ဂႏၱ၀င္ ဂီတစာဆိုေတာ္ႀကီး ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ ဆုိသည္မွာ

Posted on

“ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔က စာကိုစီ ေတးသီခ်င္းနဲ႔ ေဘးကင္းၾကေတာ့မည္” စသည္ျဖင့္ စာဆိုေတာ္ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ သူစပ္ေသာ သီခ်င္း အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ သူ႕နာမည္ ထည့္၍ စပ္ေလ့ရွိသည္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကိဳေခတ္က ထင္ရွားေသာ သီခ်င္းခပ္မ်ားမ်ားသည္ စာဆိုေတာ္ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔၏ လက္ရာမ်ား ျဖစ္သည္။

ငယ္ဘဝ

ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ကို အဖ ႏိုင္ငံေက်ာ္ လူ႐ႊင္ေတာ္ အႏုပညာရွင္ႀကီး ဦးက်င္ခဲ၊ အမိ ေဒၚေအးမၽွင္တို႔မွ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၇ဝ ျပည့္ႏွစ္ တန္ခူးလတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၾကည့္ျမင္တိုင္ရပ္တြင္ ဖြားျမင္သည္။ ေမြးခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ ရွိသည့္အနက္ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ သားငယ္ျဖစ္၍ အစ္ကိုျဖစ္သူ ေမာင္အုန္းလႈိင္မွာ နာမည္ေက်ာ္ ဇာတ္မင္းသား ေက်ာ္အုန္းလႈိင္ျဖစ္သည္။ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔၏ အမည္ရင္းမွာ ကိုအုန္းဆိုင္ ျဖစ္သည္။

ကိုအုန္းဆိုင္သည္ ဘမ်ိဳးဘိုးတူ၊ ဝါသနာကလည္း ထုံသူျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ ပတၱလား၊ တေရာ၊ ဘင္ဂ်ိဳ၊ မင္ဒလင္၊ ဆိုင္းဝိုင္း၊ စႏၵရားစသည့္ တူရိယာမ်ိဳးစုံတို႔ကို ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း တီးတတ္သည့္ အျပင္၊ သီခ်င္းကိုလည္း ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ဆိုတတ္သူ ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္ကပင္ ျမန္မာမႈ ကဗ်ာစုကို ေလ့လာရန္ ဝါသနာရွိေသာ ကိုအုန္းဆိုင္သည္ ဖခင္ျဖစ္သူ၏ သင္ၾကားေပးမႈျဖင့္ သူကိုယ္တိုင္ပင္ အၿငိမ့္ ဇာတ္ပြဲမ်ား အတြက္ သီခ်င္းမ်ားစပ္၊ သူကိုယ္တိုင္ ဝင္၍ ေမာင္းတီး၊ တေယာထိုး၊ ပတၱလားေခါက္ယင္း ဇာတ္သဘင္ ေလာကထဲသို႔ ပဌမဆုံး ေျခစုံပစ္ ဝင္ခဲ့သည္။

သီခ်င္းမ်ား စ၍စပ္စက ဝစန ဆရာဆိုင္ဟူသည့္ နာမည္ႏွင့္ စပ္ခဲ့ေလသည္။ အၿငိမ့္မ်ားအတြက္ သီခ်င္းမ်ား စပ္ဆို ေရးသားေပးခဲ့႐ုံမက အၿငိမ့္မင္းသမီးမ်ားကိုလည္း သီဆိုနည္း ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သင္ၾကားေပးခဲ့ေလသည္။ အၿငိမ့္မင္းသမီး ယူနီဘာစီတီ ျမသန္းၾကည့္၊ ဝိဇၨာမယ္၊ ေလဘာတီ မျမရင္တို႔သည္ ကိုအုန္းဆိုင္၏ သီခ်င္းမ်ားျဖင့္ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ အတန္းပညာ (၄) တန္းသာ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္ ဆိုေသာ္လည္း သူေရးေသာ သီခ်င္းစာသားမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္လ်င္ သူသည္ ဗမာစာ၊ ပါဠိ၊ ရာဇဝင္၊ နိပါတ္ေတာ္မ်ားကို အင္မတန္ ႏွံစပ္ ကၽြမ္းက်င္သူ တစ္ဦးဆိုသည္မွာ ထင္ရွားပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ေရွးျမန္မာဇာတ္သဘင္ဟန္ ပါေသာ စာမ်ား၊ နေဘ ထပ္မ်ားကို သူ႕သီခ်င္းမ်ားမွာ လႈိင္လႈိင္ႀကီး ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဖခင္ ဦးက်င္ခဲထံက အေမြဆက္ခံၿပီး သူ႕ဂီတႏွင့္ ေပါင္း စပ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ႕သီခ်င္းမ်ားက အေၾကာင္းအရာအေနႏွင့္လည္း အလြန္ခံ့ျငားၿပီး အသံေန အသံထားမွာလည္း ဗမာဆန္ ေျပျပစ္လွပါသည္။

သူ႕႐ုပ္သြင္

ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ လူပုံ ခပ္ပ်ပ္ပ်ပ္၊ အသားၫိုၫိုႏွင့္ ဗမာဆန္ဆန္ ႏွစ္လိုဘြယ္ မ်က္ႏွာက်ႏွင့္ပါ။ တိုက္ပုံ အက်အနဝတ္၍ ဆံပင္ကို ပိေနေအာင္ ဖီးထားၿပီး အသားၫိုၫိုမွာ ေပါင္ဒါ ဖုံဖုံ လိမ္းထားတတ္သည္။ ႐ႈးဖိနပ္ကိုလည္း ေျပာင္ေနေအာင္ တိုက္ၿပီး စီးေလ့ရွိသည္ဟု ၾကားသိရဘူး၏ ။ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ဟာ အလြန္ စိတ္ရင္းေကာင္းသူ စိတ္ရွည္သူ ဆရာတစ္ဦးျဖစ္သည္။ စြယ္စုံေတာ္သည့္ ဂီတပါရမီရွင္ genius တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ ဆင္းဆင္းရဲရဲႏွင့္ ေသသြားတာကို သူ အလြန္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိတယ္ဟု အဆိုေတာ္ႀကီး ဘိလပ္ျပန္သန္း က သူ႕စာမွာ ေဖၚျပထားပါသည္။

ေလဘာတီမျမရင္ အၿငိမ့္တြင္ ေနာက္ဆုံး ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေမာင္အုန္းဆိုင္သည္ အဆိုေတာ္ မၾကည္ေအာင္အတြက္ သီခ်င္းမ်ား ေရးစပ္ေပးရာမွ ထိုေခတ္က ထိပ္တန္း ျဖစ္ခဲ့ေသာ ကိုလံဘီယာ ဓာတ္ျပားကုမၸဏီကို ပဌမဆုံးဝင္ေရာက္ သီခ်င္းေရးလာခဲ့သည္။ ဗမရည္ဝၿပီး အေျမာ္အျမင္ရွိတဲ့ ကိုလံဘီယာက မန္ေနဂ်ာ မစၥတာ ကိသ္ က ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ကို ကုမၸဏီ၏ ပင္တိုင္ စာေရးဆရာ ခန္႔လိုက္သည္။ မၾကည္ေအာင္ကပဲ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ဆိုေသာ နာမည္ေျပာင္းေပးၿပီး ထိုနာမည္ႏွင့္ တရွိန္ထိုး ေက်ာ္ၾကားလာခဲ့သည္။

“ေနရာတကာ ေရာက္ပါတယ္၊ ေပတရာမွာ ေလၽွာက္ခါလည္” အစ ရွိေသာ မႏၲလာျမင့္သီဆိုသည့္ လယ္သမားသီခ်င္းျဖင့္ ပြဲဦးထြက္ သူ၏သီခ်င္းကို ဓာတ္ျပားသြင္းခဲ့ရာ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည္။ ထိုသီခ်င္းမွစ၍ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့သည္။ `လယ္သမား’သီခ်င္းကို လူႀကိဳက္ မ်ားသေလာက္ စပ္ဆိုေရးသားသူ ေ႐ႊတိုင္ၫႊန္႔ကိုလည္း လူသိမ်ားခဲ့ေလသည္။ ကိုလံဘီယာမွာပဲ မၾကည္ေအာင္၊ မေအးမိ၊ စိန္ပါတီ၊ ဥဩဘေသာင္၊ မႏၲလာျမင့္၊ ဂီတ စိမ္းေမာင္၊ ဘိလပ္ျပန္ သန္း အစရွိေသာ နာမည္ႀကီး အဆိုေတာ္မ်ားအတြက္ ဓာတ္ျပား သီခ်င္းေပါင္း မ်ားစြာ ေရးေပးခဲ့ပါသည္။ ထိုသီခ်င္းမ်ားသည္ ယေန႔ထက္တိုင္ ျမန္မာ ျပည္သူမ်ား၏ အသည္းစြဲ ေခတ္ေဟာင္းေတးမ်ားအျဖစ္ တည္တံေနခဲ့ေပသည္။

ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ ေရးသား စပ္ဆိုခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ားမွာ မ်ားလွသည္။ စပ္ဆိုခဲ့သည့္ သီခ်င္းမ်ားမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ က်က္သေရမဂၤလာႏွင့္ သဘာဝပစၥည္း ျပည့္စုံပုံ အေၾကာင္း၊ သဘာဝ႐ႈခင္း လွပပုံအေၾကာင္း၊ ဗုဒၶဝင္၊ မဟာဝင္၊ ရာဇဝင္တို႔မွ ေနာင္လာေနာင္သားတို႔ မွတ္သားဖြယ္ရာ အေၾကာင္းမ်ား အထူးသျဖင့္ ပါဝင္သည္။ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔၏ သီခ်င္းမ်ားအနက္ သူ၏ လက္စြမ္းျပ ဟု ဆိုရမည့္ သီခ်င္းမ်ားမွာ ဝိစိၾတာႏွင့္ မိဘေမတၱာတို႔ ျဖစ္သည္။ ထိုသီခ်င္း ႏွစ္ပုဒ္စလုံးပင္ မည္သည့္ ေခတ္တြင္မွ မ႐ိုးဘဲ၊ လူႀကီးေရာ ကေလးပါ လက္ခံႏိုင္သည့္ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္ေလသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သဘာဝပစၥည္း ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာပုံ၊ ေအးခ်မ္းသာယာမည့္ နိမိတ္လကၡာဏာ ရွိပုံတို႔ကိုလည္း ဆရာေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ အိုးေဝေဝႏွင့္ သီတာရတနာ သီခ်င္းမ်ားျဖင့္ စပ္ဆိုထားေလသည္။ ေတာေက်းလက္ သဘာဝ လွပပုံသ႐ုပ္ေပၚ ေအာင္လည္း သူ၏ ဇာတိႏြယ္ႏွင့္ စုံေတာၿမိဳင္ သီခ်င္းမ်ား၌ စပ္ဆိုထားသည္။ အမ်ိဳးသားစိတ္ဓာတ္ ႏ္ိုးၾကားရန္ တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္ရန္ လႈံ႔ေဆာ္သည့္ ေနရာ၌ ဆရာေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔၏ သခင္မ်ိဳးေဟ့ တို႔ဗမာ၊ နဂါးနီ၊ အိုလံပစ္သြားမဲ့ေမာင္ စေသာ သီခ်င္းမ်ားသည္ ထိပ္တန္းက လိုက္ေလသည္။

ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ ရာဇဝင္နိပါတ္လာ အေၾကာင္းရပ္မ်ားကို သီခ်င္းစပ္ရာ၌ ပို၍ သန္သည္ ဟု ဆိုသည္။ သူ၏ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေ႐ႊပလႅင္၊ ဓာတ္ေတာ္ေဝခန္း၊ စြယ္ေတာ္ခိုးခန္း၊ ဓမၼစၾကာ၊ မိဂဒါဂုန္၊ ေတ-ဇ-သု-ေန-မ၊ ေနရၪၨရာ၊ ေကာသလအိမ္မက္၊ မာတဂၤ၊ မင္းကုသ၊ မိဖုရားမေစာ၊ ပါေတာ္မူစေသာ သီခ်င္းမ်ားသည္ ဗုဒၶဝင္၊ မဟာဝင္၊ ရာဇဝင္တို႔မွ ထုတ္ႏုတ္ခ်က္ သီခ်င္းမ်ား ျဖစ္သည္။ “ေသရည္ကို မေသာက္ႏွင့္၊ ေရၾကည္ကို မေႏွာက္ႏွင့္၊ ေသရည္ကို ေသာက္ယင္ အပါယ္ငရဲက်မည္၊ ေရၾကည္ကို ေႏွာက္ယင္ အနယ္ကလဲ ထမည္” ဆိုေသာ ေရွးစကားပုံကို ေတးသြား ျဖစ္ေအာင္ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ သူ၏ ဦးႏု စကားပုံသီခ်င္းတြင္ စပ္ဆိုထားေလသည္။

ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ျဖစ္ခါနီးကာလတြင္ ျမန္မာလူထုသည္ လူမ်ိဳးျခား အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေႏွာင္ႀကိဳးအတြင္းမွ ႐ုန္းထြက္လိုေသာစိတ္ ျပင္းထန္ေနခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕က မ်ိဳးျခား အစိုးရကို တြန္းလွန္ရန္ ေတာင့္တၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ စၾကာမင္းေပၚ ႏိုးႏိုး၊ ဘိုးဘိုးေအာင္မေတာ့ မေယာင္ေယာင္ႏွင့္ သိုက္တေဘာင္စနည္းတို႔ကို ႐ြတ္၍ တမ္းတေနၾကေလသည္။ ယင္းသို႔ေသာ ေခတ္တြင္ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ ေခတ္ႏွင့္ လိုက္ေအာင္ လူတို႔အား ေျမႇာ္လင့္ခ်က္ေပး၍ အားတက္ေစမည့္သီခ်င္းမ်ားကို စပ္ခဲ့သည္၊ ဘိုးဘိုးေအာင္၊ စၾကာတိုက္၊ သိၾကားသာသနာ စေသာ သီခ်င္းမ်ားသည္ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔၏ တေပါင္၊ စနည္းဆိုင္ရာ နာမည္ေက်ာ္သီခ်င္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ဘိုးဘိုးေအာင္ႏွင့္ စၾကာသိုက္ သီခ်င္း ဓာတ္ျပားမ်ားကို ၿဗိတိသၽွအစိုးရတို႔က ထုတ္မေရာင္းရန္ပင္ ပဌမ ပိတ္ပင္ျခင္း ခံရသည္။

ဂ်ပန္ေခတ္ကလည္း ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ သူ႕ေခတ္ႏွင့္သူ လိုက္ေအာင္ အာဏာရွင္ သီခ်င္းကို စပ္ဆိုခဲ့ေလသည္။ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ ရာဇဝင္၊ နိပါတ္၊ သိုက္၊ တေပါင္ဆိုင္ရာ သီခ်င္းမ်ား၌သာ သန္သည္ မဟုတ္၊ အခ်စ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ သီခ်င္းမ်ားကိုလည္း ပိုင္ႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။ “ခေခြးယပင့္ စသတ္ ခ်စ္ေတာ့ အႏွစ္သာရလို႔ ဆိုမေလ” ဟူသည့္ အခ်စ္ဒီပနီသီခ်င္းသည္ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔စပ္ဆိုသည့္ ေျပာင္ေျမာက္လွေသာ အခ်စ္သီခ်င္း ျဖစ္၏။ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ သီခ်င္းမ်ားကို ေရးစပ္ရာ၌ ျမန္မာအသံႏွင့္သာ မဟုတ္၊ အေနာက္တိုင္း သီခ်င္းသံႏွင့္လည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စပ္ဆိုႏိုင္ခဲ့သည္။ ‘ေရွးေရစက္’၊ ‘ေလွကေလး’၊ ‘ေဟဝန္နန္း’၊ ‘မိန္းမျမတ္’ စေသာ သီခ်င္းမ်ားကို အေနာက္တိုင္း သီခ်င္းသံျဖင့္ စပ္ဆိုထားသည္။ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔၏ နာမည္ေက်ာ္ သီခ်င္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကိဳေခတ္က နာမည္ေက်ာ္ ဓာတ္ျပားသီခ်င္း အမ်ားဆုံး စပ္ဆိုခဲ့ရာ တစ္ဦးျဖစ္သူ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၃ဝ၆ ခုႏွစ္ မိုးရာသီ ကုန္ခါနီးခန္႔တြင္ နာမက်န္းျဖစ္လာသျဖင့္ ေဆး႐ုံသို႔ တက္ေရာက္ကုသေသာ္လည္း နာလွန္မထူေတာ့ဘဲ ၁၃၁၆ ခုႏွစ္ တေပါင္းလဆုတ္ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ၾကည့္ျမင္တိုင္ ေဈးကေလး ရပ္ကြက္ရွိ ေနအိမ္၌ပင္ ကြယ္လြန္ေလသည္။ မကြယ္လြန္မီ ေဆး႐ုံတက္ေနစဥ္ အစာေကာင္းစြာ မဝင္ေသာ အခ်ိန္၌ပင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႏွင့္ ဗမာ့တပ္မေတာ္ အရာရွိႀကီးမ်ား၏ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ “တပ္မေတာ္ႀကီးကို အင္အားရွိဖို႔ အရာရာမွာ ကူညီ၊ ရဲေဘာ္အေပါင္းကို ကိုယ့္ေသြးသားလို အစဥ္ မေမ့အပ္ေပသည္” အစခ်ီေသာ တပ္မေတာ္အင္အား သီခ်င္းကို စပ္ဆိုေပးခဲ့ရေလသည္။

ဤသီခ်င္းကား ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔၏ ေနာက္ဆုံး လက္ရာ ျဖစ္ေလသည္။ ၁၃ဝ၆ ခုႏွစ္ တန္းခူးလဆန္း ၁၅ ရက္ (၁၉၄၅ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၇ ရက္) ေန႔တြင္ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္အား ေတာ္လွန္ရန္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ႀကီး ခ်ီတက္သြားစဥ္က ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔၏ တပ္မေတာ္သီခ်င္းႏွင့္ပင္ ေအာင္နိမိတ္ျဖင့္ ေအာင္သံေႂကြးခဲ့ေလသည္။ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ မကြယ္လြန္မီ သုံးလခန္႔တြင္ ထိုအခ်ိန္က စစ္အတြင္းအစိုးရ ႏိုင္ငံေတာ္ အဓိပတိ ေဒါက္တာဘေမာ္က ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔အား `စာဆိုေတာ္ဘြဲ႕´ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ေလသည္။

ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ သီခ်င္းအပုဒ္ေပါင္း ၈ဝ ေက်ာ္ ေရးသား စပ္ဆိုခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ သီခ်င္းစပ္ အလြန္ျမန္သူ အျဖစ္လည္း ေက်ာ္ၾကားသည္။ အေၾကာင္းကိစၥေပၚတိုင္း ဦးအုံးခင္၊ ဦးႏု (ထိုအခ်ိန္က နဂါးနီစာအုပ္ အသင္းလူႀကီးမ်ား)၊ တပ္မေတာ္ အရာရွိမ်ား စသည္တို႔သည္ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ သူႏွင့္ အလြန္ရင္းႏွီးသူ ေစာင္းဦးဘသန္းက တီးကာ သီခ်င္းကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးေလ့ရွိသည္။ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ ေရးစပ္ေသာ သီခ်င္းမ်ားကို အဆိုေက်ာ္ မၾကည္ေအာင္၊ မဧမိ၊ စိန္ပါတီ၊ နဂရာမယ္ျမင့္၊ ဘိလပ္ျပန္သန္း၊ ဥဩဘေသာင္၊ ဂီတာစိမ္းေမာင္တို႔ မ်ားေသာအားျဖင့္ သီဆို၍ ယင္းတို႔အနက္ မၾကည္ေအာင္က အမ်ားဆုံး သီဆိုခဲ့ေလသည္။ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ မွီျငမ္းျပဳ စပ္ဆိုရာ၌ ထူးခြျန္သူျဖစ္သည္သာမက ေတးသြား အေဟာင္းကို မွီး၍ စကားသစ္တြင္ ထည့္ေရးရာ၌၎၊ စကားအေဟာင္းကို ေတးသြားသစ္တြင္ သြင္းရာ၌၎ ထူးခြျန္သူ ျဖစ္ေလသည္။

ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔၏ လက္ရာအေျမာက္ဆုံး ေတးမ်ားမွာ ဘာသာေရးႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ေတးမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔၏ ေနာက္ ထူးျခားမူ တစ္ခုက သူ႕သီခ်င္းတိုင္းလိုလိုတြင္ သူ႕နာမည္ကို ထည့္စပ္ေလ့ ရွိျခင္း ျဖစ္သည္။ သီခ်င္းထဲတြင္ နာမည္ ထည့္ေလ့ရွိသည့္ သီခ်င္းေရးဆရာေတြထဲတြင္ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ႏွင့္ နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာတင္ တို႔က အထင္ရွားဆုံး ျဖစ္သည္။ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ ျမန္မာမႈျပဳသည့္ ေတးမ်ားတြင္ အင္မတန္ကၽြမ္းက်င္စြာ ျပဳထား၍ မူလ အေနာက္တိုင္းဟန္ ေပ်ာက္ၿပီး ေကာ္ပီ သီခ်င္းမွန္းေတာင္ မသိရပါ။

ဘဝနိဂုံး

၁၉၄၁-ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ရန္ကုန္သို႔ ဒုတိယကမၻာစစ္မီး ကူးလာေသာအခါ ဆရာ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ ေျမာင္းျမသို႔ ေျပာင္းေ႐ြ႕ေနထိုင္သည္။ ဂ်ပန္ေခတ္ တစ္ေလၽွာက္တြင္ တစတစ က်န္းမာေရး ခ်ိဳ႕ယြင္းလာကာ ၁၉၄၅-ခုႏွစ္ ေဖေဖၚဝါရီလ(၁၁)ရက္ေန႔တြင္ အသက္(၃၆)ႏွစ္ အ႐ြယ္တြင္ အဆုပ္ေရာဂါ ေဝဒနာျဖင့္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္မွာပင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့သည္။

ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ ကြယ္လြန္ေသာအခါ ဇနီး ေဒၚေသာင္းစိန္၊ ေဒၚတင္စိန္ႏွင့္ သားအဆိုေက်ာ္ သီခ်င္းေရးဆရာ ေမာင္မ်ိဳးဆက္၊ သမီး မျမရင္၊ သား ေမာင္တိုင္းေက်ာ္(လူ႐ႊင္ေတာ္)၊ သမီး ခင္မ်ိဳးႏြယ္(အဆိုေက်ာ္ထား)တို႔ က်န္ခဲ့သည္။ ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔သည္ အေပးအကမ္း ရက္ေရာသူ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ မိမိတြင္ရွိသမၽွ ေပးခ်င္စိတ္ ေပါက္လၽွင္ အကုန္ေပး၊ အကုန္ေကၽြး တတ္သူျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္မွစ၍ ကြယ္လြန္သည့္တိုင္ ဂီတ အႏုပညာျဖင့္ပင္ အျမတ္တႏိုး အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းသြားသူ ျဖစ္ေလသည္။

ကိုးကား

ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ – နန္းၫြန္ေဆြ
စစ္ႀကိဳေခတ္ အႏုပညာရွင္မ်ား – ကိုသန္းလႈိင္
ျမန္မာ့ ဂီတ ေရးစီေၾကာင္း – စႏၵယား လွထြတ္
ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား – လူထုေဒၚအမာ

Myanmar Wikipedia

Leave a Reply