က်ဳိက္ေခါက္ေစတီေတာ္ေျခရင္းက ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာရဲ႕ အုတ္ဂူ

Posted on

ေရးသားသူ – ဆရာမ်ဳိးေဆြသန္း

က်ဳိက္ေခါက္ေစတီေျခရင္းက ဘုရားဝတၱကေျမကြက္လပ္အဆုံး လမ္းဆုံေထာင့္က သံလ်င္ေက်ာက္တန္းသြားလမ္းနဲ႔သီလဝါလမ္းဆုံမွာ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနကဆိုင္းဘုတ္ အျပာေရာင္နဲ႔ ေရးထိုးမွတ္တမ္းတင္ေပးထားတဲ့ အုတ္တံတိုင္းဝင္းခတ္ထားတဲ့ အုတ္ဂူပါပဲ။

ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာက ေညာင္ရမ္းေခတ္ရဲ့စာေပသစ္ကိုတ်ာခ်င္းဆိုတဲ့ ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားနဲ႔ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သူျဖစ္တယ္၊ ေႏြဦးကာလ၊ ျမဴထေသာခါ ခ်ီထန္းတက္သမားဖြဲ႔တ်ာခ်င္းကိုေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာကို ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၀၃၄မွာ နန္းတက္ခဲ့တဲ့ အင္းဝဘုရင္ အဂၤါမင္းလက္ထက္မွာ ၁၀၄၆ႏွစ္က အင္းဝမွာေမြးတယ္လို႔ ခန္႔မွန္းရတယ္။

၁၀၆၀ မွာနန္းတက္တဲ့ စေနမင္းလက္ထက္မွာစုေရးစုကိုင္အျဖစ္နဲ႔အိမ္ေ႐ွ႕ အခ်ီေတာ္သားအျဖစ္နဲ႔ ၁၀၇၆မွာ နန္းတက္တဲ့ တနဂၤေႏြမင္း လက္ထက္မွာ ေဝါပလာမႉးရာထူး၊ ၁၀၉၅ မွာနန္းတက္တဲ့ ဟံသာဝတီေရာက္မင္းလို႔ေခၚၾကတဲ့ မဟာဓမၼရာဇာဓိပတိလက္ထက္မွာ အိမ္ေ႐ွ႕မင္းရဲ့အခ်ီေတာ္အျဖစ္နဲ႔ လည္းေကာင္း၊ ဘယေက်ာ္သူဘြဲ႕၊မင္းရဲမင္းလွ ေက်ာ္ထင္ဘြဲ႕ေပးျပီးအသည္ဝန္ၾကီး အျဖစ္ခ်ီးျမွင့္ခံရျပီး ဇလြန္ျမိဳ႕ကိုစားရတယ္။

အဲဒီေနာက္မွာ နတ္သွ်င္ေနာင္ဘြဲ႕၊ ပေဒသရာဇာဘြဲ႕၊ ျမိဳ႕တြင္း႐ွင္ဘုရင္ဘြဲ႕တို႔ ခ်ီးေျမွာက္ခံရတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာလို႔ အမည္တြင္တယ္။

ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာရဲ့ တံတ်ာေတ႐ွင္ပုဇင္းေတာင္သံၾကိဳးဟာျမန္မာဂီတမွာ အေရးပါတာအခုထိသက္ေသခံေနတယ္၊ျပီးေတာ့ သူဇာပ်ဳိ႕ ယဥ္လြန္း၊ ႏုလြန္းတဲ့အရာမွာ သူဇာပ်ဳိ႕က စံအျဖစ္႐ွိေနတုန္းပဲ၊ ဇင္းမယ္ပ႑ာသေတြကိုႏွစ္သက္ျပီးျပန္ေရးၾကတဲ့ အီေနာင္၊ သမုဒၶေဃာသ၊ ဝိဇယကာရီ၊ဣႏၵာဝံသ အစ႐ွိတဲ့ဇာတ္ေတြက ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာရဲ့ မဏိကက္ျပဇာတ္ရဲ့ေနာက္မွာ ႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္ေနာက္က်ၿပီး မဏိကက္ျပဇာတ္ကို အတုယူၾကရတယ္။

ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာက မဏိကက္ျပဇာတ္၊ သူဇာပ်ဳိ႕၊ မဏိကက္ပ်ဳိ႕၊ေက်းဇူးေတာ္ပ်ဳိ႕၊ ယိုးဒယားသံေရာက္ပ်ဳိ႕၊ ကုမၼာဘယပ်ဳိ႕၊သမုဒၵေဃာသပ်ဳိ႕၊ မေနာ္ပ်ဳိ႕၊ ေတာထြက္ခန္းပ်ဳိ႕၊ ဒႏၵာသီရိပ်ဳိ႕၊ ႏုအူပ်ဳိ႕၊ ၾကာနတ္ေကသာပ်ဳိ႕၊မဟာပတိပ်ဳိ႕၊
နေမာလကၤာပ်ဳိ႕၊ ဆႏၵျပန္ပ်ဳိ႕တို႔အျပင္ ဧခ်င္းမ်ား၊ ရတုမ်ား၊သီခ်င္းမ်ား၊ တ်ာခ်င္းမ်ား မ်ားစြာေရးဖြဲ႕ခ်န္ထားခဲ့တယ္။

ေညာင္ရမ္းေခတ္က ျမန္မာစာေပသမိုင္းမွာ စာေပသစ္ေတြအေပၚထြန္းဆုံးကာလပဲျဖစ္တယ္၊ ေ႐ွးကေရးဖြဲ႕ခဲ့ေလသမွ် နန္းေတာ္တြင္းျမင္ကြင္းမ်ား၊ ဘုရားေဟာဇာတ္နိပါတ္ အဌကထာမ်ား၊ ဘုရင္ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕မ်ား ဘုရင့္ သမီးေတာ္မ်ားကိုေရးဖြဲ႕ရတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြပဲ ျဖစ္ခဲ့ေတာ့ ရတု၊ ဧခ်င္း စတဲ့ပုံသ႑ာန္ေတြနဲ႔ပဲေရးဖြဲ႕ခဲ့ရာကေန၊ ေတာသူေတာင္သား သာမာန္အသည္သားေတြ အေၾကာင္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ့ ဘဝပတ္ဝန္းက်င္ကို ေရးဖြဲ ့လိုတဲ့ အေၾကာင္း
အရာကေနေတာင္းဆိုလို႔ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ေတာင္တြင္း႐ွင္ျငိမ္းမယ္ရဲ့အိုင္ခ်င္းဆိုတဲ့ ေရးဖြဲ ့မႈပုံသ႑ာန္အသစ္ေပၚထြက္လာခဲ့တယ္၊ မိန္မပ်ဳိသူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း တ ေခၚျပီး ခ်စ္တဲ့သူငယ္ေလ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းေယာက္မတို႔ေရနဲ႔ အစခ်ီျပီး ကင္းကိုဘယ္ကထားသလဲေတာ္၊ ညွင္းကိုဘယ္ကပြားသလဲေတာ္ ဆိုတာမ်ဳိးေရးဖြဲ ႔မယ္၊ ဝါဆိုငယ္မွ ဝါဦးေျမႏူးႏူးကာလမွာ သူ႔ကို လာေတာင္း လွည့္ပါေျပာမယ္၊ နတ္ခ႐ိုင္နဲ ့ေစ်းဆိုင္နဲ႔ သူ႔အိမ္ကိုညႊန္းခ်င္ညႊန္းမယ္၊ သူတို႔ခ်စ္ျခင္းကို ေကြကြင္းေအာင္ေမႊတဲ့ ကုန္းတိုက္တဲ့သက္ၾကီး႐ြယ္အို ၾကီးေတာ္ေတြကို ေရလိုခမ္းေျခာက္ပါေစသားလို႔ေျပာခ်င္ေျပာမယ္၊ ဘုရားေသာက္ေတာ္ေရအိုးထဲက ကြ်မ္းထိုးေကာင္ေလးလို သူ႔ေယာက္ယက္ခတ္မႈကို ဥပမာေပးခ်င္ေပးေတာ့မယ္။

ဒီလိုအေၾကာင္းအရာေတြကို ေရးဖြဲ ့ခ်င္လို႔၊ ဒီျမင္ေတြ႕မႈေလးေတြကို အာ႐ုံခံရာ ကေန အိုင္ခ်င္းဆိုတဲ့ ေရးဖြဲ႕မႈပုံသ႑ာန္အသစ္ ေပၚထြန္းခဲ့တယ္၊ ဒီေန႔ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြမွာ နိမိတ္ပုံ၊ နိမိတ္ပုံလို႔ ေအာ္ဟစ္ေနသံၾကားရလိမ့္မယ္၊
ေညာင္ရမ္းေခတ္ အိုင္ခ်င္းကဗ်ာေတြမွာ နိမိတ္ပုံေတြ အျပည့္နဲ႔ျဖစ္ေနတာလည္းျမင္ေတြ႕ႏိုင္တယ္၊ ပ်ဴေခတ္ကလည္း ေအာက္ဆီဂ်င္႐ွိတာေပါ့၊ အိုတူးလို႔ နာမည္မေပးခဲ့ေသးလို႔ပဲေျပာရမလို ေညာင္ရမ္းေခတ္မွာလည္း နိမိတ္ပုံေတြ႐ွိတာေပါ့လို႔ပဲေျပာရေတာ့မယ္။

အဲဒီအိုင္ခ်င္းလိုပဲ အသည္ဝန္ၾကီးဆိုတဲ့ စိုက္ပ်ဳိးေရး ဝန္ၾကီး ပေဒသရာဇာက ႏိုင္ငံတစ္နံတစ္လ်ား စိုက္ပ်ဳိးေျမေတြေပၚကိုေရာက္မယ္၊ ထန္းေတာေတြကို ေရာက္မယ္၊ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအိုင္ေတြကိုေရာက္မယ္၊ သူေရာက္တဲ့ေနရာက
အေျခခံလူတန္းစားေတြျဖစ္တဲ့ သာမာန္လူတန္းစားေတြရဲ႔ ဘဝကိုျမင္ေတြ႕စာနာႏိုင္မယ္၊ အဲဒီမွာ နန္းေတာ္ထဲက ျခဴးပန္းျခဴးႏြယ္ေတြကိုေက်ာခိုင္းခဲ့ျပီး ကလိုင္သာလြယ္လို႔ တက္သည္ႏွင့္ေလး ဆိုတဲ့ ထန္းတက္သမား၊ ခ်ည္နီေဗာင္းတြတ္တြတ္ကယ္ႏွင့္ေလး ဆိုတဲ့ လယ္သမား၊ ျမဲျမံ႐ႊင္အားၾကိဳးပါလို႔ေလး ဆိုတဲ့ ေတာဆင္ဖမ္းသမား၊ ေတာင္ပိုင္တက္သမား ပိန္းေကာေလွငယ္႐ွင္တို႔ရဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက ေစ့ေဆာ္ေတာ့ တ်ာခ်င္း ဆိုတဲ့ ပုံသ႑ာန္အသစ္တစ္ရပ္နဲ႔ ေညာင္ရမ္းေခတ္ရဲ့စာေပသစ္ကို ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ျခင္းပါပဲ။

ဝန္ၾကီးရဲ႔စာေပအဆင့္အတန္းနဲ႔ စိတ္ေနျမင့္မားပုံကို ေႏွာင္းပညာ႐ွင္ေတြ မွတ္ခ်က္ျပဳပုံက ဝန္ၾကီးသည္ ဆင္းရဲသားတို႔၏ဘဝကို ဂုဏ္လည္းမတင္ ႏွိမ့္လည္းမခ် အ႐ွိအတိုင္းသာမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ေလသည္လို႔ ေဒါသကင္းတဲ့ စာဆိုပညာ႐ွင္ေကာင္းတစ္ေယာက္အျဖစ္၊ ေညာင္ရမ္းေခတ္ရဲ့ စာေပသစ္ မီး႐ႈးတန္ေဆာင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒါကိုျမင္ႏိုင္ပါတယ္၊
ငုံ႔လ်က္ကိုယ္စီသာ၊ ဆုပ္ကာေလြးေတာ့သည္၊
ျပီးလ်င္ေရမ႐ွာ၊ ေခြးသာေကြ်းေတာ့သည္။

တစ္ခါ လယ္သမားဖြဲ႕အဆုံးမွာလည္း
အလုပ္ကယ္ ဧရာသာ၊ ငုံ႔ကာေလြးေတာ့သည္၊
သားေျမးငယ္မာခ်ာ၊ ဘယ္ညာေထြးေတာ့သည္။ ဆိုတဲ့ အေရးအဖြဲ႕ေတြမွာအလြယ္တကူေတြ႕ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

သကၠရာဇ္ ၁၁၁၆ခုႏွစ္ အသက္ (၇၀) ေက်ာ္၊ သံလ်င္တြင္ အနိစၥေရာက္သည္ဆိုတဲ့ ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာက အင္းဝက လွလြန္းေဆြမင္းသားလို႔ေခၚတဲ့ မဟာဓမၼရာဇာဓိပတိမင္းကို ဟံသာဝတီကဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားေတာ့ ပေဒသရာဇ္တို႔ရဲထုံးစံအတိုင္း လူပညာ႐ွိ ရဟန္းပညာ႐ွိေတြကိုပါ ႏႈတ္သိမ္းျပီးေခၚတာေပါ့၊ အဲဒီမွာ ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာလည္း ဟံသာဝတီကို ပါလာရေတာ့တယ္၊၊ မဟာဓမၼရာဇာဓိပတိမိသားစုကို ေရမွာခ်ကြပ္မ်က္ျပီးတဲ့ေနာက္ ဝန္ၾကီး ပေဒသရာဇာကို ရာထူးေပးပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ဝန္ၾကီးက ေနာက္ထပ္အ႐ွင္သခင္ ဆီမွာ အမႈမထမ္းလိုေတာ့တဲ့အတြက္ က်ဳိက္ေခါက္ေစတီမွာပဲ ဘုရားေဝယ်ာဝစၥေတြလုပ္ရင္းနဲ႔ ဘုရားရိပ္တရားရိပ္မွာပဲ သူ႔ရဲ့ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ေတြကို ကုန္လြန္ေစခဲ့ျပီး အဲဒီမွာပဲကြယ္လြန္ခဲ့တဲ့အတြက္ သံလ်င္က်ဳိက္ေခါက္ေစတီဝတၱကေျမ အတြင္းမွာပဲ သူ႔အုတ္ဂူကိုျမင္ေတြ႕ရျခင္းပါပဲ။

ဝန္ၾကီးရဲ့ အုတ္ဂူေ႐ွ႕ကိုေရာက္ေတာ့ ဆင္ျခင္မိတာလည္း႐ွိပါရဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာင္းဆိုမွ ပုံသ႑ာန္ကေပၚလာရတာမဟုတ္လား ျမန္မာစာေပလမ္းေၾကာင္းမွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲအစူအစဥ္လာခဲ့ၾကတာပဲ ျမန္မာေတြ လြတ္လပ္ေရးၾကိဳးပမ္းေနၾကရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာၾကီးမင္းသုဝဏ္က လြတ္လပ္ေရးဆိုတာကို ျမန္မာေတြမ်က္ျခည္မျပတ္ဖို႔ မနက္လင္းတာနဲ႔ သတိရေနၾကဖို႔ လြတ္လပ္ေရးဆိုတာကို ေ႐ႊဘိုက ေအာင္ပန္းျဖစ္တဲ့သေျပညိဳဆိုတဲ့ပန္းနဲ႔ႏႈိင္းျပီး သူ႔ေခါင္းမွာတဲ့သေျပညိဳ ငါ့ေခါင္းမွာတဲ့သေျပညိဳဆိုတဲ့ကဗ်ာနဲ႔ ေခတ္စမ္းဆိုတဲ့အေရးအဖြဲ႕ ပုံသ႑ာန္ကို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဝရံတာကေနခ်ိတ္ဆြဲလိုက္သူေတြဟာ ဆရာမင္းသုဝဏ္နဲ႔ ဆရာေဇာ္ဂ်ီတို႔ မဟုတ္လား၊ ဒီေတာ့လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီေန႔မ်က္ေမွာက္မွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ပုံသ႑ာန္ေတြက အေၾကာင္းအရာက ေတာင္းဆိုလို႔ ဟုတ္ပါရဲ့လားဆိုတာကိုပါ။

မ်ဳိးေဆြသန္း

Leave a Reply