ဦးသန္႔ အေရးအခင္း ဆိုသည္မွာ

Posted on

(ဦးသန္႔အေရးအခင္း နာမည္ပဲၾကားဖူးတယ္ ေသခ်ာမသိေသးဘူး ဆုိတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ ဗဟုသုတ အေနနဲ႔ ေ၀မွ်ျခင္းျဖစ္ပါတယ္)

ဦးသန္႔ အေရးအခင္း ဆိုသည္မွာ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၂၅ ရက္ေန႔၌ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕တြင္ ကြယ္လြန္သြားေသာ ကမၻာ့ကုလသမဂၢ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးသန္႔ ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္ရာမွ အစျပဳေပၚထြက္လာေသာ ျမန္မာ့သမိုင္းဝင္ အေရးေတာ္ပုံ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ကမၻာ့အဆင့္အျမင့္ဆုံး ရာထူးျဖစ္သည့္ ကမၻာ့ကုလသမဂၢ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ရာထူးအား ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ဦးအေနျဖင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဗိသုကာ ဦးသန္႔အား ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ဂါရဝျပဳၿပီးေနာက္ ဦးသန္႔၏ မိသားစုဝင္မ်ား၏ ေတာင္းဆိုခ်က္အရ အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တြင္သာ သၿဂႋဳဟ္ရန္ အစီအစဥ္မ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ဤသည္မွာ ဦးသန္႔အေရးအခင္း ျဖစ္ပြားရန္ နိဒါန္းပ်ိဳးလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္ ဈာပနအျဖစ္ မသတ္မွတ္ျခင္း

ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္ကလာပ္သည္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ (၁)ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအစိုးရသည္ ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္ကလာပ္အား းက်ိဳကၠဆံကြင္း(ျမင္းၿပိဳင္ကြင္းေဟာင္း)အတြင္း၌ မ႑ပ္ငယ္တစ္ခု ေဆာက္လုပ္ၿပီ သာမန္ပင္ထားကာ ၾကက္ေျခနီလူငယ္မ်ားအား အေစာင့္အျဖစ္ တာဝန္ေပးအပ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ဒီဇင္ဘာလ (၅)ရက္၊ မြန္းလြဲ (၁)နာရီအခ်ိန္တြင္ ႀကံေတာသခ်ႋဳင္းသို႔ ပို႔ေဆာင္သၿဂႋဳဟ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူလူထုအား အသိေပးေၾကညာခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံ့ဂုဏ္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးသန္႔၏႐ုပ္ကလာပ္အား ႏိုင္ငံေတာ္ဈာပနအျဖစ္ သတ္မွတ္၍ အခမ္းအနားျဖင့္ သၿဂႋဳဟ္မည္ဟု ေမၽွာ္လင့္ထားေသာ ျပည္သူလူထုသည္ ယင္းကဲ့သို႔ အသိေပးေၾကညာခ်က္ေၾကာင့္ မေက်မနပ္ ျဖစ္ခဲ့ၾကေလသည္။

ဈာပနေကာ္မတီမ်ား၏ အခက္အခဲ

ယင္းသို႔ အသိေပးေၾကညာၿပီးေနာက္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေပါင္းစုံမွ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားသည္ ဈာပနေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေနာက္ဆုံးဂါရဝျပဳျခင္း၊ အသုဘလိုက္လံပို႔ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကေလသည္။ ထိုသို႔စီစဥ္ၿပီးေနာက္ က်ိဳကၠဆံကြင္းသို႔ သြားေရာက္ရန္ ကားမ်ား သြားေရာက္ငွားရမ္းရာတြင္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအား ကားမ်ားငွားရမ္း ပို႔ေဆာင္ျခင္းမျပဳရန္ သက္ဆိုင္ရာမွ ႀကိဳတင္ ပိတ္ပင္ထား ခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ရန္ကုန္ဝိဇၨာႏွင့္သိပၸံတကၠသိုလ္တြင္ စုရပ္အျဖစ္ စုံ႐ုံး၍ က်ိဳကၠဆံကြင္းအား ေျခလ်င္ခ်ီတက္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။

ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုေက်ာ္ၾကာမွ ပြင့္သည့္ပန္းမ်ား

ဒီဇင္ဘာလ(၅)ရက္ေန႔တြင္ စုရပ္အျဖစ္သတ္မွတ္ထားေသာ ရန္ကုန္ဝိဇၨာႏွင့္သိပၸံတကၠသိုလ္သို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေပါင္းစုံ တဖြဲဖြဲေရာက္ရွိလာၾကၿပီး ေရာက္ရွိလာေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအား အရင္ေရာက္ႏွင့္ၿပီးေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားက လက္ခုပ္လက္ဝါးတီးကာ ေသာင္းေသာင္းျဖျဖ ႀကိဳဆိုခဲ့ၾက ေလသည္။ ယခုကဲ့သို႔ ေက်ာင္းသားထုႀကီးစု႐ုံးမိျခင္းသည္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီအစိုးရ၏ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ(၇)ေန႔တြင္ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရး ေမာ္ကြန္းဝင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢအေဆာက္အအုံကို ဗုံးခြဲဖ်က္ဆီးၿပီး ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ ေက်ာင္းသားစုစည္းမႈကို လက္နက္အားကိုးျဖင့္ ၿဖိဳခြဲဖ်က္ဆီး သတ္ျဖတ္ခဲ့ၿပီး ေနာင္ ၁၂ ႏွစ္ေက်ာ္ကာလေနာက္ပိုင္းတြင္ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ ျပန္လည္ေပါင္းစည္းစု႐ုံးမိေသာ ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းသားျပည္သူပူးေပါင္းမိၿပီ

ဦးသန္႔၏႐ုပ္ကလာပ္ထားရွိသည့္ က်ိဳကၠဆံကြင္းသည္ ဦးသန္႔ကို ေနာက္ဆုံးဂါရဝျပဳရန္ေရာက္ရွိလာေနေသာ လူထုႀကီးႏွင့္ ျပည့္လၽွံေနသည္။ ႐ုပ္ကလာပ္ထားရွိရာ မ႑ပ္အတြင္းတြင္လည္း ဦးသန္႔မိသားစု၊ ေဆြမ်ိဳးမိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိလူႀကီးမ်ားက ေနရာယူထားၾကသည္။ ရန္ကုန္ဝိဇၨာႏွင့္သိပၸံတကၠသိုလ္စုရပ္မွ ေျခလ်င္ခ်ီတက္လာေသာတကၠသိုလ္ေက်ာင္းေပါင္းစုံမွ ေက်ာင္းသားမ်ား ကြင္းအတြင္း ဝင္ေရာက္လာၾကေသာ အခါ ေရာက္ႏွင့္ၿပီးၾကေသာ မိဘျပည္သူတစ္ရပ္လုံး၏ လက္ခုပ္ဩဘာသံမ်ားျဖင့္ ႀကိဳဆိုႏႈတ္ဆက္ ၾကေလသည္။ ပြဲၾကည့္စင္မ်ားတြင္ မိဘျပည္သူမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနၿပီး ေက်ာင္းသားထုတစ္ရပ္လုံးသည္ ဦးသန္႔႐ုပ္ကလာပ္ ထားရွိရာ မ႑ပ္၏အေရွ႕ဘက္ကြင္းျပင္တြင္ ေနရာယူၾကရေလသည္။

ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ စတင္

ဦးသန္႔၏ ဈာပနအား ဤသို႔ ၿပီးလြယ္စီးလြယ္ ျဖစ္သလို စီစဥ္ထားမႈကို ေတြ႕ျမင္ေနၾကရေသာ ေက်ာင္းသားျပည္သူတို႔ ရင္ထဲတြင္ မေက်နပ္ျခင္း တည္းဟူေသာ ခံစားခ်က္မ်ားျဖင့္ ပူေလာင္ေနၾကသည္။ ဤတြင္ ေက်ာင္းသားထု၏ လႈပ္ရွားမႈသည္ စတင္လာၿပီး အသံခ်ဲ႕စက္မွ လႈံ႔ေဆာ္စည္း႐ုံးသံမ်ား ထြက္ေပၚလာေတာ့သည္။ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဖခင္ႀကီး ဦးသန္႔အတြက္ ဂူဗိမာန္ ရရွိေရး။ တို႔အေရး၊ တို႔အေရး။”

ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ အေရးေပၚ စည္းေဝးၿပီး ဦးသန္႔အား ထိုက္သင့္ေသာ ဈာပနအခမ္းအနားျဖင့္ သၿဂႋဳဟ္ရန္ ဆုံးျဖတ္လိုက္ၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္ကလာပ္ကို တကၠသိုလ္နယ္ေျမသို႔ ျပန္လည္ သယ္ေဆာင္၍ ထိုက္သင့္ေသာ ဈာပနအခမ္းအနားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဂူဗိမာန္ႀကီး တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေႂကြးေၾကာ္ၾကေလေတာ့သည္။ ထိုေနာက္ မ႑ပ္အတြင္းမွ မဆိုင္သူမ်ား ဖယ္ရွားေပးရန္ ေၾကညာလိုက္ေသာအခါ ၾကက္ေျခနီလူငယ္မ်ား၊ ဦးသန္႔ေဆြမ်ိဳးႏွင့္ မိသားစုမ်ား၊ သက္ဆိုင္ရာ လူႀကီးမ်ား မ႑ပ္အျပင္သို႔ ထြက္ခြာသြားၾကသည္။

မ႑ပ္အတြင္း၌ ေနရာယူထားေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားမွ ဦးသန္႔၏ ေဆြမ်ိဳးမိသားစုအား အသံခ်ဲ႕စက္မွတဆင့္ ခြင့္ေတာင္းၿပီး ဦးသန္႔၏အစ္ကို ျဖစ္သူ ဦးခန္႔အား အသံခ်ဲ႕စက္ ရွိရာသို႔ ဖိတ္ေခၚလိုက္သည္။ ေက်ာင္းသားထုအား စိတ္လိုက္မာန္ပါ မျပဳလုပ္ၾကရန္၊ အစိုးရႏွင့္ ဆန္႔က်င္ၿပီး မျပဳလုပ္ၾကရန္ႏွင့္ နည္းစနစ္ မွန္ကန္စြာ ေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ ဦးခန္႔မွ တိုက္တြန္း ေျပာၾကားသြားေလသည္။

တကၠသိုလ္နယ္ေျမသို႔ ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္ကလာပ္အား သယ္ေဆာင္ျခင္း

ယာယီမ႑ပ္အတြင္းမွ ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္အေလာင္းအား ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွ ပုခုံးေျပာင္း သယ္ယူၾကၿပီး လြမ္းသူ႕ပန္းေခြ တင္ေဆာင္ရာ တိုယိုတာ ပစ္ကပ္ကား ေခါင္းမိုးေပၚသို႔ တင္ေဆာင္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ၿခံရံလ်က္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ေက်ာင္းသားထုႀကီး၏ ခ်ီတက္ရာ လမ္းေၾကာင္းတေလ်ာက္တြင္ လူအုပ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည့္က်ပ္ေနၿပီး ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ားျဖင့္ ဖုံးလႊမ္းေနေတာ့သည္။ တကၠသိုလ္နယ္ေျမ အဓိပတိလမ္းတိုင္း ႐ုပ္ကလာပ္ကို သယ္ေဆာင္ၾကၿပီး ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမေရွ႕တြင္ ယာယီစင္ျမင့္ ျပဳလုပ္၍ ျပင္ဆင္ထားၿပီး အေရးေပၚ ဈာပနေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းလိုက္သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီသို႔ ဈာပနကိစၥ ေတာင္းဆိုျခင္း

၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ (၆) ရက္တြင္ ဦးသန္႔အား လာေရာက္ ဂါရဝျပဳၾကေသာ ျပည္သူမ်ားျဖင့္ တကၠသိုလ္နယ္ေျမတစ္ခုလုံး ျပည့္က်ပ္ စည္းကားေနေတာ့သည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား / သူမ်ား တစ္ဦးၿပီးတစ္ဦး ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ စင္ျမင့္ေပၚသို႔ တက္ေရာက္၍ မိမိတို႔၏ ခံစားခ်က္မ်ားကို ရင္ဖြင့္ၾကပါေတာ့သည္။ ခန္းမအျပည့္ လူအုပ္ႀကီးမွလည္း လက္ခုပ္သံမ်ားျဖင့္ ေထာက္ခံအားေပးခဲ့ၾကသည္။ ထိုေနာက္ ယာယီ ဈာပနေကာ္မတီမွ ေၾကညာခ်က္တစ္ေစာင္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာသည္။

“စစ္အစိုးရ အေနႏွင့္ ဦးသန္႔၏ ဈာပနကို ႏိုင္ငံေတာ္ ဈာပနအျဖစ္ ျပဳလုပ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုစာအား ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီသို႔ ပို႔လိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အကယ္၍ ယေန႔ ညေန (၄) နာရီတိတိ အထိ ျပန္ၾကားခ်က္ တစ္စုံတရာ မရွိပါက ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ျပည္သူလူထု အကူအညီျဖင့္ မိမိတို႔ဖာသာ ဈာပန အခမ္းအနားကို ျပဳလုပ္၍ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအုတ္ဂူဗိမာန္ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း” ေၾကညာလိုက္သည္။

ညေန (၄) နာရီ ေက်ာ္သြားေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီမွ တုံ႔ျပန္ေျဖၾကားျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ ထိုေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား၊ အရပ္သား၊ သံဃာေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ သေဘာတူညီမႈအရ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အဦးေဟာင္း (၁၉၆၂ ခု၊ ဇူလိုင္လ (၇) ရက္ေန႔တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း အစိုးရမွ မိုင္းေထာင္၍ ၿဖိဳခ်ဖ်က္စီးပစ္ခဲ့သည္) ေနရာကို ရွင္းလင္းၿပီး ဦးသန္႔အတြက္ အုတ္ဂူတည္ေဆာက္ သၿဂႋဳဟ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဂူဗိမာန္ကိုလည္း တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။

ေဆးတကၠသိုလ္၊ စက္မႈတကၠသိုလ္၊ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္၊ ပညာေရးတကၠသိုလ္၊ ဝိဇၨာႏွင့္သိပၸံ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသာမက အထက္တန္းႏွင့္ အလယ္တန္းေက်ာင္းမ်ားမွ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း သမဂၢအေဆာက္အဦး ေနရာေဟာင္းကို ရွင္းလင္းရာ၌ လာေရာက္ လုပ္အားေပးၾကသည္။ အုတ္ဂူႏွင့္ ယာယီဂူဗိမာန္အတြက္ ပုံဆြဲျခင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္ျခင္းကို စက္မႈတကၠသိုလ္ ဗိသုကာဌာနႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပဌာနေက်ာင္းသားမ်ားမွ တာဝန္ယူ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။

ရန္ကုန္တိုင္း ျပည္သူ႕ေကာင္စီမွ ထုတ္ျပန္စာ

၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ (၇)၊ ည (၇) နာရီအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္တိုင္း ျပည္သူ႕ေကာင္စီမွ ထုတ္ျပန္စာရ၍ မႏၲေလးေဆာင္၌ အေရးေပၚ အစည္းအေဝး ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ထို အစည္းအေဝးတြင္ ေက်ာင္းသား၊ သံဃာႏွင့္ ဦးသန္႔မိသားစုတို႔မွ စုစုေပါင္း (၁၁) ဦး တက္ေရာက္ၾကသည္။ ဦးသန္႔၏ညီ ဦးေသာင္းမွ အစိုးရထုတ္ျပန္စာကို တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ဦးသန္႔ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ အုတ္ဂူတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ဂူဗိမာန္ တည္ေဆာက္ရန္ ကန္ေတာ္မင္ပန္းၿခံတြင္ ေနရာေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုလည္း အေရးယူ ဖမ္းဆီးမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ပါရွိေလသည္။ ဦးေသာင္း အေနျဖင့္ ဦးသန္႔႐ုပ္ကလာပ္ကို အျမန္ဆုံး သၿဂႋဳဟ္လိုက္ခ်င္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီဇင္ဘာလ (၈) ရက္ ေန႔ (၁၂) နာရီအခ်ိန္၌ သၿဂႋဳဟ္ေရး အစီအစဥ္ စတင္လိုေၾကာင္း ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ေျပာၾကားသည္။

ေဒါက္တာတင္ျမင့္ဦး (ဦးသန္႔၏ သားမက္) ကလည္း ကိုယ္တိုင္ ပုံစံထုတ္ ေရးဆြဲထားေသာ ဦးသန္႔၏ အုတ္ဂူဗိမာန္ကို ကန္ေတာ္မင္ပန္းၿခံတြင္ ေဆာက္လုပ္ၿပီး သၿဂႋဳဟ္ရန္ ျပင္ဆင္ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားအား အျမန္ဆုံး စီစဥ္ေပးေစလိုေၾကာင္း ပန္ၾကားခဲ့သည္။ အစည္းအေဝး ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ သေဘာဆႏၵအတိုင္း မဆုံးျဖတ္ဘဲ တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ဆႏၵခံယူမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အားလုံး သေဘာတူညီၾကေလသည္။ ပထမဆုံး ဦးသန္႔ ႐ုပ္ကလာပ္ သၿဂႋဳဟ္ေရး အစီအစဥ္ကို ဒီဇင္ဘာလ (၈) ရက္ေန႔၊ ေန႔ (၁၂) နာရီတြင္ စတင္ က်င္းပရန္ အားလုံး သေဘာတူညီၾကေလသည္။ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္မႈအရ ဆက္လက္၍ ေအာက္ပါ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို မဲခြဲ ဆုံးျဖတ္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။

(က) ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္ကလာပ္ကို ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ ခန္းမမွ ေက်ာင္းသားသမဂၢေနရာ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ဦးသန္႔အုတ္ဂူေပၚတြင္ တင္၍ ပရိသတ္မွ ေနာက္ဆုံး ဂါရဝျပဳၿပီး ကန္ေတာ္မင္ပန္းၿခံသို႔ သယ္ေဆာင္ရန္။
(ခ) ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္ကလာပ္ကို ေက်ာင္းသားႏွင့္ ျပည္သူတို႔၏ ေခၽြးျဖင့္ တည္ေဆာက္ေနသည့္ အုတ္ဂူတြင္ သၿဂႋဳဟ္ၿပီး ဦးသန္႔ဂူဗိမာန္ကို ေက်ာင္းသားမ်ား အသက္ေသြး စေတးခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢေနရာတြင္ တည္ေဆာက္ရန္။

တစ္ဦးခ်င္း ဆႏၵမဲ ခံယူလိုက္ေသာအခါ (၇) မဲ (၄) မဲျဖင့္ ပထမအဆိုကို အတည္ျပဳခဲ့ၾကသည္။ (၇) မဲထဲတြင္ ဦးေသာင္း၊ ေဒါက္တာတင္ျမင့္ဦး၊ သံဃာေတာ္ႏွစ္ပါးႏွင့္ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္ (၃) ဦး ပါဝင္သည္။ က်န္ (၄) မဲတြင္ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား (၃) ဦးႏွင့္ ေဆးတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး။ ဤတြင္ (၇) မဲ (၄) မဲ ျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ၿပီး ကန္ေတာ္မင္ပန္းၿခံတြင္ သၿဂႋဳဟ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာအသံလႊင့္ဌာန ေရဒီယိုမွလည္း (၈-၁၂-၁၉၇၄။ ေန႔ ၁၂ နာရီအခ်ိန္တြင္ ဈာပန အခမ္းအနားကို စတင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့ပါသည္။

ေက်ာင္းသား၊ သံဃာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအၾကား သေဘာထား ကြဲလြဲ

သမဂၢ အေဆာက္အဦး ေနရာတြင္ လုပ္အားေပးေနၾကေသာ ေက်ာင္းသားျပည္သူမ်ား၊ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ ခန္းမအတြင္း ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္ကလာပ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ အဓိပတိလမ္းမေပၚတြင္ အလႉေငြ ေကာက္ခံေပးေနၾကေသာ ေက်ာင္းသားျပည္သူမ်ား၏ လိုအင္ဆႏၵသည္ အုတ္ခ်ပ္မ်ားကို တစ္ေယာက္တစ္လက္ႏွင့္ လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ယူ တည္ေဆာက္လ်က္ ရွိသည့္ အုတ္ဂူတြင္ ႐ုပ္ကလာပ္ကို သၿဂႋဳဟ္ၿပီး ဆက္လက္၍ ဂူဗိမာန္ တည္ေဆာက္ၾကရန္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ မႏၲေလးေဆာင္ (၁၁) ဦး ဈာပနေကာ္မတီ အစည္းအေဝး ၿပီးသည္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား အုပ္စုကြဲသြားေတာ့သည္။

စက္မႈတကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းသား (၃) ဦးသည္ ေနာက္ထပ္ က်င္းပၾကေသာ ဈာပန အစီအစဥ္ အစည္းအေဝးသို႔ ဆက္လက္ မတက္ေရာက္ေတာ့ဘဲ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပေတာ့သည္။ မိမိတို႔ ေခၽြးျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ အုတ္ဂူ၌ပင္ သၿဂႋဳဟ္ရန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား အုပ္စုမွ တိတ္တဆိတ္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ သမဂၢေဟာင္း ဝန္းက်င္တစ္ခုလုံးကို စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေနရာယူ ေစာင့္ၾကပ္လိုက္ၾကသည္။ ႐ုပ္ကလာပ္ကို အုတ္ဂူေပၚတြင္ ေနာက္ဆုံး ဂါရဝ ျပဳၿပီးၿပီးခ်င္း ဂူပိတ္သၿဂႋဳဟ္ႏိုင္ရန္ ဘိလပ္ေျမႏွင့္ ပန္းရံဆရာတို႔ကို အဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထားၾကသည္။ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ ခန္းမတြင္လည္း ဦးသန္႔႐ုပ္ကလာပ္ကို အသက္ေသြးျဖင့္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မည့္ အေသခံ ေက်ာင္းသား (၁၂) ဦးသည္ ခြပ္ေဒါင္း ေခါင္းစီးနီမ်ား ဦးထိပ္တြင္ စီး၍ ၿခံရံေစာင့္ၾကပ္လ်က္ရွိသည္။

ေနာက္ဆုံးအေနျဖင့္ ဂါရဝျပဳျခင္း

ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ ခန္းမဝန္းက်င္ႏွင့္ တကၠသိုလ္နယ္ေျမ အဓိပတိ လမ္းတစ္ေလ်ာက္လုံးတြင္ ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္ကလာပ္အား လာေရာက္ ဂါရဝျပဳၾကေသာ ျပည္သူပရိသတ္မ်ားျဖင့္ ျပည့္လၽွံေနေတာ့သည္။ ၁၉၇၄ခု၊ ဒီဇင္ဘာလ (၈) ရက္၊ မြန္းတည့္ (၁၂) နာရီတြင္ ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္ကလာပ္အား မ်ားျပားလွသည့္ ပရိသတ္အၾကားမွ ခဲရာခဲဆစ္ ထုတ္ယူသယ္ေဆာင္ခဲ့ရသည္။ ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္ပုံ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ႏွင့္ အတူ အလံေတာ္ သုံးခုကိုလည္း လႊင့္ထူထားၾကသည္။ သာသနာ႔အလံေတာ္၊ ကုလသမဂၢအလံႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ခြပ္ေဒါင္းအလံတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္ကလာပ္ကို ေက်ာင္းသားမ်ား တည္ေဆာက္ေသာ အုတ္ဂူအေရွ႕ စားပြဲေပၚတြင္ တင္၍ သံဃာေတာ္မ်ား၊ ဦးသန္႔၏ မိသားစုဝင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံျခား သံတမန္မ်ား၊ ေက်ာင္းသားျပည္သူမ်ားသည္ ေနာက္ဆုံးအႀကိမ္အျဖစ္ ဂါရဝျပဳၾကသည္။ အစီအစဥ္အရ ႐ုပ္ကလာပ္ကို ကန္ေတာ္မင္ပန္းၿခံသို႔ သယ္ယူမည္ဟု ေၾကညာလိုက္သည္ႏွင့္ “ဦးသန္႔႐ုပ္ကလာပ္ကို သမဂၢဝင္းအတြင္းကေန ဘယ္ကိုမွ မထုတ္ရဘူး” ဟူေသာ ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ား တခဲနက္ ဆူညံသြားေတာ့သည္။ ဦးခန္႔သည္ မႏၲေလးေဆာင္ ခန္းမ အသံခ်ဲ႕စက္မွ ေက်ာင္းသားျပည္သူမ်ားထံ ေမတၱာရပ္ခံစကား ေျပာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ဤအုတ္ဂူတြင္သာ ထာဝရ သၿဂႋဳဟ္ရန္ ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ား ဆူညံသည္ထက္ ဆူညံလာပါသည္။

ေနာက္ဆုံး ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွ ဝင္ေရာက္ထိန္းသိမ္း၍ ဤအုတ္ဂူတြင္သာ ထာဝရ သၿဂႋဳဟ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာလိုက္ရသည္။ ေၾကညာၿပီးသည္ႏွင့္ အသင့္ျပင္၍ ေစာင့္ေနေသာ ပန္းရံဆရာမွ အုတ္ဂူကို ထာဝရ ပိတ္လိုက္ပါေတာ့သည္။ “ေအာင္ၿပီ။ ေအာင္ၿပီ။ ေအာင္ၿပီ။” ဟူေသာ ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ား မိုးကြဲလုမတတ္ ျမည္ဟိန္းသြားသည္။ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ပရိတ္တရားေတာ္မ်ား နာၾကားၿပီး အေသခံ ေက်ာင္းသားတပ္ဖြဲ႕က ကမၻာ့ကုလသမဂၢ အလံကို ကိုင္ေဆာင္၍ အုတ္ဂူကို လက္်ာရစ္ သုံးပတ္ ပတ္ၿပီး အေလးျပဳၾကသည္။ ထိုေနာက္ ကုလသမဂၢ အလံကို အုတ္ဂူထက္တြင္ လႊမ္းၿခဳံလိုက္ပါသည္။

စစ္အစိုးရမွ အၾကမ္းဖက္ ကိုင္တြယ္

ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ဦးသန္႔မိသားစု၏ ဆႏၵကို ျငင္းပယ္၍ မိမိတို႔ တည္ေဆာက္ထားသည့္ အုတ္ဂူတြင္ ဦးသန္႔၏ ႐ုပ္ကလာပ္ကို သၿဂႋဳဟ္ေၾကာင္း၊ စာၾကည့္တိုက္ အေဆာက္အဦးအတြက္ ထားေသာ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ားကို အလြဲသုံးစား ျပဳလုပ္ၿပီး အုတ္ဂူေဆာက္သည့္အတြက္ ျပည္သူပိုင္ပစၥည္း ဖ်က္ဆီးမႈျဖင့္ အေရးယူေပးပါရန္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္းမွ စာပို႔ေၾကာင္းတို႔ကို ထိုေန႔ညဘက္တြင္ ျမန္မာ့အသံမွတဆင့္ ေၾကညာခဲ့သည္။

ေက်ာင္းသားမ်ားမွာလည္း ပိုမို စည္းလုံးညီၫြတ္စြာ ဂူဗိမာန္ကို ဆက္လက္ တည္ေဆာက္ၾကၿပီး အေသခံတပ္ဖြဲ႕ ဖြဲ႕ကာ အုတ္ဂူကို ေန႔ညမျပတ္ ေစာင့္ေရွာက္ေနခဲ့ၾကသည္။ ပါဝင္ ကူညီေနၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ား၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ ျပည္သူတို႔ကို အစိုးရ၏ သတင္းစာမ်ားႏွင့္ ေရဒီယိုတို႔မွ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႐ႈတ္ခ် ေဝဖန္ခဲ့သည္။

ဂူပိတ္ၿပီး သုံရက္ေျမာက္ေန႔ ျဖစ္ေသာ ၁၉၇၄ ခု ဒီဇင္ဘာလ (၁၀) ရက္ေန႔တြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ႏွိမ္နင္းရန္ စစ္တပ္မွ တိတ္တဆိတ္ စီမံေတာ့သည္။ ၁၉၇၄ ခု ဒီဇင္ဘာလ (၁၁) ရက္ နံနက္ (၂) နာရီတြင္ ရန္ကုန္ဝိဇၨာသိပၸံ တကၠသိုလ္ နယ္ေျမ၏ ဝင္ေပါက္ထြက္ေပါက္မ်ားကို ပိတ္စို႔ထားလိုက္သည္။ ဆႏၵျပသူမ်ား အိပ္ေမာက်ခ်ိန္တြင္ အဓိပတိလမ္းရွိ အဓိက ပင္မဝင္ေပါက္တံခါးႀကီးအား ကရိန္းႀကီးျဖင့္ တြန္းလွန္ဖ်က္ဆီး၍ ေက်ာင္းဝင္းအတြင္း ဝင္ေရာက္ဖမ္းဆီးၾကသည္။ ထိုသို႔ ဝင္ေရာက္ရာတြင္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ ခန္းမေနရာ ေျမကြက္လပ္အား မီးေမာင္းမ်ား ထိုးၿပီး ရဲမ်ားက ဒိုင္းကာမ်ား၊ လက္ကိုင္တုတ္မ်ားျဖင့္ စတင္ ဝင္ေရာက္သည္။ မ်က္ေရယိုဗုံးမ်ား၊ ေျမေကာ္စက္မ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား အသုံးျပဳၿပီး လက္နက္မဲ့ ဆႏၵျပသူမ်ားအား ႐ိုက္ႏွက္ လူစုခြဲကာ ဦးသန္႔အုတ္ဂူအားလည္း ၿဖိဳခ်ပစ္လိုက္သည္။ ႐ုပ္ကလာပ္အား ျပန္လည္ေဖာ္ယူ၍ ေ႐ႊတိဂုံေစတီအနီး ကန္ေတာ္မင္ပန္းၿခံေဘးရွိ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၏ အုတ္ဂူေဘးေနရာသို႔ ညတြင္းခ်င္းပင္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ပါသည္။

ထိုသို႔ ၾကမ္းတမ္းစြာ ႐ိုက္ႏွက္ဖမ္းဆီးသည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕ ေသဆုံးခဲ့ၾကရသည္။ တခ်ိဳ႕မွာလည္း ေခါင္းကြဲသူကြဲ၊ အ႐ိုးက်ိဳးသူက်ိဳးႏွင့္ အခ်ဳပ္ကားေပၚသို႔ အတင္းအဓမၼ ဖမ္းဆီးတင္ေဆာင္၍ ညတြင္းခ်င္း အင္းစိန္အက်ဥ္းေထာင္သို႔ ပို႔ခဲ့သည္။ ရဟန္းသံဃာပါ မခ်န္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို နံနက္ (၂) နာရီမွ စတင္ ဖမ္းဆီးရာ နံနက္ (၈) နာရီ အခ်ိန္အထိပင္ ျဖစ္သည္။ ဤ ရင္နင့္ဖြယ္ရာ ျမင္ကြင္းကို ျမင္ေတြ႕ၾကရေသာ ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လုံးမွာ ရင္သပ္၍ လက္ပိုက္ၾကည့္ေန႐ုံ သက္သက္သာ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။

ျပည္သူလူထုမွ လက္တုံ႔ျပန္

ထိုသို႔ လက္နက္မဲ့ သံဃာေတာ္မ်ား၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားကို ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ဖမ္းဆီးသည္ ဆိုသည့္ သတင္းကို ၾကားသိရေသာ ျပည္သူလူထုႀကီးမွာ စစ္အစိုးရ၏ လုပ္ရပ္ကို လက္ခံႏိုင္စြမ္း မရွိသည့္အဆုံး နံနက္ (၈) နာရီခြဲ အခ်ိန္ေလာက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အစိုးရႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ပါတီ ယူနစ္႐ုံးမ်ား၊ ရဲစခန္းမ်ား၊ ႐ုပ္ရွင္႐ုံတခ်ိဳ႕ကို မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီး၍ တန္ျပန္ အၾကမ္းဖက္ ဆႏၵျပၾကသည္။

မၾကာခင္တြင္ စစ္တပ္မ်ား ေရာက္လာၿပီး ျပည္သူတို႔အား ခ်ိန္႐ြယ္၍ ေသနတ္မ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္ႏွိမ္နင္းပါေတာ့သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ေသနတ္သံမ်ား ဖုံးလႊမ္းသြားၿပီး လူေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ေသြးေျမက်ခဲ့ရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းဝယ္ စစ္ေျမျပင္ကဲ့သို႔ တင့္ကားႀကီးမ်ား လွည့္လည္လ်က္ ဂ်ီသရီး ေသနတ္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္ေနေတာ့သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကိုလည္း စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေဒသအျဖစ္ သက္မွတ္ၿပီး ညမထြက္ရ အမိန္႔မ်ား ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ဖမ္းဆီးရမိသည့္ ျပည္သူမ်ားကို ျပည္သူပိုင္ပစၥည္း ခ်ိဳးေဖာက္ဖ်က္ဆီးမႈျဖင့္ ေထာင္ (၃) ႏွစ္မွ (၅) ႏွစ္ ခ်ခဲ့သည္။ ထိုေနာက္ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး MI ၏ အကူအညီျဖင့္ ဈာပနကိစၥတြင္ ပါဝင္ေသာ သံဃာေတာ္ႏွင့္ ေက်ာင္းသား ျပည္သူမ်ားကို ေနအိမ္မ်ားတြင္ လိုက္လံဖမ္းဆီးခဲ့သည္။ ႏုနယ္ ငယ္႐ြယ္လွေသာ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားပင္ မခ်န္ဘဲ အင္းစိန္ေထာင္ထဲ သြင္းထားသည္။

ဦးသန္႔ အေရးအခင္းတြင္ ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ ေက်ာင္းသားျပည္သူႏွင့္ ရဟန္းသံဃာမ်ား အသက္ဆုံး႐ႈံးခဲ့ၾကသည္။ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ေက်ာင္းသားျပည္သူတို႔ကို ေထာင္ခ်ထားခဲ့သည္။ က်န္ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ အိုးပစ္အိမ္ပစ္ ပညာေရး ဆုံး႐ႈံးခံၿပီး ဖမ္းဆီးမႈမွ ေရွာင္တိမ္းေနၾကရသည္။ ေရွာင္တိမ္းေနရေသာ ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕သည္ ေတာတြင္း ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိသြားၾကသည္။ တခ်ိဳ႕လည္း ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ားသို႔ ခိုးထြက္ ပုန္းေရွာင္ေနၾကရသည္။

ကိုးကား

၂၀၀၂ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ သူရိယဂ်ာနယ္မွ စက္မႈတကၠသိုလ္စိုးဝင္းေရးသားေသာ ဦးသန္႔အေရးခင္းေဆာင္းပါးအား အနည္းငယ္ျပဳျပင္ေရးသားေဖာ္ျပပါသည္။
Myanmar Wikipedia

Leave a Reply