မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေနာက္ဆုံးေန႔

Posted on

ေရးသားပူေဇာ္သူ  – Ko Wai Soe Thein

ၾကိဳေရႊ႕ထားေသာ နီညိဳေရာင္ ေန႔စြဲ 

(သည္တစ္ခါ ျဖစ္တာ ခါတိုင္းလို မဟုတ္ဘူး)

ေမွာင္စပ်ဳိးခ်ိန္ မိုးေအးေအးက တဖြဲဖြဲသာ က်လို႔ေနသည္။ ေျမျပင္ေပၚသို႔ တိုက္ရိုက္ ဝဲပ်ံကာ ခုန္ဆင္းသြားသည္႕ မိုးေပါက္မ်ား၊ သစ္ပင္ႀကီး သစ္ပင္ငယ္တို႔ေပၚ တစ္ဆင့္နားၿပီးမွ ေျမေပၚ လိမ့္ဆင္းေသာ မိုးစက္မ်ားေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်ာင္းေဆာင္အမိုးမွာ တေျဖာက္ေျဖာက္ျမည္ေနသည္။

ညေန သီလေပး တရားေဟာအၿပီး ပါတိေမာက္ရြတ္ဆိုကာ စႀကၤံလွ်ာက္စဥ္က ေသြးပူသလို ရွိသည္။ အေဆာင္ျပန္ၿပီး အနားယူရာမွ တျဖည္းျဖည္း ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ ျဖစ္လာသည္။ ထူးထူးဆန္းဆန္း ဒီေန႔ ညေန တရားေဟာရာမွာလည္း ခဏခဏ သမ္းေဝေနခဲ့သည္။ အရင္က ဒါမ်ဳိးမျဖစ္စဖူး။ အေနရခက္ေနသျဖင့္ ကုလားထိုင္ေပၚအသာ ထိုင္ခ်ရင္း ကိုယ္အပူခ်ိန္တိုင္းၾကည့္လိုက္သည္။

တရားေဟာၿပီးစဥ္က ပိဋကတ္ေတာ္စာအုပ္မ်ား သိမ္းထားေသာ ဗီရိုဘက္ကို မၾကည့္စဖူး ေနာက္ျပန္လွည့္ၾကည့္ခဲ့ေသးသည္။ ေလာကသံုးပါးတြင္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း တရားတို႔ကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ သံဃာအစဥ္အဆက္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ရေသာ က်မ္းစာေတာ္မ်ား။ သီဟိုဠ္တြင္ စစ္ေဘး၊ အငတ္ေဘးကပ္ဆိုက္စဥ္ကပင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ အသက္ထက္ သာသနာကြယ္မည့္အေရးကို အေလးထားကာ အာဟာရမမွီဝဲရသည့္ၾကားက ဓမၼကို ရေအာင္ ေဆာင္ထားခဲ့ၾကသည္။ သာသနာ၏ အျပင္ရန္ကို တြန္းလွန္ခဲ့ျခင္းသာ။

ေနာင္သဒၶါတရားအားနည္းလာၾကသည္႕ေခတ္တြင္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို ထိုအရွင္ျမတ္တို႔ကဲ့သို႔ နားလည္ၿပီး ေသသပ္တိက်စြာ အာဂုမ္ေဆာင္ က်က္မွတ္ေလ့လာမည့္သူ ရွာမွရွားေတာ့မည္။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရား၏ စင္ၾကယ္ေသာ သာသနာလည္း မဂၢင္လမ္းမွန္မွ ေသြဖီေသာ အေရာအေႏွာဝါဒမ်ားျဖင့္ စြန္းထင္ညစ္ေပသြားႏိုင္ေပသည္။ ဤကား သာသနာ့အတြင္းရန္ ျဖစ္ေပသည္။

ဤသာသနာ့ေဘးရန္မ်ားအတြက္ အရွင္မဟာကႆပမေထရ္မွ စ၍ မဇၩိမတိုင္းတြင္ သံုးၾကိမ္၊ သီဟိုဠ္တြင္ တစ္ၾကိမ္၊ ျမန္မာျပည္တြင္ ႏွစ္ၾကိမ္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို စုေပါင္းရြတ္ဆို သဂၤါယနာတင္ျခင္းကို ဆရာ၊ ဒကာ ညီညြတ္စြာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။ မိမိသည္ပင္ ဆ႒သဂၤါယနာတြင္ အေမးပုစၦကဆရာေတာ္ အျဖစ္ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ခဲ့ရသည္ မဟုတ္ပါလား။

အဖ်ားတိုင္း သာမိုမီတာကို ထုတ္ၿပီး အလင္းေရာင္ဖ်ဖ်ေအာက္တြင္ အားစိုက္ဖတ္ၾကည့္သည္။ ကိုယ္ပူလည္း မရွိ။ ေနရတာလည္း ဟန္မက်ေပ။ စားပြဲေပၚတင္ထားေသာ ျပကၡဒိန္ကို လွမ္းယူလိုက္သည္။ ယေန႔ ၾသဂုတ္လ (၁၃) ရက္ေန႔။ ျပကၡဒိန္ကို ေခတၱ စိုက္ၾကည့္ၿပီး ခါတိုင္း မနက္ေရာက္မွ ေရႊ႕ေလ့ရွိေသာ ျပကၡဒိန္စာရြက္ကို ယခုကတည္းက ၾသဂုတ္ (၁၄)ရက္သို႔ တစ္ရက္ ၾကိဳတင္ေရႊ႕ထားလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ရိုက္လက္စျဖစ္ေသာ ‘အဘိဓမၼာတရားေတာ္ႀကီး’ စာမူေခ်ာကို အေသအခ်ာ ၾကည့္ေနသည္။

အခန္းဝမွ အသံေပးသံကို ၾကားရသည္။ နာရီကို လွမ္းၾကည့္ေတာ့ (၇) နာရီေက်ာ္သာ ရွိေသးသည္။

“ဘယ္သူလဲ”

“တပည့္ေတာ္ ေသာဘနပါဘုရား”

ပံုမွန္ဆိုလွ်င္ (ေရႊမင္းဝံဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာ) အရွင္ေသာဘနေလးသည္ ည (၈) နာရီဝန္းက်င္မွသာ လာေရာက္ ဖူးေျမာ္ျမဲ။ ဆရာေတာ္ေလးသည္ အခန္းထဲသို႔ ဝင္လာၿပီး မီးေခ်ာင္း ဖြင့္လိုက္သည္။ မီးလင္းသြားပါမွ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ဆပ္ကပ္ထားေသာ ထိုထိုဆရာေတာ္တို႔၏ တရားစာအုပ္မ်ားကို စားပြဲေပၚတြင္ ေတြ႕ရသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ သူရွိရာ ေနရာမွာ စာရိုက္ျခင္း၊ စာဖတ္ျခင္းမရွိဘဲ အပိုမီး ဘယ္ေတာ့မွ မဖြင့္။ ဒါယကာမ်ား မီတာခတက္မည္ကို ငဲ့ညွာျခင္း ျဖစ္သည္။

ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ သကၤန္းကို ျပန္႔ေအာင္ အနည္းငယ္ ဆြဲဆန္႔ ျပဳျပင္လိုက္သည္။ သည္ေန႔ ခါတိုင္းထက္ အေအးပိုတယ္ဟု ခပ္တိုးတိုး မိန္႔သည္။ အရွင္ေသာဘနဆရာေတာ္ေလးက စားပြဲေပၚမွ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ေကာက္ယူၾကည့္သည္။ မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္၏ သံုးႏွစ္တာခရီး စာအုပ္။ မ်က္စိခြဲစိပ္ကုသခံရၿပီးေနာက္ စာေရးစာဖတ္မ်ားစြာ ျပဳေလ့ရွိေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး၏မ်က္လံုးမ်ား ပို၍ ဒဏ္မပိေစရန္ ညပိုင္း အလင္းေရာင္အားနည္းခ်ိန္တြင္ အရွင္ေသာဘနဆရာေတာ္ေလးက ဖတ္ျပေလ့ရွိသည္။

“တိပိဋကဆရာေတာ္ရဲ႕ သံုးႏွစ္တာခရီး စာအုပ္ပါဘုရား။ အထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ၾသဝါဒလည္း ပါပါတယ္”

“အင္း…တိပိဋကဆရာေတာ္ကျဖင့္ ပရိယတ္သာသနာေတာ္ႀကီးကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျဖစ္ေအာင္ သူက ျပဳႏိုင္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ဝမ္းသာစရာေကာင္းတယ္”

ဆ႒သဂႌတိဝိသဇၨက ျဖစ္ေသာ ညီေတာ္မင္းကြန္းဆရာေတာ္ကို လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ခ်ီးက်ဴးလိုက္သည္။ သာသနာေတာ္အတြက္ ပရိယတ္မကင္းေသာ ပဋိပတ္၊ ပဋိပတ္မကင္းေသာ ပရိယတ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ရာ ပိဋကတ္စာေပမ်ားအတိုင္း လိုက္နာအားထုတ္ရမည္သာ။

ထိုစဥ္မွာပင္ ေခါင္းထဲက ရုတ္တရက္ တင္းက်ပ္လာသည္။ နားထင္ကို လက္ျဖင့္ အသာပြတ္မိသည္။ အရွင္ေသာဘနဆရာေတာ္ေလးကေတာ့ သတိမထားမိဘဲ စာအုပ္ကို ဆက္ဖတ္ျပသည္။

“ေရႊေစတီဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ၾသဝါဒလည္း ပါပါတယ္ဘုုရား”

ဆရာေတာ္ႀကီးထံမွ တုန္႔ျပန္သံမၾကားရေသာအခါမွ ေမာ့ၾကည့္ရာ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ နားထင္ကို လက္ျဖင့္ အသာ ပြတ္သပ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

“ဆရာေတာ္ႀကီး ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဘုရား”

“သည္တစ္ခါ ျဖစ္တာ ခါတိုင္းလို မဟုတ္ဘူး…. … ……. …” သည္တစ္ခါ ျဖစ္တာ ခါတိုင္းလို မဟုတ္ဘူး သည္တစ္ခါျဖစ္တာ ခါတိုင္းလို မဟုတ္ဘူး

အရွင္ေသာဘနဆရာေတာ္ေလး၏ ရင္ထဲ ဒိန္းကနဲ ျဖစ္သြားသည္။ ‘သည္တစ္ခါ ျဖစ္တာ ခါတိုင္းလိုမဟုတ္ဘူး’ဟူသည့္စကားက နားထဲ ပဲ့တင္ထပ္ေနသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက မ်က္ႏွာကို လက္ျဖင့္ သပ္ခ်ေနသည္။ ေလမ်ားလည္း ပ်ဳိ႕တက္လာသျဖင့္ အန္မည္ထင္ၿပီး လက္ျဖင့္ အသင့္ခံထားလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ ဘာမွ ထြက္မလာ။

“ဆရာေတာ္ႀကီး… တပည့္ေတာ္လက္ထဲ အန္ခ်ပါဘုရား”

ေဆးဘီရိုကို အျမန္ေျပးဖြင့္ၿပီး ရႈေဆးဘူးကို ရွာသည္။ ယခင္က အစီအရီေထာင္ထားေသာ ရႈေဆးဘူးမ်ား တစ္ဘူးမွ ရွာမေတြ႕။ ဆရာေတာ္ႀကီးထံျပန္ေျပးလာကာ ရင္ဘတ္ကို လက္ျဖင့္ ဖိေပးလိုက္၊ တယ္လီဖုန္းဆီ ေျပးေခၚလိုက္ လုပ္ေနသည္။ အေရးေပၚေခၚရန္ တယ္လီဖုန္းကို လွည့္ေသာ္လည္း မရ။

အရွင္ေသာဘနဆရာေတာ္ေလး အလြန္ပူပန္ေနေပၿပီ။ လြန္ခဲ့ေသာ လပိုင္းက တရားေဟာရင္း ဆရာေတာ္ႀကီး တည္ျငိမ္ေအးေဆးစြာ မိန္႔ၾကားခဲ့ေသာ စကားမ်ားကို ျပန္ၾကားေယာင္လာသည္။

‘သည္သာသနာ့ရိပ္သာႀကီးအတြက္ ဦးႏုတို႔ ဆာဦးသြင္တို႔ ဘုန္းႀကီးကို ပင့္လာတုန္းက ဒီ ဓမၼစၾကာတရားနဲ႔ စဖြင့္ခဲ့တယ္။ ခုလည္း ဒီ ဓမၼစၾကာတရားကိုပဲ ျပန္ေဟာထားေပးခဲ့မယ္’

ဘယ္လိုစကားႀကီး ဆရာေတာ္မိန္႔ေနပါလိမ့္ဟု ထိုစကားကို ၾကားရစဥ္ကတည္းက ရင္ထဲတြင္ ဆို႔နင့္သြားခဲ့ရသည္။ ပါးနပ္ေသာ အခ်ဳိ႕ေယာဂီမ်ားမွာ ထိုစကားကို ၾကားသည္ႏွင့္ အသံတိတ္ မ်က္ရည္မ်ား စီးက်ေနသည္ကို ကိုယ္တိုင္ ျမင္ခဲ့ရသည္။ ယခု တကယ္ပင္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေရာက္ေနၿပီလား။

အရွင္ေသာဘနဆရာေတာ္ေလး ေက်ာင္းေဆာင္ေပၚမွ နာယကေဆာင္သို႔ အျမန္ဆံုး ေျပးသြားသည္။ အဦးဆံုးေတြ႕ေသာ ဆရာေတာ္ဦးသံဝရကို ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္ထားရသည္။

“အရွင္ဘုရား.. အရွင္ဘုရား..”

“ဘာျဖစ္လာလို႔လဲ..ဦးေသာဘနေလး”

“ဆရာေတာ္ႀကီး ဘာျဖစ္မွန္း မသိဘူး။ အခု တစ္ပါးတည္း က်န္ရစ္တယ္။ အျမန္သြားလိုက္ပါဦးဘုရား..။ တပည့္ေတာ္ နာယကဆရာေတာ္ေတြ အေၾကာင္းၾကားလိုက္ဦးမယ္..”

ဦးသံဝရလည္း စာအုပ္ကို ပစ္ခ်ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးစံေက်ာင္းကို အျမန္ၾကြေတာ့သည္။

မၾကာမီပင္ ေရႊမင္းဝံဆရာေတာ္ေလးႏွင့္အတူ နာယကဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား စံုလင္စြာ ေရာက္လာၾကသည္။ သာသနာ့ရိပ္သာ ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ အမႈေဆာင္အခ်ဳိ႕လည္း ရုတ္ရုတ္သဲသဲ စုရံုးလာၾကသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကို တာဝန္ယူၾကည့္ရႈေပးေနက် ဆရာဝန္ႀကီး ေဒါက္တာဦးရဲျမင့္ကို ဖုန္းဆက္ကာ အျမန္ပင့္သည္။ ေဒါက္တာဦးရဲျမင့္ကလည္း ရရာကားစီစဥ္၍ အျမန္ဆံုးလာခဲ့ပါမည္ဟု ေလွ်ာက္သည္။

နာယကဆရာေတာ္မ်ားက ဆရာေတာ္ႀကီး သက္သာလို သက္သာျငား ရင္ဘတ္သို႔ လက္ျဖင့္ ဖိေပးၾကသည္။ ေျခေထာက္မ်ားကို ဆုပ္နယ္ေပးၾကသည္။ ထိုအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ စကားမျပန္ႏိုင္ေတာ့ေသာ္လည္း ႏွိပ္နယ္ေနေသာ လက္မ်ားကို လက္ျဖင့္ အသာအယာယူၿပီး ေဘးကို ဖယ္ခ်သည္။ ေျခေထာက္ကို ဆုပ္ေပးေနေသာ လက္မ်ားကိုလည္း အသာကိုင္ကာ ဖယ္ခ်ျပန္သည္။

နာယကဆရာေတာ္မ်ား တစ္ပါးမ်က္ႏွာ တစ္ပါး ၾကည့္မိၾကသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အလိုဆႏၵကို ရိပ္မိေသာ ဦးပ႑ိတက လက္ကာျပၿပီး တားလိုက္သည္။

“အရွင္ဘုရားတို႔…အခု ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ သတိပ႒ာန္တရားနဲ႔ပဲ ေနလိုၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးကို မထိၾကပါနဲ႔ေတာ့”

ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေဘးတြင္ ဆရာေတာ္မ်ားအားလံုး ညီညာစြာ ထိုင္ၿပီး လက္အုပ္ခ်ီကာ ရိုေသစြာ ရွိခိုးၾကသည္။ ဦးပ႑ိတက ဆရာေတာ္ႀကီး ၾကားေလာက္ေအာင္ အသံကိုျမွင့္ၿပီး ေလွ်ာက္သည္။

“ဆရာေတာ္ႀကီးဘုရား… အခုအခ်ိန္ဟာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအဖို႔ တရားေတာ္မ်ား ႏွလံုးသြင္းဖို႔ အခ်ိန္ပါဘုရား”

မနက္ကပင္လွ်င္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ပံုေတာ္ကို ၾကည္ညိဳလို၍ အာရွဓာတ္ပံုတိုက္မွ ခြင့္ေတာင္း ရိုက္ကူးယူသြားသည္။ က်န္းက်န္းမာမာျဖင့္ ပကတိတည္ျငိမ္ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ရုပ္သြင္လႊာကို ျမင္လွ်င္ ယေန႔ ဒီလို အေျခအေနမ်ဳိး ျဖစ္ေပၚလာလိမ့္မည္ဟု ျဗဟၼာမင္းႀကီးက ေဗဒင္ဆင္းေဟာလွ်င္ပင္ ယံုၾကည္ခ်င္စရာမရွိ။ သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးကိုယ္တိုင္ကမူ စားပြဲေပၚရွိျပကၡဒိန္တြင္ တစ္ရက္စာ ၾကိဳတင္ေရႊ႕ထားသည္ကို အားလံုး သတိျပဳမိၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ေရာဂါအေျခအေနကို မသိေသးေပမယ့္ အလြန္စိုးရိမ္ေနၾကေတာ့သည္။

ေဒါက္တာဦးရဲျမင့္ေရာက္လာသည္ႏွင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ခ်က္ခ်င္းပင္ ေသြးေပါင္ခ်ိန္တိုင္းသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ျငိမ္သက္စြာျဖင့္ အသာအယာခြင့္ျပဳထားသည္။

ေသြးေပါင္တိုင္းေနရင္း ဆရာဝန္ႀကီး၏ မ်က္ႏွာေပၚတြင္ ခ်မ္းေအးေသာ ရာသီဥတုႏွင့္ မလိုက္ဖက္ေသာ ေခၽြးသီးေခၽြးေပါက္မ်ား ခ်က္ခ်င္းပင္ သိသိသာသာ စီးက်လာေတာ့သည္။ ဤအျဖစ္ကို သတိထားမိေသာ အရွင္ေသာဘနဆရာေတာ္ေလးလည္း လက္ဖ်ားမ်ား ေအးစက္ကာ တုန္ေနေတာ့သည္။ ဆရာဝန္ႀကီး၏ မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ၿပီး အလြန္အေရးႀကီးေသာ အေျခအေနျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္မ်ားအားလံုး သေဘာေပါက္သြားၾကသည္။

“အရွင္ဘုရား.. မရိုမေသေလး.. ေဆးဘီရိုထဲမွာ ေသြးက်ေဆးရွိတယ္… တပည့္ေတာ္ကို ယူေပးပါ.”

ဆရာေတာ္ဦးသူရိယလည္း ေျပးယူရန္ျပင္သည္။ သို႔ေသာ္ ေဒါက္တာဦးရဲျမင့္ စိတ္ေျပာင္းသြားၿပီး ကိုယ္တိုင္ ထေျပးကာ ေဆးဘီရိုကို ေမႊေႏွာက္ရွာသည္။ အရွင္ေသာဘနဆရာေတာ္ေလးေနာက္မွ လိုက္သြားသည္။ ေစာေစာက တစ္ခုမွ မျမင္ခဲ့ေသာ ရႈေဆးဘူးမ်ားက ေလွာင္ေျပာင္ေနသလိုလိုပင္ အစီအရီ ေထာင္ထားသည္ကို ျမင္ရသည္။ စိုးရိမ္ပူပန္စိတ္ ငယ္ထိပ္ေရာက္ေနခဲ့လို႔သာ မျမင္ခဲ့ျခင္းသာ။

“ေသြးေပါင္ခ်ိန္က ၂၂၀/၁၃၀ ျဖစ္ေနတယ္..။ ေလျဖတ္သြားတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဦးေႏွာက္အာရံုေၾကာနဲ႔ ဆိုင္တာမို႔ ေဒါက္တာညြန္႔ဝင္းနဲ႔ ျပသင့္တယ္”

ေနာက္ဆံုးတြင္ ရိပ္သာကို ေရာက္ခ်လာၾကေသာ ဆရာဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ သာသနာ့ရိပ္သာလူႀကီးမ်ား တိုင္ပင္ကာ ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီးသို႔ ပင့္ေဆာင္ရန္ အလ်င္အျမန္စီစဥ္ၾကေတာ့သည္။

ဆရာေတာ္ႀကီးကို ခ်ီမကာ ေဆးရံုသို႔ ကားျဖင့္ ပင့္ေဆာင္သြားၾကသည္။ အသစ္ လဲေပးလိုက္ေသာ သကၤန္းမ်ားကိုပင္ ေသေသခ်ာခ်ာ မရံုေပးလိုက္ရသျဖင့္ အရွင္ေသာဘနဆရာေတာ္ေလး စိတ္မေကာင္း။

အျပင္ေလာကရွိ တဖြဲဖြဲရြာ ညိဳျပာေနေသာမိုးထက္ပင္ အားလံုး၏ရင္ထဲမွာ အံု႔ဆိုင္းေနၾကသည္။ ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီး၏ အထူးၾကပ္မတ္ေဆာင္၏ ကုတင္တစ္လံုးေပၚတြင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ျငိမ္သက္စြာ လဲေလ်ာင္းေနသည္။ ဆရာဝန္ႀကီးမ်ား၊ သူနာျပဳမ်ားသာမက အခန္းတြင္းရွိ အျခားေသာ လူနာေစာင့္မ်ားပါ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ကုတင္ေဘးမွာ စုရံုးေနၾကသည္။

သူနာျပဳဆရာမမ်ားက ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဖရိုဖရဲျဖစ္ေနေသာ သကၤန္းကို ျပဳျပင္ရန္ ကိုင္စဥ္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ လက္တစ္ဘက္မွ လႈပ္ရွားလာၿပီး သကၤန္းကို ဆြဲထားသည္။ ဤအျဖစ္ကို ျမင္ေသာ္ ဆရာဝန္ႀကီးက အရွင္ေသာဘနဆရာေတာ္ေလးကို သြားေလွ်ာက္ေတာ့သည္။

“အရွင္ဘုရား ဆရာေတာ္ႀကီး သကၤန္းျပင္ဝတ္ခ်င္တယ္နဲ႔ တူတယ္ဘုရား။ ဆရာမေတြ ျပဳျပင္တာကို အကိုင္မခံဘူး ျဖစ္ေနတယ္”

အရွင္ေသာဘနဆရာေတာ္ေလးက အနားတိုးကာ ‘တပည့္ေတာ္ ျပင္ဝတ္ေပးမယ္ဘုရား’ဟု ေလွ်ာက္မွ သကၤန္းကိုဆုပ္ထားေသာ လက္ကိုျဖည္ကာ ေဘးသို႔ ျပန္ခ်ထားသည္။ ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာ ေပါက္ေသာ လူနာအေနျဖင့္ ဤမွ် သတိေကာင္းေနေသးသည္ကို လူအမ်ား အံ့ၾသေနၾကေတာ့သည္။

ဆရာဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးၿပီး အေျခအေနအမွန္ကို သိသြားေသာ ဥကၠ႒ႀကီး ဦးပြင့္ေကာင္းက ဆရာေတာ္မ်ားကို ျပန္ၾကြဖို႔ေလွ်ာက္ထားသည္။

“အရွင္ဘုရားတို႔ ျပန္ၾကြၾကပါေတာ့ဘုရား..။ ရိပ္သာမွာ စီစဥ္စရာေတြက မ်ားလွပါတယ္..။ ဒီမွာ ဆက္ေနလို႔လည္း အေၾကာင္းမထူးေတာ့ပါဘူး ဘုရား..”

ဆရာေတာ္မ်ား စိတ္ထဲတြင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေပ်ာက္ဆံုးၿပီး မလႈပ္ရွားခ်င္ေလာက္ေအာင္ ေလးလံသြားၾကသည္။ ရိပ္သာႀကီး၏ အေရးက ရွိေသးသည္။ ေယာဂီအခ်ဳိ႕လည္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ျဖစ္အင္ကို သိကုန္ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ အသက္ရႈကိရိယာျဖင့္ အားကူေနရေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးအား ရိုေသစြာ ဦးခ်ရွိခိုးကာ ရိပ္သာသို႔ ျပန္ၾကြခဲ့ၾကေတာ့သည္။

စည္ေတာ္သံ အမွန္ဆိတ္ခ်ိန္

ၾသဂုတ္လ၊ (၁၄) ရက္ေန႔မနက္တြင္ ဥကၠ႒ႀကီးက ဆရာေတာ္ႀကီးကို သာသနာ့ရိပ္သာသို႔ ျပန္လည္ပင့္ေဆာင္လာမည္ဟု စီစဥ္ၿပီး ျဖစ္သည့္အတြက္ ရိပ္သာတြင္ ဆရာေတာ္ႀကီးအတြက္ ေနရာထိုင္ခင္း စီစဥ္ၾကသည္။ အရွင္ေသာဘနဆရာေတာ္ေလး အရုဏ္ဆြမ္းမွ် မဘုဥ္းေပးႏိုင္ေတာ့ေပ။ ေသာကအပူမီးေတြျဖင့္သာ ရင္ျပည့္ေနသည္။ ေယာဂီမ်ားမွာလည္း ဆရာေတာ္ႀကီးအတြက္ ဆုေတာင္း ေမတၱာပို႔သျခင္းတပါး အျခားမတတ္ႏိုင္ေတာ့။

ေန႔လည္ ၁၂ နာရီ ဝန္းက်င္တြင္ ဆရာေတာ္ႀကီးအား ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီးမွ ဟာမစ္တစ္ သာသနာ့ရိပ္သာႀကီးသို႔ ျပန္လည္ပင့္ေဆာင္လာေတာ့သည္။ နာယကဆရာေတာ္မ်ား၊ ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ ရိပ္သာလူႀကီးမ်ား၊ ေယာဂီမ်ား အားလံုး ဆရာေတာ္ႀကီးကို ေနာက္ဆံုးပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ ပူေဇာ္ရွိခိုးၾကသည္။

ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ အလြန္တည္ျငိမ္ေသာ ဣေျႏၵျဖင့္ ရိပ္သာမွ အမႈေဆာင္မ်ား၊ ေယာဂီမ်ား အေကာင္းဆံုးျပင္ဆင္ထားေသာ ကုတင္ေပၚတြင္ ေလ်ာင္းစက္ေနသည္။ နဂိုကပင္ သတိပ႒ာန္တရား လက္ကိုင္ထားသျဖင့္ တည္ၾကည္ျငိမ္သက္မႈဂုဏ္ အားႀကီးလွသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမွာ ယခုမူ အထူးပို၍ ျငိမ္သက္ေနသည္။ ဤမွ်ျငိမ္သက္လြန္းေသာ အျဖစ္ကို မည္သူမွ လိုလိုလားလား ခံစားႏိုင္စြမ္းရွိမည္ မဟုတ္ပါ။

ခႏၶာဝန္ႀကီးက ေလးေၾကာင္း မၾကာမၾကာထုတ္ေဖာ္ မိန္႔တတ္ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ မၾကာမီပင္ ထိုခႏၶာဘာရကို ခ်ကာ သက္သာရာ ရရွာသည္။ ျမန္မာ့အသံ၊ ဘီဘီစီ အဂၤလိပ္ပိုင္း၊ ျမန္မာပိုင္း စေသာ အသံလႊင့္ဌာနမ်ားမွလည္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၾသဂုတ္လ ၁၄-ရက္ေန႔၊ ေန႔လယ္ ၁ နာရီ ၃၆ မိနစ္တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေၾကာင္း ေၾကျငာၾကသည္။

သက္ေတာ္ (၇၈)ႏွစ္၊ မပ်ံလြန္မီ နာရီပိုင္းအထိ တရားေဟာ၊ တရားျပေနေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ျပဳစုထားခဲ့ေသာ ပိရိသိပ္သည္းသည့္ က်မ္းစာေတာ္မ်ား၊ ေဆာင္ရြက္ထားခဲ့ေသာ ႀကီးမားသည့္ သာသနာ့အေရးမ်ားကို ျပည့္စံုၿပီဟု မေျပာေသာ္လည္း ေျပာဘိသကဲ့သုိ႔ လက္လႊတ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ တိတ္တဆိတ္ ငိုေၾကြးေနၾကေသာ တရားအသိႏုေသးသည့္ ေယာဂီတပည့္မ်ားကို မငဲ့ညွာေယာင္ပင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမွာ ဥေပကၡာျပဳခ်က္သား ေကာင္းလွသည္။ ထို႔ျပင္ တရားအရသာကို မသံုးေဆာင္ရေသးေသာ ျပည္တြင္းျပည္ပေယာဂီမ်ား၊ အလြဲအမွားနည္းလမ္းမ်ားကို ေဟာျပေနၾကေသာ သာသနာ့အတြင္းရန္မ်ားကိုလည္း တူညီစြာ လ်စ္လ်ဴရႈခဲ့ေတာ့သည္။

တဆင့္စကားျဖင့္ သတင္းၾကားေသာ ဌာနအသီးသီးမွ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း တဖြဲဖြဲေရာက္လာၾကသည္။ ကုတင္ေဘးတြင္ ပူေဇာ္ထားေသာ ကုမုျဒာၾကာပန္းမ်ားလည္း အစြမ္းကုန္ပြင့္လန္းကာ ဦးခိုက္ေနၾကသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ရုပ္ကလာပ္ကို ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ လူပရိသတ္မ်ား တစ္ဖြဲ႕ၿပီး တစ္ဖြဲ႕ ရိုေသစြာ ရွိခိုးၾကသည္။

တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္မႈကို လိုလားသည့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ သားေတာ္ေကာင္းတစ္ပါး ပီသေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား ပူေဇာ္ၾကရာတြင္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ငိုေၾကြးျခင္းမ်ဳိးမျပဳဘဲ တရားအမွတ္ႏွလံုးသြင္းကာ သံေဝဂယူၾကပါရန္ ရိပ္သာလူႀကီးမ်ားက ႏိႈးေဆာ္သတိေပးၾကသည္။

လူထုမွာ တစ္ရက္ထက္ တစ္ရက္ ၾကိတ္ၾကိတ္တိုးကာ မ်ားသထက္ မ်ားျပားလာၿပီး တိုးေဝွ႔ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရသူမ်ား၊ မူးေမာ္လဲက်သူမ်ားအတြက္ ေဆးကုသခန္းကိုပါ ဖြင့္ထားရသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးအနား တိုးမေပါက္၍ မေရာက္ႏိုင္ေတာ့သူမ်ားကိုလည္း လံုျခံဳေရးမ်ားက စီစဥ္ကာ ရိပ္သာတြင္းရွိ အျခားအထိမ္းအမွတ္ေနရာမ်ားကို ျပသေပးၾကသည္။

ကမၻာေျမတြင္ မိုးေရႏွင့္ မ်က္ရည္မ်ား ေရာေႏွာၿပိဳဆင္းၾကေသာ ေန႔ရက္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။

အံ့ဘနန္း စည္ကားေသာ စ်ာပန

ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၁၄)ရက္တြင္ တိပိဋကဓရ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး ၾကြေရာက္လာၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ရုပ္အေလာင္းကို ရွိခိုးပူေဇာ္သည္။ ဆ႒သဂၤါယနာတင္ ညီေနာင္ႏွစ္ပါး၏ ယခုတစ္ေခါက္ ေတြ႕ဆံုျခင္းမွာ ေဆြးေျမ့ဖြယ္ ေကာင္းလွသည္။ အခါတိုင္းဆိုလွ်င္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေျခေတာ္ရင္း၌ ထိုင္ကာ ရိုေသ အကၽြမ္းဝင္စြာျဖင့္ သာသနာ့အေရး ေဆြးေႏြးျမဲျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုမူ ဆရာေတာ္ႀကီးကား အဖူးေျမာ္လာေသာ အရွင္ဝိစိတၱ မေထရ္ျမတ္ကို မျမင္ႏိုင္၊ မၾကားႏိုင္ေတာ့ၿပီ။

ဗုဒၶသာသနာႏုဂၢဟအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးထံ ၾသဝါဒေတာင္းခံကာ သိလိုသည္မ်ားကို ေမးျမန္ခဲ့သည္။ ‘၇-ရက္ထား၍ ပူေဇာ္ျခင္း၊ အတီးအမႈတ္ အကအခုန္မပါဘဲ ဓမၼပူဇာျဖင့္ ၾကံေတာသုႆာန္၌ သၿဂႋဳဟ္ရန္စီစဥ္ထားျခင္း’ တို႔မွာ သင့္ မသင့္၊ ျမတ္စြာဘုရား အလိုေတာ္ႏွင့္ ညီမညီ ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္းခဲ့ၾကသည္။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးက သင့္ေလ်ာ္ ညီညြတ္ေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

ၾသဂုတ္လ (၂၀) ရက္ေန႔တြင္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ရုပ္ကလာပ္ကို မွန္အေခါင္းတြင္းပိတ္ကာ ၾကံေတာသုႆာန္သို႔ ပင့္ေဆာင္ သၿဂႋဳဟ္မည္ျဖစ္ရာ အေလာင္းေတာ္တင္မည့္ကား ထြက္ခြာမည့္ခရီးစဥ္ႏွင့္ သၿဂႋဳဟ္ရန္အခ်ိန္မ်ားကို ရက္အနည္းငယ္ ႀကိဳတင္ တြက္ခ်က္ ထားၾကသည္။

သို႔ရာတြင္ သာသနာ့ရိပ္သာမွ စတင္ထြက္ခြာသည္ႏွင့္ စီစဥ္ထားသည့္အတိုင္း ျဖစ္မလာေတာ့ေခ်။ ကမာၻေအးဘုရားလမ္းေပၚ၌ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကသည့္ တခဲနက္ေသာ လူအုပ္ႀကီးသည္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို ပင့္ေဆာင္လာေသာ ကားဆီသို႔ ဝိုင္းအံုစုရံုးလာၾကၿပီး ျဖည္းညင္းစြာ တြန္းပို႔ေနၾကသျဖင့္ လူအုပ္ကို ခြင္းေဖာက္ကာ ကားကို ေမာင္းျခင္းငွာ မစြမ္းသာေတာ့ေခ်။

မိုးေဒဝါမွာ သာသနာ့ရိပ္သာမွ ကားစထြက္လာသည္ႏွင့္ လူထု၏ပူေဇာ္မႈကို တအံ့တၾသ ေငးေမာရင္း ညိဳေမွာင္စြာ တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ သာသနာ့ရိပ္သာမွ ကမၻာေအးဘုရားလမ္း၊ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္း၊ ျပည္လမ္း၊ နာနတ္ေတာလမ္း စသည့္ လမ္းဝဲယာေတာက္ေလွ်ာက္တြင္ ျပည့္သိပ္ေနေသာ လူအုပ္ႀကီးသည္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အေလာင္းေတာ္တင္ကားကို တျဖည္းျဖည္း တြန္းပို႔ေနၾကသည့္အတြက္ ရိပ္သာမွ စထြက္ကတည္းက ၾကံေတာသုႆာန္ေရာက္သည္အထိ ကားစက္ႏိႈးေမာင္းရန္ မျဖစ္ေတာ့ေပ။ လူထုအင္အားျဖင့္ တေရြ႕ေရြ႕သာ သာသနာ့ရိပ္သာမွ ၾကံေတာသုႆာန္အထိ ေရာက္ရွိလာေတာ့သည္။ အံ့မခန္းစည္ကားသည့္ စ်ာပနတစ္ခုအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ရေပမည္။

သုႆာန္တြင္ ေနာက္ဆံုး ပူေဇာ္ပြဲ ေခတၱလုပ္ရန္ စီစဥ္ထားေသာ္လည္း အေလာင္းေတာ္ကို မီးမသၿဂႋဳဟ္ဘဲ အေခါင္းသြင္း၍ ပူေဇာ္လိုေသာ အုပ္စု၏ အင္အား တစစ မ်ားျပားလာသျဖင့္ ပူေဇာ္ပြဲကိုဖ်က္ကာ သတ္မွတ္ခ်ိန္ထက္ေစာ၍ မီးသၿဂႋဳဟ္လိုက္ရေတာ့သည္။

မီးသၿဂႋဳဟ္အၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အရိုးေတာ္မ်ားကို အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ ရိပ္သာခြဲမ်ားက ပင့္ေဆာင္သြားၾကသည္။ က်န္အရိုးေတာ္မ်ားကို သာသနာ့ရိပ္သာသုိ႔ ျပန္လည္ ပင့္ေဆာင္လာၾကသည္။

ဆ႒သဂႌတိပုစၦက ျဖစ္ေသာ ေက်းဇူးရွင္မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ျပည္တြင္း ျပည္ပတြင္ ပဋိပတ္သာသနာကို အထိေရာက္ဆံုး၊ အက်ယ္ျပန္႔ဆံုး ဦးေဆာင္ျပဳႏိုင္ခဲ့ေသာ အရွင္ျမတ္တစ္ပါး ျဖစ္သည္။ ဆ႒သဂၤါယနာ ဓမၼသဘင္တြင္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ား တည္းျဖတ္သုတ္သင္႐ာ၌လည္းေကာင္း၊ အ႒ကထာက်မ္းမ်ား စိစစ္ရာ၌ လည္းေကာင္း၊ အေမးပုစၦကဆရာေတာ္အျဖစ္လည္းေကာင္း ႏွစ္ခ်ီကာ သူမတူေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဝိသုဒၶိမဂ္ မဟာဋီကာကဲ့သို႔ေသာ အခက္ခဲဆံုးက်မ္းစာမ်ားကို နိႆယျပဳစုေပးေတာ္မူခဲ့သည့္အျပင္ ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီ၍ လြယ္ကူတိက်ေသာ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္နိႆယ၊ ဝိသုဒၶိမဂ္အ႒ကထာ ျမန္မာျပန္မ်ားမွ စ၍ နက္နဲေသာ သုတၱန္ေဟာစဥ္တရားစာအုပ္ေပါင္း ၈၀ ခန္႔ကို မူသန္႔မူေခ်ာရသည္အထိ ကို္ယ္ေတာ္တိုင္ လက္ႏွိပ္စက္ရိုက္ကာ ျပဳစုေတာ္မူခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္၏ ဝိနည္းေလးစားရိုေသပံုကိုသာ ၾကံဳရသူမ်ားက ဆရာေတာ္၏ အစြန္းထင္းမခံေသာ သီလသိကၡာကို ဦးညႊတ္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္၏ ပရိယတ္အရည္အေသြး အလြန္ျမင့္မားပံုကို သိႏိုင္စြမ္းရွိသူမ်ားက ဆရာေတာ္၏ နက္နဲထက္သန္ ဉာဏ္ပဋိဘာန္ကို အံ့မခန္းခ်ီးက်ဴးၾကသည္။ ဆရာေတာ္၏ ပဋိပတ္ဂုဏ္ကို ခံယူရသူမ်ားက ဆရာေတာ္၏ သမာဓိ၊ ပညာသိကၡာတို႔ကို အထူးေလးျမတ္ပူေဇာ္ၾကသည္။ အဘက္ဘက္မွ ၾကည္ညိဳစရာျဖင့္ အတိၿပီးေသာ ဗုဒၶသားေတာ္ေကာင္း တစ္ပါးျဖစ္ေပသည္။

ကမၻာေပၚတြင္ စိတ္ပညာရွင္မ်ား၊ စိတ္ဓာတ္ေလ့က်င့္ျပဳျပင္ေရးကို ေလ့လာသူမ်ားအဖို႔ “မဟာစည္” ဟူေသာ အမည္ကို မၾကားဖူးသူ ရွိမည္မဟုတ္ပါ။ ဗုဒၶဘာသာကမၼ႒ာန္းကို စိတ္ဝင္စားေသာ ကမၻာအရပ္ရပ္မွ သုေတသီတို႔သည္ “မဟာစည္” ဟူေသာ အမည္ႏွင့္တြဲဖက္၍ ျမန္မာျပည္ကို သိၾကသည္။ ကမၻာတလႊားရွိ အလြန္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အတၳဳပၸတၱိအက်ဥ္းကို ျပဳစုထားသည့္ “WHO’S WHO IN THE WORLD” ဟူေသာ ကမၻာသံုးညႊန္းတမ္းတြင္ပင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္၏ Biography အက်ဥ္းကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္။ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ နည္းနိႆယ်ခံ ရိပ္သာခြဲမ်ား ကမၻာအႏွံ႔အျပားမွာ တည္ရွိသျဖင့္ ကမၻာကအသိအမွတ္ျပဳ ၾကည္ညိဳၾကေသာ ကမၻာ့သာသနာျပဳဆရာေတာ္ ျဖစ္ေပသည္။

၅၈ ဝါပတ္လံုး သာသနာ့အက်ဳိးကိုသာ တစိုက္မတ္မတ္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ကမၻာ့သာသနာျပဳ ေက်းဇူးရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ပင္ အသားအေသြးတို႔ လြင့္ပ်ံ၍ အရုိးေတာ္မွ်သာ က်န္ရစ္သည္မွာ အထူးပင္ သံေဝဂယူဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။ ဘုရား၊ ရဟႏၱာတို႔ပင္ မလြန္ဆန္သာေသာ မရဏတရား၏ ဒဏ္ခ်က္ကို မ်က္ႏွာႀကီးငယ္မေရြး အခ်ိန္အခါ ေနရာမေရြး ခံစားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မရဏႆတိကို စြဲထင္စြာ ပြားႏိုင္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား သက္ေသထူျပသြားခဲ့ေသာ မျမဲျခင္းတရားတို႔ကို အဖန္ဖန္ ႏွလံုးသြင္းလ်က္ မိမိကိုယ္ပိုင္ ဥစၥာျဖစ္ေသာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာကုသိုလ္တရားတို႔ကို အထပ္ထပ္ဆည္းပူးကာ သံသရာတြင္ ေထာက္တည္ရာ ရေအာင္ ၾကိဳးပမ္းသင့္လွေပသည္။ အထူးအားျဖင့္ ဆရာေတာ္ႀကီး ေရေလာင္းေပါင္းသင္ခဲ့ေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာတရားကိုလည္း စြမ္းႏိုင္သမွ် ပြားမ်ားအားထုတ္သင့္ေပသည္။

ဤစာျဖင့္ (၁၄)ရက္၊ ၾသဂုတ္လ၊ ၁၉၈၂ တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ကမၻာသားတို႔ ေက်းဇူးရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား ရွိခိုးေကာ္ေရာ္ ပူေဇာ္ပါသည္။

• မွီျငမ္းစာရင္း

o မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေထရုပၸတၱိအက်ဥ္း ပထမပိုင္း (ေဒါက္တာ သီလာနႏၵာဘိဝံသ၊ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ေဟာင္း)
o မဟာစည္ ေထရဝုတၱႏၱဝိလာသိနီ ဒုတိယပိုင္း (ေဒါက္တာ အရွင္ေကလာသ)
o ေရႊမင္းဝံဆရာေတာ္ႀကီးအားဗုဒၶသာသနာႏုဂၢဟအဖြဲ႕မွ ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္းခခ်က္
o မဟာစည္ ရာျပည့္ေမာ္ကြန္း

(မွတ္ခ်က္ ~ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အလုပ္အေကြၽး ဦးေသာဘနေလးမွာ ထိုစဥ္က ေရႊမင္းဝံဆရာေတာ္ မျဖစ္ေသးေသာ္လည္း မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဘြဲ႔အမည္ႏွင့္ တူေန၍ ႐ွင္းလင္းသိသာေစရန္ ေရႊမင္းဝံဆရာေတာ္ဟုသာ နာမည္တပ္လိုက္ပါသည္။)

Wai Soe Thein

Leave a Reply