ေသလြန္ၿပီးေနာက္မွ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့သူ (သုိ႔) ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုး ဆုိတာ

Posted on

ဗင္းဆင့္ ဗန္ဂိုးသည္ ပထမဦးဆုံးႏွင့္ အထင္ရွားဆုံးျဖစ္ေသာ ေခတ္သစ္ အႏုပညာသမားမ်ားထဲတြင္ တဦး အပါအဝင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ ရွင္သန္ေနစဥ္ အေတာအတြင္းမွာ လူမ်ားက သူႏွင့္ သူ႔အႏုပညာတို႔ကို နားမလည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ဘဝႏွင့္ ေနထိုင္ၿပီး မေပ်ာ္မရႊင္ ဘဝႏွင့္ ကြယ္လြန္ရသည္။ ယေန႔တြင္ ဗန္ဂိုး ေရးဆြဲေသာ ပန္းခ်ီကား တခ်ပ္ ေရာင္းေဈးသည္ ေဒၚလာေငြ သန္း ၈၀ ေက်ာ္ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ သူ သက္ရွိထင္ရွား ရွိစဥ္ မည္သူ တဦးတေယာက္ကမၽွ သူ႔အႏုပညာကို မဝယ္ယူေခ်။

ဗန္ဂိုးသည္ ဒတ္ခ်္လူမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ သူ႔အား ၁၈၅၃ ခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ယခုလက္ရွိမွ ျပန္ေရတြက္ပါက သူသည္လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၅ဝ ေက်ာ္က လူျဖစ္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံးပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ကို ေရးဆြဲၿပီးေနာက္ သူ႔ကိုယ္သူ သတ္ေသသြားခဲ့သည္မွာ ၁၈၉ဝ ခုႏွစ္ျဖစ္ပါသည္။ သူကြယ္လြန္စဥ္က သူ႔အသက္မွာ ၃၇ ႏွစ္မၽွသာရွိေသးသည္။ ယခုဆိုလၽွင္သူကြယ္လြန္သြားခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၂ဝ ခန႔္ ရွိၿပီျဖစ္ပါသည္။

ဤမၽွ ႏွစ္ေတြၾကာလာေသာ္လည္း ဗင္ဂိုး၏နာမည္မွာ မေသေသးပါ။ သူ၏ အလြန္အမင္း ထက္သန္ျပင္းျပေသာ စိတ္ခံစားမႈမ်ားကို ေဖာ္ျပေနေသာ သူ႔ပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ ယေန႔ထိတိုင္ လူမ်ား၏ စိတ္ႏွလုံးသားကို နက္နက္ရွိုင္းရွိုင္း ထိထိခိုက္ခိုက္ျဖစ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။

ဗန္ဂုိးအား ၁၈၅၃ ခုတြင္ ေဟာ္လန္(နယ္သာလန္)နိုင္ငံ၌ ဖြားျမင္သည္ ။ သူ႔ဖခင္မွာ ဓမၼဆရာျဖစ္၏ ။ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္အရလည္း ၁၆ ရာစုနွစ္ေလာက္အထိ ျပန္ၾကည္႔လွ်င္ ဓမၼဆရာမ်ား ၊ အနုပညာသည္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္ ။ သူ႔ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀သည္ နယ္သာလန္နိုင္ငံေတာင္ပိုင္း၏ သဘာ၀အလွမ်ား ၊ရိုးသားေအးခ်မ္းေသာ ေတာသူေတာင္သားမ်ားအလယ္တြင္ ေပ်ာ္ေမြ႔ၾကည္ႏူးဖြယ္အတိျဖစ္ခဲ႔သည္။ ဗန္ဂိုးအတြက္ သာယာခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ ကာလမ်ားမွာ ကေလးဘ၀မွာပင္ ျပီးဆံုးသြားခဲ႔သည္ ။

အရ႔ြယ္ေရာက္စဥ္က အလုပ္မ်ိဳးစံုကိုလုပ္ကိုင္ခဲ႔သည္။အလုပ္အကိုင္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေျပာင္းလဲလုပ္ကိုင္ခဲ႔ေသာဗန္ဂိုး၏ ဘ၀မွာ တစ္ေလွ်ာက္လံုးရွံုးနိမ္႔မွဳမ်ားႏွင္႔ခ်ည္း ၾကံဳခဲ႔သည္ ။အနုပညာပစၥည္းေရာင္းသည္႔ဆိုင္ၾကီး တစ္ဆိုင္မွာ ၁၆ ႏွစ္သားအရြယ္ အေရာင္းသမားအလုပ္စလုပ္ကတည္းက အဆိုးေလာကဓံေလးပါးမ်ားခ်ည္း သူဆက္တိုုက္ ေတြ႔ခဲ႔ရသည္။ ေက်ာက္မီးေသြးတြင္း ဓမၼဆရာ ၊ ေက်ာင္းဆရာ ၊ စာအုပ္ေစ်းသည္ ဘ၀မ်ိဳးစံု က်င္လည္ရင္း ဗန္ဂိုးသည္ မေအာင္ျမင္မႈမ်ားကိုခ်ည္း အဟာရအျဖစ္ စားသံုးရသည္။

ပတ္၀န္းက်င္တြင္လည္း မေအာင္ျမင္ ၊ ဘာသာေရး စည္းစနစ္ၾကီးေသာ ပ်ဴရီမိသားစုအသိုင္းအ၀ိုင္းထဲတြင္လည္း သိုးမဲတစ္ေကာင္ျဖစ္ခဲ႔သည္။ သိမ္ငယ္စိတ္၏ ႏွိပ္စက္မွဳကိုခံရင္း အလြန္ၾကီးက်ယ္ျမင္႔ျမတ္ေသာ အလုပ္ၾကီးတစ္ခုခုကို(ဘာအလုပ္မ်ိဳးလဲဆိုတာ သူကိုယ္တိုင္လည္း ေသေသခ်ာခ်ာမသိ)လုပ္ဖို႔ရည္ရြယ္ထားသည္။

ေက်ာက္မီးေသြးတြင္း အလုပ္သမ်ားမ်ားကို တရားဓမၼေဟာေျပာေပးေသာ အလုပ္လုပ္စဥ္က ဗန္ဂိုးသည္ က်မ္းစာလာ ဓမၼမ်ားကိုမေဟာပဲ သူ႔ရင္ထဲကခံစားရသမွ်ကိုသာ ေဟာေျပာခဲ႔သျဖင္႔ ပရိတ္သတ္က သူ႔ကို နားမလည္စြာ ျငင္းပယ္ခဲံ႔ၾက၏ ။ ဤအခ်က္သည္ ဗန္ဂိုး၏ေနာင္လာမည္႔ ပန္းခ်ီဆရာဘ၀မွာလည္း အဓိက ျပ႒ာန္းေသာအခ်က္ျဖစ္လာေပသည္။ပန္းခ်ီသမားဘ၀သို႔ သူေျပာင္းေတာ႔မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ျပီးေနာက္ ဗန္ဂိုးဦးစြာေရးဆြဲခဲ႔ေသာ ပံုမ်ားမွာ ေက်ာက္မီးေသြးတြင္းတူးသမားမ်ားပံု ျဖစ္၏ ။(အာလူးစားသူမ်ားကို ထိုအခ်ိန္ကဆြဲခဲ႔သည္)အသက္ ၂၇ နွစ္မွစျပီး ဗန္ဂိုးသည္ပန္းခ်ီေလာကထဲသို႔ ေျခစံုပစ္၀င္ေရာက္ခဲ႔သည္။

ဗန္ဂိုးသည္ အႏုပညာ တခုတည္းကို လုပ္ကိုင္ရာတြင္ အလြန႔္ကို ထူးခၽြန္သည္။ ပန္းခ်ီဆြဲနည္းကို ကိုယ့္ဘာသာ သင္ယူသည္။ တစုံတရာကို ေရးဆြဲလၽွင္ စားေသာက္ဆိုင္ ဟင္းလ်ာ စာရြက္မ်ား၊ စာအုပ္မ်ားႏွင့္ စာရြက္အစအနမ်ားကို ရွာသည္။ ၁၈၈၁ တြင္ အႏုပညာကို စတင္ေလ့လာသည္။ ပထမဆုံး ဘယ္လ္ဂ်ီယံ၊ ဘရပ္ဆဲလ္ သြားသည္။ ေနာက္ ျပင္သစ္သြားသည္။ အေစာဆုံး ပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ ေဟာ္လန္ရွိ ႏြမ္းပါးသူမ်ားအေၾကာင္း ဆြဲထားေသာ အနက္ေရာင္ ပန္းခ်ီကားမ်ား ျဖစ္ကာ၊ ပန္းခ်ီကားထဲမွ လူမ်ားသည္ ဝမ္းနည္းပ‌ူေဆြးေနၾကသည္ကို သ႐ုပ္ေဖာ္ထားသည္။

ျပင္သစ္ သို႔ သြားေရာက္ေသာအခါ ေတာက္ပသည့္အေရာင္မ်ားကို ေရြး၍ ဆြဲၿပီး ပန္းခ်ီကားမွာ စိတ္ခံစားမႈ ျပင္းထန္ေနမႈကို ျပသေနသည္။ သူ႔ဘဝတြင္ အျမဲတမ္း သာမန္အရာဝတၳဳ ပစၥည္းမ်ားကိုသာ ဆြဲေလ့ရွိၿပီး ၎တို႔မွာ သူ႔အိပ္ခန္း ကုလားထိုင္ တလုံး၊ သို႔မဟုတ္ ပန္းပြင့္အခ်ိဳ႕တို႔သာ ျဖစ္သည္။ မၾကာခဏ ဆိုသကဲ့သို႔ ေက်းလက္သို႔ သြားၿပီး၊ ငွက္မ်ား၊ ပန္းပြင့္မ်ားႏွင့္ လယ္ကြင္းမ်ားကို ‌ဆြဲေလ့ရွိသည္။

အျခား ပန္းခ်ီဆရာမ်ား ေရးဆြဲေသာ ပန္းခ်ီလက္ရာမ်ားႏွင့္ ဗန္ဂိုး ေရးဆြဲေသာ ပန္းခ်ီလက္ရာမ်ားက အလြန႔္ကို ကြာျခား၍ လူေတြက သူ႔ပန္းခ်ီကားကို မႏွစ္သက္။ ေနရာ တေနရာကို ေရႊ႕ေျပာင္းသည့္အခါ မၾကာခဏ ပန္းခ်ီကားမ်ား ထားခဲ့ရၿပီး လူေတြက ေတြ႕ေသာ္၊ ထင္းဆိုက္ပစ္ၾကသကဲ့သို႔ ေဆာက္လုပ္ရာတြင္လည္း သုံးပစ္လိုက္သည္။ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို သူ ေရာင္းခ် မရေတာ့၍ သူ႔တြင္ ေငြေၾကး မရေခ်။ မၾကာခဏပင္ အစားအေသာက္ မစားရေခ်။ သူ႔ေငြမ်ားကို ကင္းဗတ္စမ်ား၊ ေဆးမ်ား၊ စုတ္တံမ်ား၊ ပန္းခ်ီကားေဘာင္မ်ား ဝယ္ရန္ သုံးသည္။ သူ႔မွာ ရွိေသာ အဝတ္အစားမ်ားကိုလည္း မရွိဆင္းရဲသားမ်ားအား ေပးကမ္းေလ့ရွိသည္။

သူ႔တြင္ ထူးဆန္းေသာ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ စိတ္သေဘာထားမ်ား ရွိၿပီး၊ သူက မဟုတ္တာ မမွန္တာ ေျပာဆိုရျခင္းႏွင့္ ျငင္းခုန္ရျခင္းကို သေဘာက်သည္။ အခ်ိဳ႕က သူ႔ကို ေၾကာက္ရြံ့ထိတ္လန႔္သည္။ အခ်ိဳ႕က ရယ္စရာ သေဘာထားသည္။ ကေလးမ်ားက လမ္းတြင္ေတြ႕လၽွင္ ရရာပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ေကာက္ေပါက္သည္။ သူ႔ကို နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳး တပ္ေခၚသည္။ အႏုပညာပစၥည္း ေရာင္းခ်ေသာ ညီျဖစ္သူ သီအိုသာလၽွင္ စစ္မွန္ေသာ မိတ္ေဆြ တဦး ျဖစ္သည္။ သူက သူ႔အစ္ကို ဗန္ဂိုးသည္ ပါရမီရွင္ဟု ယုံၾကည္သည္။ ေငြမ်ား ေထာက္ပံ့ေပးၿပီး ပန္းခ်ီ ဆက္ဆြဲရန္ အားေပးသည္။

ဗင္ဂိုး၏ ပန္းခ်ီဆြဲေသာကာလသည္ ဆယ္ႏွစ္မၽွသာရွိခဲ့ေသာ္လည္း သူေရးဆြဲထားခဲ့သည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ားမွာ ၁၆၀ဝ ေက်ာ္မၽွ ရွိခဲ့သည္ဟုဆိုၾကသည္။ ဗင္ဂိုးသည္ေရးဆြဲၿပီးသမၽွ ပန္းခ်ီကားအားလုံးကို သူ႔ညီသီအိုထံသာ ေပးပို႔ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က သူ႔ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ႀကိဳက္သူမွာ သူ႔ညီသီအို တစ္ေယာက္တည္းသာရွိခဲ့ေလသည္။ သူ႔ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ဝယ္မည့္သူလည္း တစ္ဦးမၽွ မရွိခဲ့ေခ်။ သူမကြယ္လြန္မွီ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ ၁၈၉ဝ ခုႏွစ္က်ခါမွ သူ႔မိတ္ေဆြ ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ေယာက္က သူ႔ပန္းခ်ီကားတစ္ကားကို ေဒၚလာ ၈ဝ ေပး၍ဝယ္ယူသြားခဲ့ေလသည္။

ထိုပန္းခ်ီကားမွာ “ဆိုက္ပရပ္စ္ပင္ႏွင့္ပန္းပြင့္ေနေသာသစ္ပင္” ဟုအမည္ေပးထားသည့္ ပန္းခ်ီကားျဖစ္သည္။ ထိုကားသည္ တစ္ေယာက္လက္မွ တစ္ေယာက္သို႔ အဆင့္ဆင့္ ကူးေျပာင္းၿပီးေနာက္ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ပန္းခ်ီေလလံပြဲတစ္ခုတြင္ ေပၚလာခဲ့သည္။ ထိုပြဲ၌ ေဒၚလာေငြ ၁.၃ သန္းႏွင့္ ထိုပန္းခ်ီကားကို ဝယ္ယူသြားခဲ့ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ ဗင္ဂိုး၏ ပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ ေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ တန္ေသာ အဖိုးတန္ရတနာမ်ား ျဖစ္လာခဲ့ေလသည္။

၁၉၇၁ ေႏြဦးေပါက္တြင္ ဘရြတ္ကလင္းျပတိုက္၌ ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုး၏ ပန္းခ်ီကား ၁၁၄ ကားကို သီတင္းရွစ္ပတ္ၾကာ ျပသခဲ့သည္။ ယခင္ ဆန္ဖရန္ဆစ္စကိုၿမိဳ႕ ၌ ျပသခဲ့ကစဥ္လိုပင္ လူအမ်ားဆုံး လာေရာက္ ၾကည့္ရႈသည့္ ပန္းခ်ီျပပြဲႀကီးတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုစဥ္က ျပတိုက္မႈး ေသာမတ္စ္ အက္စ္ ဘူခ်္နာအား ျပပြဲတြင္ လူမ်ားရသည့္အေၾကာင္းက ဘာေၾကာင့္ပါလဲဟု သတင္းေထာက္မ်ားက ေမးျမန္းခဲ့ၾကေလသည္။

ထိုအခါ ေသာမတ္စ္က “ဗင္းဆင့္ ဗန္ဂိုးရဲ့ ဘဝျဖစ္စဥ္က ဒဏၰာရီ ပုံျပင္တစ္ခုလို ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လို႔ က်ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေၾကာင္းကေတာ့ သူ႔ရဲ့လက္ရာပန္းခ်ီကားေတြဟာ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္ထိ ေခတ္မီရွင္သန္ေနတုံးမလို႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္” ဟုအေျဖေပးခဲ့သည္။

ထို႔ေနာက္သူက ဆက္၍ “သူ႔ေခတ္သူ႔အခ်ိန္က တည္ရွိခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီေလာကက သူ႔ကို အသိအမွတ္မျပဳခဲ့ၾကေပမယ့္ သူေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီကားမွန္သမၽွကို သူမရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ပိုင္းကာလမွာ အသိအမွတ္မျပဳလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ အခုဆိုရင္ သူ႔ပန္းခ်ီကားေတြဟာ သူ႔ဘဝလိုပဲ လူအမ်ားရဲ့ စိတ္ကို ထိထိခိုက္ခိုက္ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ လႈပ္ရွားေစခဲ့ပါတယ္။ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ခံစားေနရသမၽွ ေတြကို မမိမိေအာင္ အျပင္းအထန္ ခံစားၿပီး စုတ္ခ်က္တင္ထားတဲ့ ကားေတြမို႔ပါ။ သူ႔ကားေတြထဲမွာ ရွိေနတဲ့ သူ႔ခံစားမႈေတြရဲ့ ပမာဏကို ခ်က္ျခင္း သိရွိခံစားလို႔ရေနလို႔ပါ” ဟု ျပန္ေျပာခဲ့ေလသည္။

တကယ္ေတာ့ ဗင္ဂိုးသည္ ကိုယ္ဟန္ၿပ မိုဒယ္လ္ မငွားနိုင္၍ သူ႔ရႈးဖိနပ္စုတ္ႀကီးကို မ်က္စိေရွ႕ ထားကာ ပုံေပါင္း အေျမာက္အမ်ားကို ေရးဆြဲခဲ့ရရွာေသာ ပန္းခ်ီဆရာျဖစ္ေလသည္။ သူ႔႐ုပ္သူ မွန္ထဲျပန္ၾကည့္ၿပီး ပုံေပါင္း ၄ဝ ေက်ာ္ေရးဆြဲခဲ့ရေသာ ပန္းခ်ီဆရာလည္းျဖစ္သည္။ သူအသက္ရွင္စဥ္က ဗန္ဂိုးသည္ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ က သူ႔အားဖိစီးႏွိပ္စက္ေနၾကသည့္ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ား၊ သူ႔ရင္တြင္းခံစားခ်က္မ်ားႏွင့္ သူေရးဆြဲခဲ့သည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ား အေၾကာင္းကို သူ႔ညီသီအိုထံ စာေပါင္းအေျမာက္အမ်ား ေရးသား၍ရင္ဖြင့္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ထိုေပးစာမ်ားသည္ သူ႔ဘဝ၊ သူ၏နက္ရွိုင္းေသာ ခံစားခ်က္မ်ားႏွင့္ အေတြးအျမင္မ်ားကို အံ့ဩတသဖြယ္ ျဖစ္ေအာင္ေရးဖြဲ႕ထားသည့္ စာမ်ားျဖစ္ေလသည္။

တစ္ႀကိမ္တြင္ ဗန္ဂိုးက သူ႔ေပးစာတစ္ေစာင္ထဲ၌ “ကိုယ္ဟာ ဒီကမၻာေျမႀကီးေပၚမွာ ႏွစ္ေပါင္းသုံးဆယ္တိတိ လမ္းလၽွာက္ေနခဲ့ၿပီးၿပီ။ အဲဒီအတြက္ ေက်းဇူးတင္တဲ့အေနနဲ႔ အမွတ္တရ စုေဆာင္းသိမ္းဆည္းထားနိုင္မယ့္ ပစၥည္းတခ်ိဳ႕ ထားခဲ့ခ်င္တယ္ ငါ့ညီရယ္” ဟုေရးခဲ့သည္။

ဗင္ဂိုးက သူမေသခင္ သူ႔အခ်စ္ဆုံးညီ သီအိုထံသို႔ “အကို႔ရဲ့ အနာဂတ္ဘဝဟာ ေမွာင္မိုက္လာေနတယ္။ အစ္ကို႔ဘဝရဲ့ ေရွ႕အလားအလာကို စိတ္ခ်မ္းေျမ့ စြာနဲ႔ မွ ေမၽွာ္ၾကည့္လို႔ မရနိုင္ေတာ့ဘူး။ အစ္ကို႔ရဲ့ ဘဝဟာ အျမစ္ကဆုပ္ကိုင္ၿပီး လႈပ္တာကို ခံေနရၿပီ။ အစ္ကိုလွမ္းေနတဲ့ ေျခလွမ္းေတြက မမွန္ေတာ့ဘူး” ဟုေရးခဲ့သည္။

သူေရးခဲ့သည့္အတိုင္းပင္ ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုး၏ ဘဝအဆုံးသတ္ရပုံသည္ မလွပနိုင္ခဲ့ရွာေပ။ သို႔ေသာ္လည္း သူ႔ပန္းခ်ီကားမ်ားကေတာ့ ယေန႔အခ်ိန္ထိ လွပေနဆဲ၊ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔အခ်ိန္ထိ လူအမ်ားကိုလည္း အက်ိဳးျပဳေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ခံစားၾကည့္ၾကပါ။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကို လုပ္သြားခဲ့ၿပီး လူ႔ေလာကကိုအက်ိဳးျပဳသြားသည့္ စစ္မွန္ေသာ အႏုပညာရွင္ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦး၏ ဘဝကို ျမင္ရေတြ႕ရ၊ သိရွိနားလည္လာၾကရပါလိမ့္မည္။

ဗန္ဂိုး၏ နာမည္ႀကီး ပန္းခ်ီကား `ၾကယ္ေတြစုံတဲ့ည´ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီပန္းခ်ီကားကို သူစိတ္က်န္းမာေရး ေဆး႐ုံတက္ေနတုန္းက အခန္းျပတင္းေပါက္ကေန ေကာင္းကင္ႀကီးကို သံတိုင္ေတြ ၾကားကေနၾကည့္ၿပီး ေရးဆြဲခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါသည္။ ဗန္ဂိုးရဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြထဲက က်ေတာ္ အႏွစ္သက္ဆုံးပန္းခ်ီကားလည္းျဖစ္ပါသည္။ ညရဲ႕ေကာင္းကင္တြင္ လွည့္ပတ္ေနေသာ တိမ္တိုက္မ်ားရွိေလသည္။ ၾကယ္မ်ားမွာ ကိုယ္ပိုင္အလင္းေရာင္ေလးမ်ားႏွင့္ ေတာက္ပလ်က္ရွိေလသည္။ ထို႔ျပင္မီးအိမ္ပုံ လမင္းႀကီးပါဝင္ေလသည္။

ထိုပုံမ်ားကို ဗန္ဂိုးက အက်ယ္ခ်ဲ႕ ခံစားၿပီး အေရာင္မ်ားပိုသုံးၿပီးဆြဲထားေသာ္လည္း ထိုျမင္ကြင္းမွာ က်ေတာ္တို႔ အားလုံးႏွင့္ ရင္းႏွီးၿပီးသား ျမင္ကြင္းမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ တစ္ေယာက္ခ်င္းဆီ၏ ခံစားခ်က္မ်ား ရွိေနပါက တိုက္ဆိုင္ပါက ပိုၿပီးျမင္သာ ခံစားတတ္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ဗင္ဂိုးဆြဲထားေသာ တိမ္တိုက္မ်ား၏ ေကာက္ေၾကာင္းေကြးေကြးမ်ားသည္ ပန္းခ်ီကားကိုၾကည့္သူကို ကင္းဗတ္စအႏွံကို လိုက္လံၾကည့္ရႈသြားမိေစေလသည္။ ထိုေနာက္ ၾကယ္ကေလးမ်ားကို အေရာင္စက္ေလးမ်ားႏွင့္ ေရးသည္။ အဓိကဆိုလိုရင္းျဖစ္ေသာ ၾကယ္ကေလးမ်ားကိုအားလုံးျမင္ေအာင္ၾကည့္ မိေစရန္ ဗန္ဂိုးက တိမ္တိုက္မ်ားႏွင့္ လည့္ပတ္ေခၚေဆာင္သြားျခင္းျဖစ္ေလသည္။

လိမ့္ေနေသာ ေတာင္ကုန္းမ်ား၏ေအာက္တြင္မူ ၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕ ရွိေလသည္။ ထိုၿမိဳ႕၏ ပုံမွာ ပန္းခ်ီကားတည္ေဆာက္ပုံထဲမွ စီးထြက္လာေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းလွေသာအႏွစ္သာရ ျဖစ္ေလသည္။ ေအးျမလွေသာ အေရာင္ရင့္ရင့္ထူထူမ်ားႏွင့္ဆြဲထားေသာ အိမ္ေလးမ်ားႏွင့္ မီးေရာင္ေတာက္ေနေသာ ျပတင္းေပါက္ကေလးမ်ားသည္ က်ေတာ္တို႔၏ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝက ညအခ်ိန္တြင္ ၾကယ္ေရာင္ေတာက္ေသာ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္ခဲ့ရေသာ အခ်ိန္ကို ျပန္ၿပီးသတိရေအာင္လုပ္ေပးေနသကဲ့သို႔ ရွိေလသည္။ ၿမိဳ႕၏ အဓိကက်ေသာအခ်က္မွာ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းပုံျဖစ္ေလသည္။ အိမ္ေသးေသးေလးမ်ားကို အုပ္မိုးေနပုံက ခိုင္မာမႈ၊ တည္ၿငိမ္မႈကိုေဖာ္ျပေနသည္။ ထို႔ျပင္အရြယ္အစားကလည္း ပန္းခ်ီကားၾကည့္သူကို စြဲေဆာင္သြားေလသည္။

ပန္းခ်ီကား၏ ဘယ္ဖက္တြင္မူ အနက္ေရာင္ရင့္ရင့္ျဖင့္ ေရးဆြဲထားေသာ တသီးတျခားျဖစ္ေနေသာ ပုံသ႑ာန္ တစ္ခုရွိေလသည္။ ထိုသဏၰန္၏ အရြယ္အစားအမွာ ပုံထဲမွ တျခားအရာမ်ားႏွင့္ ႏွိုင္းယွဥ္လိုက္လၽွင္ ဗန္ဂိုးေရးဆြဲထားပုံမွာ ေျပာင္ေျမာက္လွေပသည္။ ေကာက္ေကြးေသာ စုတ္ခ်က္မ်ားသည္ ေကာင္းကင္ျပင္ကို ေရာင္ျပန္ဟပ္လ်က္ရွိသလို ပန္းခ်ီကားအား ခံစားမႈကိုလည္း ပို၍နက္ရွိုင္းေအာင္ ခံစားမိေစေလသည္။ ေျပာရမည္ဆိုလၽွင္ ေတာင္ကုန္းမ်ားမွ အစ ျခဳံပုတ္မ်ားအထိ ဗန္ဂိုးေရးဆြဲထားပုံမွာ အမ်ိဳးစုံလင္လွၿပီး ေဝဖန္ခံစားဖို႔ ရန္ က်ယ္ဝန္းလွေပသည္။

အဲဒီေနရာကို ကုိယ္တုိင္ေရာက္သြားခ်င္ရင္ ေအာက္ကဗီဒီယုိကို ႏွိပ္လုိက္ပါ

၁၈၉၀ ၊ဇူလိုင္လ ၂၉ ရက္။

ရင္းႏွီးခင္မင္မွဳမရွိေသာ ၊ မိတ္ေဆြမဲ႔ေသာ ၊ ခ်စ္သူမိန္းခေလးမ်ား၏စြန္႔ပစ္ျခင္းခံရေသာ မိမိ၏အနုပညာကို အသိအမွတ္ျပဳမခံရေသာ ဆယ္နွစ္လံုးလံုး သိမ္ငယ္စိတ္ ၊အထီးက်န္စိတ္မ်ားျဖင္႔သာ ေထြးလံုးရစ္ပတ္ေနခဲ႔ရေသာ္လည္း မည္သူ႔ကိုမွ အျငိဳးမဖြဲ႕ မည္သူ႔ကိုမွ်လည္း ဒုကၡမေပးပဲ ေက်းလက္သို႔သြားျပီး “ေနၾကာပန္း”မ်ားကိုဖန္တီး ၊“ၾကယ္လင္းေသာည”မ်ားကိုေမြးဖြား ၊“ဆိုက္ပရပ္လမ္းကို”ဖန္ဆင္း ၊“သံလြင္ျခံ”ကိုစိုက္ပ်ိဳးခဲ႔ေသာ ဘ၀ခရီးတစ္ေလွ်ာက္လံုး မသာယာမေျဖာင္႔ျဖဴးခဲ႔သမွ် သူ႔ပန္းခ်ီၤကားမ်ားတြင္ ေရႊေရာင္ ၊ ေငြေရာင္ ၊ ေနေရာင္မ်ားကိုထြန္းပ ေစခဲ႔ေသာ …..(သူခ်စ္ေသာ ကမ ၻာေလာကၾကီးက သူ႔အေပၚျပန္အခ်စ္မခံရေသာ)ဗင္းဆင္႔ဗန္ဂိုးသည္ ထုိေန႔တြင္ သူ႔ကိုယ္သူ ေသနတ္နွင္႔ ပစ္သတ္ကာ ဇာတ္သိမ္းခဲ႔ေလသည္ ………။

ကြယ္လြန္ၿပီး ၂ ရက္အၾကာ သူ႔အသက္ ၃၇ ျပည့္သည္။ အစ္ကို ဆုံးသည့္အတြက္ သီအိုသည္ ဝမ္းနည္းပူေဆြးခဲ့ရၿပီး၊ ေနာက္ေျခာက္လအၾကာတြင္ နာမက်န္းျဖစ္ကာ သီအုိလည္း ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ ကြယ္လြန္ခ်ိန္တြင္ ၃၃ ႏွစ္သာ ရွိေသးသည္။ သီအို၏ ‌ဇနီး မုဆိုးမ ဂ်ိဳဟန္နာက ဗန္ဂိုး၏ ေက်ာ္ၾကားလာမည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ခက္ခဲစြာ ထိန္းသိမ္းရသည္။ ဗန္ဂိုး ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေရာက္ခါနီးမွ ကမၻာတည္သ၍ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားမည့္ အႏုပညာရွင္မ်ားထဲမွ တဦးအျဖစ္ ဗန္ဂိုးကို အသိအမွတ္ျပဳသည္။

ဗင္းဆင့္ ဗန္ဂိုး၏ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ကမၻာေက်ာ္ အႏုပညာျပတိုက္မ်ားတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲျပသထားကာ၊ “ၾကယ္စုံေသာည”၊ “ေနၾကာပန္းမ်ား”၊ “ဆိုက္ပရပ္စ္လမ္း”ႏွင့္ “အာလူးစားသူမ်ား” ပန္းခ်ီကားတို႔သည္ ယခုအခါ တစ္ခ်ပ္လၽွင္ ေဒၚလာသန္း ရာခ်ီ၍ တန္ဖိုး ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။

ကုိးကား

ေမာင္ထြန္းသူ၏ ဗင္းဆင့္ ဗန္ဂိုး
ဗင္းဆင့္ဗန္ဂုိးတမ္းခ်မ္း – ခ်စ္ဦးညဳိ
ရဲေက်ာ္ျမင့္ (မတ္လ၊ ၂၀၁၇). ကမၻာေက်ာ္(၃၃)ဦး အႏွစ္ခ်ဳပ္. မဇၩိမစာေပ,
ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း

Leave a Reply