရတနာပံု ဆရာခ်စ္၊ ဦးတင္ေအး၊ ဦးေအာင္ဒင္၊ ဦးခ်စ္ေမာင္ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး ဓမၼကထိက မႏၱေလး မထြန္း႐ွင္တို႔ကိုပင္ အလြတ္မေပး အေျပးနာယူခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အ႐ွင္ဇဋိလ၏ ေဟာေျပာမႈ စြမ္းရည္မွာလည္း အံ့မခန္း တိုးတက္ေနေလေတာ့သည္။

အ႐ွင္ဇဋိလက ဤသို႔ တရားပြဲမွန္သမွ် နာယူၿပီး ျပန္ေရာက္သည္ႏွင့္ ေလ့က်င့္ေတာ့သည္။ ဒါကို ဦးရီးေတာ္က ပညာေရး ဆံုးခန္း မတိုင္ေသး၍ သေဘာမက်လွေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အ႐ွင္ဇဋိလမွာ ေန႔စဥ္ဆိုသလို အဆူခံေနရသည္။

အ႐ွင္ဇဋိလလူထြက္ေတာ့မည္

တစ္ေန႔ အ႐ွင္ဇဋိလ ဂါထာတစ္ပုဒ္ကို စိတ္ပါလက္ပါ ရြတ္ဆိုေနစဥ္ ဦးရီးေတာ္ေရာက္လာၿပီး ဆူေငါက္ေလ၏။ သည္တစ္ၾကိမ္တြင္ အ႐ွင္ဇဋိလမွာ အင္မတန္ ဝမ္းနည္းသြားသည္။ မက်စဖူး စိတ္ဓာတ္လည္း က်သြားသည္။ ဓမၼကထိက လုပ္ရန္ အိပ္မက္ပင္ ေဝဝါးသြားေတာ့သည္။ မိမိျဖစ္ခ်င္သည့္ ဓမၼကထိက ျဖစ္ခြင့္မရမွေတာ့ သာသနာ့ေဘာင္ မေန ၊ လူထြက္ေတာ့မည္ ဟု ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူဝတ္ေၾကာင္ ဘဝတြင္ အသက္ေမြးျမဴႏိုင္ရန္ လက္ႏွိပ္စက္႐ိုက္ပညာ၊ နာရီျပင္ပညာ၊ ဓာတ္ပံုပညာႏွင့္ စက္ခ်ဳပ္ပညာမ်ားကို သင္ယူေလေတာ့သည္။

ထိုသတင္းကို ဦးရီးေတာ္ဦးဇာဂရ ၾကားသိေသာအခါ အ႐ွင္ဇဋိလအား ေ႐ွ႕ေမွာက္သို႔ေခၚေလ၏။ ေခၚျပီးတဲ့အခါ “ဒီေန႔ ညေန ေလးနာရီ၊ လမ္းလယ္ဘုရားမွာ သီလေပး ပင့္ထားတယ္၊ အဲဒါ မင္းလိုက္သြားၿပီး တရားေလး ဘာေလး တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ ေဟာခဲ့ေပါ့ကြာ” ဟု ဆိုကာ ေခ်ာ့ေမာ့ ေစလႊတ္လိုက္ေလသည္။

တူေတာ္ေမာင္၏ ဝါသနာကို ဘယ္လိုမွ ထိန္းမရႏိုင္သည္ကို ေကာင္းေကာင္း သိရေသာအခါ ဓမၼကထိက အလုပ္ဟာလည္း သာသနာ ျပန္႔ပြားေရးပါပဲ ဟု စိတ္ေလ်ာ့ကာ အ႐ွင္ဇဋိလ၏ အိပ္မက္ကို ခြင့္ျပဳေပးလိုက္ရေတာ့သည္။ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ခြင့္ရသြားသည့္အတြက္ အ႐ွင္ဇဋိလသည္လည္း လူထြက္မည့္ အစီစဥ္ကို ပယ္ဖ်က္လိုက္ေလေတာ့သည္။ ထိုစဥ္က အ႐ွင္ဇဋိလ လူထြက္ျဖစ္္ခဲ့လွ်င္ ယေန႔ လူအမ်ားမွာ ၾကာနီကန္တရားဆိုသည္ကို နာယူခြင့္ ရၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။

တရားေဟာဖို႔လမ္းစေပၚၿပီ

ျမစ္သားၿမိဳ႕ အေ႐ွ႕ဘက္ ၊ ကသဲကုန္းရြာတြင္ ေဆာက္လုပ္ဆဲ ဓမၼာရံုႀကီးတစ္ခု႐ွိသည္။ ထိုဓမၼာရံုႀကိီးတြင္ တရားေဟာလိုလွ်င္ ႏိုင္ငံ မေက်ာ္ေသာ္လည္း ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ ေဟာတတ္လွ်င္ ေဟာခြင့္ျပဳသည္။ တရားေဟာ ေလ့က်င့္ေရး စခန္းတစ္ခု ဟု ဆိုလ်ွင္ ပိုမွန္မည္ထင္သည္။ ႏိုင္ငံေက်ာ္ဓမၼ
ထိုသို႔ ေဟာလာရင္းက ဦးေသာင္းတင္၊ ဦးခ်စ္ပို၊ ဦးတင္၊ ဦးၾကည္ေအး တို႔လို အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ ဒကာရင္းမ်ား ေပၚေပါက္လာရသလို ပရိသတ္လည္း အတန္အသင့္ ရ႐ွိခဲ့ေလသည္။ ဤဓမၼာရံုႀကီးသည္ အ႐ွင္ဇဋိလအား ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ဟူ၍ ႏိုင္ငံေက်ာ္ျဖစ္လာေစရန္ မ်ားစြာ အကူအေထာက္ျပဳခဲ့ပါသည္။

သီခ်င္းလည္းေရးသည္။

ဤသို႔ ဓမၼကထိကျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားေနသလို တစ္ဖက္မွာလည္း “ေမာင္ၫြန္႔ေဝ” ကေလာင္အမည္ႏွင့္ သီခ်င္းမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ ေရးစပ္သည္။ အ႐ွင္ဇဋိလ ကိုယ္တိုင္ေရးသည့္ “ၾကာနီကန္ ဖိတ္ေခၚသံ”သီခ်င္းမွာ လြန္စြာနာမည္ႀကီးသည္။ ဓာတ္ျပားသီခ်င္းမ်ားစြာကိုလည္း ကူးယူက်က္မွတ္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က နာမည္ေက်ာ္ အဆိုေတာ္မ်ားထဲမွ တကၠသိုလ္ ျမႀကီး ႏွင့္ ေမလွၿမိဳင္တို႔ကိုလည္း အသည္းစြဲသည္။ ဘယ္ေလာက္ အသည္းစြဲသလဲဆိုလ်ွင္ လူခ်င္းေတြ႔ၿပီး သီခ်င္းဆိုျပခိုင္းသည္အထိပင္။

တစ္ခါက မႏၱေလးက်ံဳးနေဘးတြင္ ေမလွၿမိဳင္၊ ရန္ႏိုင္စိန္ႏွင့္ ေဝသာလီ ေမာင္ဖုန္းတို႔ လာေရာက္ ေဖ်ာ္ေျဖၾကသည္။ ထိုအခါ အ႐ွင္ဇဋိလသည္ ဦးဇနက ဆိုသည့္ အတန္းေဖာ္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ပါးကိုေခၚကာ ဇာတ္ရံုေနာက္ေပါက္မွဝင္၍ ေမလွၿမိဳင္ႏွင့္ သြားေတြ႔သည္။ ေမလွၿမိဳင္ကလည္း ႐ို႐ိုေသေသ ဦးခ်ၿပီး စကားစျမည္ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားရာ အ႐ွင္ဇဋိလက “လက္စြမ္းျပခ်ိန္”အမည္ရသည့္ သီခ်င္းကို ဆိုျပရန္ ေတာင္းဆိုေလ၏။

ေမလွၿမိဳင္သည္ ဆိုခိုင္းသည့္ သီခ်င္းအား ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴႏွင့္ပင္ ေမးကေလး ထိုးကာ ဇက္ကေလး ငဲ့ကာႏွင့္ လည္ပင္းေၾကာေထာင္ျခင္း အလ်င္းမ႐ွိဘဲ သာသာယာယာ ဆိုျပရာ အ႐ွင္ဇဋိလမွာ နားေထာင္လို႔ မဝေအာင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ဓမၼကထိက ပိုးႀကီးသလို သီခ်င္းေရာဂါမွာလည္း ေနာက္ဆံုးအဆင့္ ေရာဂါသည္ တစ္ေယာက္ဟု ဆိုရမည့္ သူပါတကား။

ၾကာနီကန္ရြာသို႔ျပန္ရျခင္း

တစ္ေန႔ေတာ့ ဓမၼကထိက႐ူး သီခ်င္း႐ူး အ႐ွင္ဇဋိလထံမွာ ေက်ာက္ႀကီးေရာဂါ ျပင္းထန္စြာ စြဲကပ္လာေတာ့သည္။ မန္က်ီးေစ့ခန္႔ ေက်ာက္ေပါက္ခြက္တို႔သည္ မ်က္ႏွာတျပင္လံုး ျပန္႔ႏွံ႔ေနသည္မို႔ လူေတာမတိုးရဲေအာင္ ဆိုးဝါးလာသည္။ ေရာဂါျပင္းထန္လြန္း၍ ငယ္ဆရာ ဦးဝဏၰႏွင့္ တူရင္း ကိုေက်ာ္သိန္း၊ မပိုက္မိ တို႔က မနၱေလးအထိ လိုက္လာၿပီး ကိုယ္ဖိရင္ဖိ ျပဳစုေပးၾကရသည္။ အနည္းငယ္ သက္သာစျပဳလာခ်ိန္မွာေတာ့ ၾကာနီကန္ရြာသို႔ ျပန္ေခၚခဲ့ရပါေတာ့သည္။ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ သနပ္ခါးရြက္ႀကိတ္ရည္၊ သနပ္ခါးျမစ္ ေသြးရည္စသည့္ ေဆးအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ လိမ္းလည္းလိမ္း၊ တိုက္လည္းတိုက္ၿပီး ကုသေပးၾကရသည္။ တစ္ႏွစ္ခန္႔ၾကာမွ အရာအစင္းမ်ားပင္ မ႐ွိေတာ့ ေအာင္ ကုသေပးႏိုင္ခဲ့ၾကပါေတာ့သည္။

ဤသို႔ ေရာဂါေပ်ာက္ေသာအခါ အ႐ွင္ဇဋိလက မႏၱေလးသို႔ျပန္ၿပီး စာခ်တန္း ၿပီးေအာင္ေျဖဆိုဖို႔ ၾကံရြယ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ငယ္ဆရာဦးဝဏၰက “ေမာင္ဇဋိလ ရာ ေအာက္ေျခသိမ္း စာေပ ကြၽမ္းက်င္မႈ႐ွိသားပဲ ေတာ္ေလာက္ေရာ့ေပါ့၊ မင္း မယ္ေတာ္ႀကီးလည္း အသက္ႀကီးပါၿပီ၊ လက္႐ွိ ကိုရင္ေတြကို စာခ်ကြာ၊ တရားလည္း နယ္ထဲ လွည့္ေဟာေပါ့၊ ငါ့ သေဘာေတာ့ ဒီအတိုင္း ႀကိဳက္တာပဲ”ဟု မိန္႔ၾကားေလေသာေၾကာင့္ ဆရာ႕ဆႏၵအတိုင္း ၾကာနီကန္ရြာေက်ာင္း႐ွိ ဦးဇင္း၊ ကိုရင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို စာခ်ေပးရင္းႏွင့္ တရားေဟာရန္အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနပါေတာ့သည္။

တရားေဟာစထြက္ၿပီ

ဦးဇဋိလသည္ စာေပမ်ား ပို႔ခ်ေနရင္းက တရားေဟာရန္ အေၾကာင္းဖန္လာသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဝဏၰ၏ ရဟန္းဒကာမိသားစုမွ ဦးေအာင္ဘ၏ ခမည္းေတာ္ ကြယ္လြန္ေလရာ ထိုပြဲတြင္ ဆရာေတာ္ဦးဝဏၰက တပည့္ဇဋိလ အား တရားေဟာ ေစလႊတ္လိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးဇဋိလ ႂကြသြားၿပီး တရားပြဲမ်ား ေဟာၾကားရသည္။ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားမွာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ လူဓမၼကထိက ဦးလွသိန္း၏ အနႏၱဂုဏ္ရည္တြင္ ဧရကပတၱ နဂါးမင္း ႏွင့္ ဥတၱရလုလင္ တို႔ ကႆ ပဘုရားလက္ထက္တြင္ ကြၽတ္တမ္းဝင္ၾကပံုကို အသံတူ၊ ဟန္တူ ေဟာေျပာလိုက္ရာ ပရိသတ္အမ်ားမွာ လြန္စြာ အံ့အားသင့္ ခ်ီးက်ဴးေျပာဆိုၾကေလ၏။

ဦးဇဋိလသည္ ထို႔ေနာက္ပိုင္း ဟိုတစ္စ၊ သည္တစ္စ တရားပြဲမ်ားေဟာေနရင္းက ဒကာရင္းမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဦးခ်စ္ပို ၊ ဦးၾကည္ေအး၊ ဦးတင္ တို႔က ပင့္ေလွ်ာက္သျဖင့္ မိမိ စတင္အေဟာ က်င့္ခဲ့သည့္ ကသဲကုန္းသို႔ ႂကြကာ ပရိသတ္ ၁၀၀၊ ၁၅၀ တို႔အား တစ္ည တစ္ဇာတ္ထုပ္ႏႈန္းျဖင့္ ေျခာက္ညဆက္တိုက္ ေဟာၾကားေပးခဲ့သည္။ ေဟာခဲ့ေသာတရားမ်ားမွာ ေအာင္ျခင္း႐ွစ္ပါး၊ အ႐ွင္သာရိပုတၱရာ မယ္ေတာ္ခြၽတ္ခန္း ၁ ၊ ၂ ၊ သုဝဏၰသွ်ံ၊ အဂုၤလိမာလ၊ သံေယာဇ တို႔ျဖစ္ၾကသည္။

ထို ကသဲကုန္း ၿပီးေနာက္ အင္းဝ ဥယ်ဥ္ရြာသို႔ ႂကြ၍ စာသင္ဖက္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ပါး၏ ေဆာက္လုပ္စ သိမ္ေတာ္ႀကီးကို ၿပိီးစီးေအာင္ျမင္ႏိုင္ေအာင္ သူ၏ အေဟာစြမ္းရည္ျဖင့္ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ကူညီေပးခဲ့သည္။ ဤသို႔ႏွင့္ ဦးဇဋိလသည္ တစ္ေနရာတြင္ တစ္ပြဲမွ ဆယ္ပြဲအထိ ေဟာၾကားလာခဲ့ရကာ မတၱရာနယ္သူႀကီး ၆၄ တစ္ခုလံုးတြင္ မလပ္ေအာင္ ေဟာၾကားခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ တရားေဟာၾကားရင္း နဝကမၼေလးလည္း အတန္အသင့္ ရ႐ွိခဲ့၍ ထိုဝတၳဳေငြေလးႏွင့္ အသံခ်ဲ့စက္ တစ္လံုး ဝယ္လိုက္သည္။ အသံခ်ဲ့စက္တြင္လည္း “ရတနာပံု ၫြန္႔ေဝ” ဆိုၿပီး အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးထိုးလိုက္သည္။

ေနာက္ပိုင္းတြင္ သာသနာျပဳ အသံုးစရိတ္အတြက္ ပင့္သည့္ေနရာသာမက မပင့္သည္ေနရာမ်ားသို႔လည္း ႂကြေရာက္ၿပီး ေဟာၾကားရန္ စိတ္ကူးရလာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လွည္းေပၚ အသံခ်ဲ့စက္တင္ကာ တပည့္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ကိုဘိုနီႏွင့္ ကိုႀကီးေမာင္ တို႔ႏွင့္အတူ သာသနာျပဳခရီး ထြက္ခဲ့ၾကသည္။

ေမာင္းထုတ္ခံရျခင္း

သို႔ႏွင့္ ပထမဆံုး ႂကြလာခဲ့သည့္ ရြာမွာ သံုးဆယ္ေျပး ရြာျဖစ္သည္။ ထိုရြာလူႀကီးမွာ ဘုန္းႀကီးလူထြက္ျဖစ္ၿပီး အိမ္ေျခ ၆၀၀ ေက်ာ္ ၇၀၀ ႐ွိသည့္ ရြာႀကီးတစ္ရြာ ျဖစ္သည္။ ထိုရြာထဲသို႔ လွည္းေမာင္း ဝင္ရန္ အားထုတ္ရာ အဝင္မခံဘဲ သူႀကီးအမိန္႔ျဖင့္ တားျမစ္ခံရေလသည္။ သို႔ေသာ္ လြယ္လင့္တကူ ဇြဲေလ်ာ့ျခင္း မျပဳဘဲ ရြာအေနာက္ဖ်ား႐ွိ ၾကာနီကန္ရြာသား ကိုေသာၾကာ၏ အိမ္ေ႐ွ႕ ကုကၠိဳလ္ပင္ေပၚ အသံခ်ဲ့စက္တင္ၿပီး ဦးလွသိန္း၏ ဥတၱရလုလင္ဇာတ္ကို ဦးလွသိန္းအသံအတိုင္း ေဟာၾကားေလ၏။

ထိုအခါ သူႀကီးကိုယ္တိုင္ လာေရာက္၍ ဆရာေတာ္ဦးဝဏၰ၏ တပည့္မွန္း မသိ၍ တားျမစ္မိေၾကာင္း ေတာင္းပန္ၿပီး ညတရားပြဲ ေလွ်ာက္ထားကာ စီစဥ္ေပးေလ၏။ ထိုဒုတိယည တရားပြဲတြင္ ပရိသတ္ ၂၀၀ ခန္႔႐ွိၿပီး ဝတၳဳေငြႏွင့္ လႉဖြယ္အစုစုတို႔ကိုလည္း လႉဒါန္းၾကေလသည္။

ထိုမွတဖန္ ထိုရြာႏွင့္ သံုးေလးမိုင္ေဝးေသာ ဒုန္းကုန္းရြာသို႔ ခရီးဆက္ခဲ့ၾကေလသည္။ ထိုရြာလူႀကီးသည္လည္း ရြာထဲဝင္ရန္ တားျမစ္ခံရျပန္သည္။ ဤသို႔ တားျမစ္ခံရ၍ စိတ္ေပ်ာ့ လက္ေလ်ာ့လိုက္မည္ဆိုပါက ၾကာနီကန္ဟူ၍ ႏိုင္ငံေက်ာ္ခြင့္ ရလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ မည္ကဲ့သို႔ အခက္အခဲ ၾကံဳၾကံဳ ဇြဲမေလ်ာ့ ရြာထဲလည္း မဝင္ဘဲႏွင့္ ရြာထိပ္႐ွိ ကုကၠိဳလ္ပင္ေပၚမွာ ေအာ္လံကို တင္၊ ေသတၱာေပၚ ပုဆိုးခင္း ၊ တင္ပလႅင္ေခြထိုင္ကာ တစ္ကိုယ္တည္း ပရိသတ္မပါ ဗလာ တရားေဟာၾကားေလေတာ့သည္။

ဦးဇဋိလ ေဟာၾကားလိုက္ေသာ တရားအား ၾကားနာလိုက္ရေသာရြာသားမ်ားသည္ ထြက္လာၾကၿပီး ေတာင္းပန္စကား ေလွ်ာက္ထားၾကေလ၏။ ရြာထဲသို႔ ပင့္ကာ ညတရားပြဲလည္း စီစဥ္ေပးၾကေလ၏။ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ ဟု ျဖစ္လာရန္ ဤသို႔ေသာ ခါးသီးမွဳမ်ားကို ေက်ာ္လႊားခဲ့ရသည္။ ေအာင္ျမင္မွဳ သရဖူကို လြယ္လင့္တကူ ရယူနိုင္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္ေပ။

ဦးဇဋိလသည္ ထိုသို႔ေသာ အခက္အခဲ အၿငိဳအျငင္ မ်ားစြာကို ၾကံဳေတြ႔ရၿပီးေနာက္ ၾကံခင္းၿမိဳ႕ ၊ ကံႀကီး၊ ကံျပင္၊ မင္းဂံ၊ ဘုတ္၊ လြန္ေဒါင္း၊ စလြန္ျဖဴ၊ ေတာင္ျပဳန္း၊ ငါန္းဇြန္၊ ကသာ၊ မဘိမ္း၊ မိုးမိတ္၊ ဗန္းေမာ္၊ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕တို႔တြင္ ေဘာလံုးကြင္းအျပည့္ ပရိသတ္မ်ားကို တရားေဟာၾကားခဲ့ရသည္။ ထိုပြဲမ်ားကိုေတာ့ သာသနာျပဳအသံုးစရိတ္အတြက္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ မိမိေက်ာင္းတြင္ သံုးထပ္သာသနာ့ဗိမာန္ႀကီး ေဆာက္လုပ္ရန္ ေဟာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤဗိမာန္တည္ေဆာက္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မိမိဆရာဦးဝဏၰအား ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းႏွင့္ သီတင္းသံုးေစလို၍ ျဖစ္သည္။

ဦးဇဋိလ နာမည္ရစျပဳလာခ်ိန္မွာ ပုသိမ္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ ဆင္ရြာႀကီး႐ွိ ေဒၚတင္မိသားစုမွ တလတိတိ တရားပြဲပင့္ဖိတ္သျဖင့္ ႂကြေရာက္ေဟာၾကားခဲ့ရာ တရားတစ္ပုဒ္မွ ထပ္ျခင္းမ႐ွိ၍ တရားနာပရိသတ္မွာ ၾကည္ညိဳေလးစား အံ့အားသင့္ၾကေလ၏။ သို႔ႏွင့္ မတၱရာ၊ ပုသိမ္ႀကီးတို႔တြင္ မေဟာဖူးသည့္ ေနရာမ႐ွိ ေဟာၿပီးေသာအခါ အမရပူရ၊ မႏၱေလးတို႔သို႔ ေျခဆန္႔လာခဲ့သည္။ မႏၱေလးတြင္ စက္႐ွင္ရပ္ မီးျပဓမၼာရံု၊ ၿမိဳ႕မ႐ုပ္႐ွင္ရံု၊ တ႐ုတ္တန္းႏွင့္ ကုသိုလ္ေတာ္ဘုရားတို႔တြင္ ေဟာၾကားခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပရိသတ္မွာ ေထာင္ဂဏန္းပင္ မျပည့္ပါ။ ထိုအခ်ိန္အထိ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ဟူ၍ ျဖစ္မလာေသးေပ။

ေအာင္ျမင္မႈလမ္းစ

ဦးဇဋိလ ေအာင္ျမင္ရန္ လမ္းစအစစ္မွာ ျမင္းျခံၿမိဳ႕ ၁၂ မုဒ္ေစတီဟု ဆိုရမည္။ ထိုေစတီပြဲမွာပင္ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဓမၼကထိက ဦးဇဋိလ ဟု ဆိုင္းဘုတ္ဆြဲကာ တစ္လခြဲတိတိ ဇာတ္ပြဲမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေဟာခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္သိန္းေအာင္က ယေန႔ည က,ျပမည့္ ျပဇာတ္အမည္မွာ “မိခင္ေရႊလက္ ေတးပုခက္” ေၾကာ္ျငာထားလွ်င္ ဦးဇဋိလက “ေမေမ ႏွင္ထုတ္ ေတးတစ္ပုဒ္” အမည္ေပး၍ အငို၊ အလြမ္း၊ အလကၤာ ၊ ေဆာင္ပုဒ္၊ ပံုတိုပတ္စမ်ား ညႇပ္ထည့္ကာ ေဝေဝဆာဆာ ေဟာၾကားသည္။ “သဘင္သည္ မဝင္ရ” အမည္ႏွင့္ က,ျပလွ်င္ ဦးဇဋိလက “အႏုပညာ႐ွင္ ဝင္ခ်င္ဝင္”တရားအမည္ႏွင့္ ေၾကာ္ျငာ၍ အမည္ႏွင့္တရား လိုက္ေလ်ာညီစြာ ေဟာၾကားခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ပရိသတ္မွာ ဇာတ္ရံုက ထြက္လွ်င္ တရားပြဲေရာက္လာၾကသည္။ ဇာတ္ပြဲမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ဝင္းဗိုလ္၊ ကနက္စိန္၊ ပန္တ်ာ ျမဝင္း၊ ေရႊနန္းတင္၊ ငါးမည္ရ တင္သိန္းတို႔ ဇာတ္သမားမ်ား ေျပာင္းသြားၾကေသာ္လည္း ၾကာနီကန္တရားပြဲက ႐ွိျမဲပင္။ ပရိသတ္မ်ားမွာလည္း ျမင္းျခံၿမိဳ႕ေပၚကသာ မက ႏြားထိုးႀကီး ေတာင္သာ၊ တလုတ္ၿမိဳ႕၊ မိတၳီလာ၊ တပ္ကုန္း၊ ပ်ဥ္းမနားတို႔မွ လာၾက၍ အလင္းေပါက္ နာယူၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဦးဇဋိလ၏ နာမည္ဂုဏ္သတင္းသည္ အထူးေက်ာ္ၾကားလာခဲ့သည္။ တရားေဟာစဥ္ကိုလည္း ယခင္လို ယပ္ေထာင္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ယပ္လွဲတရားကို ကိုယ္ပိုင္ဟန္ႏွင့္ ေပါင္းစပ္ၿပီး ေကာင္းသထက္ ေကာင္းေအာင္ ေဟာၾကားသည္။

ၾကာနီကန္ဟု ႏိုင္ငံေက်ာ္ေစရန္ ဒုတိယ အေၾကာင္းရင္းမွာ သေျပေတးသံသြင္းမွ တစ္ျပည္လံုးသို႔ ျဖန္႔ခ်ိလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ၾကာနီကန္၏ တရားေဟာဟန္၊ ေခတ္ႏွင့္ညီသည့္ ဆန္းသစ္မႈတို႔ေၾကာင့္ ဦးဇဋိလ၏ တရားမ်ားမွာ ေတာမီးပမာ တစ္ျပည္လံုးသို႔ ျပန္႔ႏွံ႔သြားေတာ့သည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ စူပါဟိုက္ေတးသံသြင္းမွ ထပ္ဆင့္ သြင္းယူ ျဖန္႔ခ်ိျပန္ေသာေၾကာင့္ အထက္ပိုင္းႏွင့္ ေအာက္ပိုင္းတြင္ တဟုန္ထိုး ေက်ာ္ၾကားသြားသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေတးသံသြင္းမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ေစတမန္၊ အကိုင္း၊ ကရဝိတ္၊ ပုဂံ၊ ေတးပုလဲတို႔ကလည္း သြင္းယူ ျဖန္႔ခ်ိၾကရာ တစ္ျပည္လံုးသို႔ လႊမ္းျခံဳေက်ာ္ၾကားသြားေတာ့သည္။

ဆရာေတာ္သည္ အစပိုင္းတြင္ ဝိပႆ နာတရား ေဟာၾကားၿပီး ေနာက္ပိုင္းကို ဇာတ္ထုပ္ကို ေဟာေလ့႐ွိသည္။ ေတးသံသြင္းမ်ားက အေရာင္းသြက္သည့္ ဇာတ္ထုပ္မ်ားကိုသာ သြင္းယူျဖန္႔ခ်ိၾကေသာေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕က “သီခ်င္းဆိုၿပီး ငိုေနတဲ့ ဘုန္းႀကီး” ဟု အထင္လြဲၾကသည္။ ဆရာေတာ့္တရားမွာ စီ၉၀ သြင္းမွ ျပည့္စံုမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေတးသံသြင္းမ်ားက စီ ၆၀ ထဲ ထည့္သြင္းၿပီး ေရာင္းခ်သျဖင့္ ဇာတ္ေၾကာ ျဖတ္သြားသည္မ်ားလည္း႐ွိသလို ဇာတ္လမ္းပ်က္သြားသည္မ်ားလည္း႐ွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္က တရားေခြမ်ားအား မိမိမသိဘဲ မျဖတ္ေတာက္၊ မျဖန္႔ခ်ိၾကဖို႔ ေမတၱာ ရပ္ခံခဲ့ရသည္။ ေနာင္တြင္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ဦးဝဏၰတို႔ တည္းျဖတ္ေပးၿပီးမွသာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးကို ျဖန္႔ခ်ိခြင့္ျပဳခဲ့သည္။ ၎ေနာက္မွာေတာ့ အထက္ျမန္မာျပည္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ တရားပြဲမ်ား အားလပ္ရက္မ႐ွိ ေဟာၾကားရေတာ့၏။

ငယ္ဆရာပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီ

ထိုသို႔ တရားပြဲမ်ား လွည့္လည္ ေဟာၾကားေနရင္းက အဖလည္းဟုတ္၊ ဆရာလည္းဟုတ္သည့္ ဆရာေတာ္ ဦးဝဏၰ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည့္ သီတင္းကို စို႔နင့္ေၾကကြဲစြာ ၾကားသိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၾကာနီကန္ရြာသို႔ ခ်က္ျခင္း ျပန္လာခဲ့ၿပီး ဦးဝဏၰ၏ အႏၱိမစ်ာပနကို ဇာတ္သဘင္၊ အၿငိမ့္မ်ားျဖင့္ တခမ္းတနားျပဳလုပ္ေပးသည္။ အ႐ိုးေတာ္မ်ားကို ေရႊေလာင္းေတာင္ေပၚတြင္ ဂူဘုရားအျဖစ္ တည္ထားေလသည္။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ ၾကာနီကန္ေက်ာင္းတိုက္၏ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္လာခဲ့သည္။

အပုိင္း ၃ ကုိ ဆက္လက္ဖတ္ရႈ႕ရန္ႏွိပ္ပါ။

Leave a Reply