ပုဂံ က လူသိနည္းၿပီး ထူးျခားတဲ့ေနရာ ၅၀

Posted on

ေရးသားသူ – Simon Htoo Thant
(ဓာတ္ပုံမ်ားအတြက္ မူရင္းတင္ထားသူအားလုံးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္)

“ျမန္မာမွန္လွ်င္ ပုဂံကိုေရာက္ဖူးရမယ္” ဆိုတဲ့စကားအတိုင္း ျမန္မာအမ်ားစုဟာ ပုဂံကိုေရာက္ဖူးတတ္ၾကတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္းပဲ နာမည္ႀကီးၿပီး ထုထည္ႀကီးသည့္ ဘုရားပုထိုးမ်ားသာ သြားေရာက္တတ္ၾကတာမို႔ ပုဂံရဲ႕အႏွစ္သာရကို မခံစားႏိုင္ပဲျဖစ္တတ္ၾကတယ္။ ပုဂံမွာ ေရာက္ဖူးေနၾကေနရာေတြနဲ႔မတူပဲ လူသိနည္းၿပီး ထူးျခားတဲ့ေနရာေတြအေၾကာင္းအရာေတြကို ေလ့လာခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေအာက္ပါ ေနရာ ၅၀ ကိုလမ္းၫႊန္ပါရေစ။ ကိုယ္သြားတဲ့အခါ ေလ့လာဖို ့နဲ ့သြားမယ့္သူေတြအတြက္ ဘုရားဖူး လမ္းညႊန္အျဖစ္ ကုသိုလ္ယူ Share ထားလိုက္ပါ။

ပုဂံေခတ္လက္ရာ သစ္သားတံခါးရြက္ႀကီး

၁_ေရႊစည္းခံုဘုရား ေတာင္ဘက္တန္ေဆာင္းအတြင္းမွာ အင္မတန္ႀကီးမားသည့္ ပုဂံေခတ္လက္ရာသစ္သားတံခါးရြက္ႀကီးကို သိမ္းဆည္းထိန္းသိမ္းထားပါတယ္။ ယင္းတံခါးရြက္ႀကီးရဲ႕အေပၚတြင္ပုဂံေခတ္ တီးမႈကခုန္ဟန္မ်ားကို အဆန္းတၾကယ္ထုလုပ္ထားသည္။

ပုဂံေခတ္ပန္းပုလက္ရာ သိၾကားမင္းရုပ္တု

၂_ေရႊစည္းခံုဘုရား အျပင္၃၇မင္းနတ္နန္းအတြင္းတြင္ ႀကီးမားသည့္ သိၾကားမင္း႐ုပ္တုႀကီးကို ထိန္းသိမ္းထားရွိပါသည္။ ပုဂံေခတ္ပန္းပုလက္ရာျဖစ္ၿပီး ပုဂံေခတ္ ျမန္မာ့ပန္းပုလက္ရာအဆင့္အတန္းျမင့္မားပုံကို ေဖာ္ၫႊန္းလ်က္ရွိသည္။

ဘုရင့္ေနာင္ေခါင္းေလာင္း

၃_ေရႊစည္းခံုဘုရား ေခါင္းေလာင္းတိုက္တြင္ ဘုရင္းေနာင္မင္းတရားႀကီးရဲ႕ ေခါင္းေလာင္းႀကီးကို သိမ္းဆည္းထားပါသည္။ယင္းေခါင္းေလာင္းႀကီးရဲ႕ထူးျခားခ်က္မွာ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သမုိင္းကို ရက္စြဲႏွင့္တကြ ေဖာ္ျပေရးသားထားသည္။ျမန္မာ့သမုိင္းအတြက္အင္မတန္အေရးပါေသာ ေခါင္းေလာင္းႀကီးျဖစ္သည္။

က်န္စစ္သားဥမင္

၄_ေရႊစည္းခံုဘုရား ေတာင္ဘက္အုတ္ေစာင္းတန္းထိပ္အနီးတြင္ က်န္စစ္သားဥမင္ရွိသည္။ က်န္စစ္သားဥမင္တြင္ မြန္ဂိုစစ္သည္မ်ားပုံကို ထူးျခားစြာေရးဆြဲမွတ္တမ္းတင္ထားေလသည္။

က်န္စစ္သား ဥမင္မွ မြန္ဂုိစစ္သည္မ်ားပန္းခ်ီ
၀က္ႀကီးအင္းဘုရားမွ ပေဒသာပင္ပုံ

၅_ေညာင္ဦးဘက္မွပုဂံဘက္သုိ႔ ကားလမ္းအတိုင္းလာခဲ့ေသာအခါဝက္ႀကီးအင္းေရႊေခ်ာင္းမေရာက္မီ လမ္းအေရွ႕ဘက္တြင္ဝက္ႀကီးအင္းဂူရွိေလသည္။ ဝက္ႀကီးအင္းဘုရားတြင္ အဝင္တြင္ ပေဒသာပင္ပုံကိုေရးဆြဲထားေလသည္။ယင္းပေဒသာပင္တြင္ ေစာင္း ဗံုစသည့္တူရိယာမ်ားခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ဂ်ာမန္လူမ်ဳိး ေထာမန္သည္ ယင္းဂူမွ ပန္းခ်ီမ်ားကို လႊျဖင့္တိုက္ျဖတ္ကာခိုးယူခဲ့ေလသည္။ ယေန႔လႊရာမ်ားကိုေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။

စဥ့္ပုထုိး

၆_ကားလမ္းအတိုင္းသြားလွ်င္ အလိုေတာ္ျပည့္ဘုရားအနီး ဘုရားအမွတ္ (၃၇၇\၂၃၀) တြင္ စဥ့္ပုထိုးဟုေခၚသည့္ေစတီတစ္ဆူတည္ရွိသည္။ယင္းေစတီသည္ နာမည္ေက်ာ္ အလိုေတာ္ျပည့္ဘုရားႏွင့္ ကပ္လ်က္တည္ရွိေသာ္လည္း ေစတီတစ္ဆူလံုး စဥ့္ရည္အျပည့္သုတ္ထားသည့္ အုတ္ခ်ပ္မ်ားျဖင့္တည္ေဆာက္ထားသည္ကိုမူ သတိျပဳမိသူနည္းပါးလွသည္။

၇_အလိုေတာ္ျပည့္ဘုရားမွ အေနာက္ေတာင္ဘက္တြင္ နပဲေတာဘုရားစုတည္ရွိသည္။ လိုဏ္ႏွစ္ဆင့္ဂူဘုရား(၃၅၇\၂၁၇_က)ဟျပင္ဘက္တြင္ ပုဂံေဒသတြင္ အေကာင္းမြန္ဆံုးေသာ ျခေသၤ့၊ဘီလူး၊ကိႏၵရာစသည့္ အဂၤေတလက္ရာမ်ားကိုေလ့လာရမည္ျဖစ္သည္

ေလာကနာထ ဘုရား
ေလာကနာထ ဘုရားအတြင္းမွ အႏုပညာေျမာက္ရုပ္တုမ်ား

၈_နပဲေတာဘုရားအစုမွ အေရွ႕ေျမာက္ယြန္းသုိ႔သြားပါက ဆူးေလကုန္းဘုရားအစုသုိ႔ေရာက္မည္။ဆူေလကုန္းဘုရား အေရွ႕ေတာင္ဘက္တြင္ ေတာင္ပုံ ေလာကနာထဘုရားရွိသည္။ယင္းဘုရားရဲ႕ ထူးျခားခ်က္မွာ အလြန္လွပတဲ့ေတာင္ပံုသ႑ာန္အဂၤေတလက္ရာေတြကုိေတြ႕ႏိုင္သည့္အျပင္ ပုဂံေခတ္မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းဝင္ေတြရဲ႕ ဘုရားေလာင္း ေလာကနာထအ႐ုပ္ေတြကိုလည္းေတြ႕ႏိုင္သည္။ ယင္းဘုရားမူလ ဆင္းတုေတာ္ လက္ေတာ္အႀကိဳးအတြင္းမွ ဌာပနာထားသည့္ ပုဂံေခတ္အဝတ္ပန္းခ်ီလိပ္ႀကီးကိုရရွိခဲ့ေလသည္။ယခုအခါ ယင္းပန္းခ်ီလိပ္ႀကီးကို ပုဂံျပတိုက္တြင္ျပသထားသည္။

ဆူးေလကုန္း ဘုရားစု

 

အာနႏၵာအုတ္ေက်ာင္း
အာနႏၵာအုတ္ေက်ာင္းမွ နံရံပန္းးခ်ီမ်ား

၉_အာနႏၵာဂူေတာ္ႀကီး ေျမာက္ဘက္ေစာင္းတန္းအဆံုးတြင္ အာနႏၵာအုတ္ေက်ာင္းတည္ရွိသည္။ ယင္းအုတ္ေက်ာင္းအတြင္းနံရံမ်ားတြင္ အင္မတန္မွ လက္ရာေျမာက္ၿပီး ၿပိဳင္ဘက္ကင္းသည့္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္႐ႈခင္းႏွင့္ ပန္းခ်ီမ်ားေရးဆြဲထားသည္။ ထူးျခားခ်က္မွာ အဂၤလိပ္လူမ်ဳိးမ်ား၊ေပၚတူဂီအမ်ဳိးသားမ်ား၊ျမန္မာ့ဆုိင္းဝိုင္း ၊ေစာင္းပတၱလား တီးခတ္ေနသည့္ပုံမ်ားကိုထည့္သြင္းေရးဆြဲထားသည္။

ေရႊဂူႀကီးဘုရား

၁၀_ေရႊဂူႀကီးဘုရားသည္ ပုဂံနန္းေတာ္ရာႏွင့္ကပ္လ်က္တည္ရွိသည္။ ယင္းဂူဘုရား ဝင္ေပါက္ဝဲယာနံရံတြင္ ထည့္သြင္းျမႇဳပ္ႏွံထားေသာေက်ာက္စာႏွစ္ခ်ပ္ရွိေလသည္။ ယင္းေက်ာက္စာခ်ပ္ႀကီးမ်ားတြင္ ေရႊဂူႀကီးဘုရား တည္ေဆာက္ျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးအေၾကာင္းကို ထည့္သြင္းေရးထိုးထားေလသည္။

သံေတာ္ၾကားဘုရား

၁၁_ေရႊဂူႀကီးဘုရား အေရွ႕ေတာင္ဘက္တြင္ သံေတာ္ၾကားဘုရားတည္ရွိသည္။ယင္းဘုရားအတြင္း မီးေတာင္ေခ်ာ္ေက်ာက္အစိမ္းခ်ပ္ႀကီးမ်ားျဖင့္တည္ေဆာက္ထားေသာ ဆင္းတုေတာ္ႀကီးရွိသည္။

ေခါင္းေလာင္းတုိင္ႀကီးမ်ား

၁၂_သဗၺညဳဘုရား အေရွ႕ေတာင္ဘက္တြင္ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးေကာင္းမႈ ေၾကးစင္တစ္ေသာင္းကိုသြန္းေသာ ေခါင္းေလာင္းႀကီးဆြဲခ်ိတ္ရာ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးမ်ားတည္ရွိသည္။

နတ္ေလွာင္ေက်ာင္း
နတ္ေလွာင္ေက်ာင္း

၁၃_သဗၺညဳဂူဘုရားႀကီးအေနာက္ဘက္တြင္ နတ္ေလ်ာင္းေက်ာင္းတည္ရွိသည္။ ပုဂံေဒသရွိ တစ္ခုတည္းေသာဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းျဖစ္သည္။ဟိႏၵဴဘာသာေရးဆိုင္ရာ နတ္႐ုပ္မ်ားႏွင့္ နံရံပန္းခ်ီမ်ားေရးဆြဲထုလုပ္ထားသည္။

ငကြ်ဲနားေထာင္း

၁၄_နတ္ေလ်ာင္းေက်ာင္းႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္အေနအထားတြင္ ငကြၽဲနားေထာင္းပုထိုးတည္ရွိသည္။ အုတ္ခ်ပ္တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုၾကားပင္ စဥ့္စိမ္းမ်ားဆက္ေအာင္ သုတ္လိမ္းထားသျဖင့္ ပုဂံေခတ္စဥ့္ပညာအဆင့္အတန္းကို အံ့အားသင့္ဖြယ္ေလ့လာႏိုင္သည္။

ပုထုိးသားမ်ားဘုရား
ပုထုိးသားမ်ား ဘုရားအတြင္းမွ သပၸါယ္လွစြာေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္

၁၅_ငကြၽဲနားေတာင္းပုထိုးမွ လမ္းအတိုင္းသြားလွ်င္ ပုထိုးသားမ်ားဘုရားကိုေရာက္သည္။ ယင္းဘုရားသည္ ပုဂံေခတ္ အလင္းယူပုံပညာႏွင့္ ဗိသုကာအဆင့္အတန္းကို ေဖာ္ျပေနသည့္ဂူဘုရားတစ္ဆူျဖစ္သည္။ flashမဖြင့္ပဲ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ကူးပါက ဘုရားဆင္းတုေတာ္ တစ္ခုတည္းသား ကြက္တိ ျပတ္သားစြာထိန္လင္းလ်က္ က်န္အရာမ်ား အေမွာင္တိျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ၾကရမည္။

ျမင္းျပဂူဘုရား(ငလွ်င္ေၾကာင့္ အေပၚပုိင္းပ်က္စီးခဲ့ရသည္)

၁၆_ပုဂံၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္မွ ထြက္လာေသာလမ္းအတိုင္းသည္ ေညာင္ဦးမွလာေသာ ေရွးလမ္းေဟာင္းႀကီးႏွင့္ အဆံုအနီးတြင္ ျမင္းျပဂူဘုရားတည္ရွိသည္။ပုဂံေခတ္ရဲ႕ေရွးက်ေသာပန္းခ်ီမ်ားကိုေလ့လာႏိုင္သည္။ ယင္းျမင္းျပဂူမွ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ပုံပါ ေၾကးခ်ပ္ႀကီးမ်ားကိုရရွိခဲ့သည္။ယေန႔ျပတိုက္တြင္ျပသထားသည္။

ျမင္းျပဂူမွ ရရွိခဲ့ေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ပုံပါေၾကးခ်ပ္

၁၇_ျမင္းျပဂူမွေတာင္သုိ႔ထြက္ၿပီး လမ္းအတိုင္းလိုက္သြားေသာ္ ပဲနံ႔သာဂူအစုသုိ႔ေရာက္သည္။ ပဲနံ႔သာဂူအစုအနီးတြင္ သိမၼစည္းဂူ(၁၄၇၁\၇၈၄)ဘုရားရွိသည္။ ယင္းဂူအဝတြင္ ေစာင္းပိုက္ထားေသာ ပဥၥသိခၤနတ္သားပုံကိုလူတစ္ရပ္ခန္႔ေရးဆြဲထားသည္။ ဂူအတြင္းဝဲဖက္နံရံတြင္ ေကာသလအိမ္မက္ကိုသ႐ုပ္ေဖာ္ေရးဆြဲထားေသာ ပုဂံေခတ္ပန္းခ်ီမ်ားကိုေလ့လာၾကရမည္။

သိမၼစည္းဘုရား
ပဥၥသိခၤနတ္သားရုပ္

၁၈_သိမၺစည္းဂူအနီးတြင္ ဘုရားအမွတ္(၁၅၅၄\၈၆၇)တည္ရွိသည္။ ယင္းဘုရားအတြင္း အဝင္နံရံညာဖက္တြင္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ႏွင့္ နတ္ျပည္တည္ဟန္ ကြၽန္းႀကီးေလးကြၽန္းႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာေပါက္ပင္မ်ားကိုအေသးစိတ္ေရးဆြဲထားသည္။ ပုဂံေခတ္ ဂူဘုရားကြမ္းေတာင္အမ်ားစုသည္ ယင္းျမင္းမိုရ္ေတာင္ပုံစံကိုယူကာ တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

ဆင္ျပဂူဘုရား

၁၉_ယင္းဘုရားအနီး ဆင္ျပဂူဘုရားတြင္ထူးျခားခ်က္မွာ ပုဂံေခတ္တြင္ ဂူဘုရားမ်ားအတြင္းရွိ ပဓာနဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီးမ်ားတည္ေဆာက္ေသာအခါ ေခါင္း၊ ရင္ဘတ္၊ ဝမ္းဗိုက္၊ ခ်က္စေသာေနရာတို႔တြင္ ဌာပနာပစၥည္းမ်ားထည့္ထားေသာ ေက်ာက္ၾကဳပ္ငယ္မ်ား သြင္းထားျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္။ယခုဆင္ျပဂူဘုရားတြင္ မသမာသူတို႔ရဲ႕လက္ခ်က္ျဖင့္ ဌာပနမ်ားကို ခိုးယူခံရေသာ္လည္း ဆင္းတုေတာ္ႀကီးရဲ႕ ရင္ဘတ္ႏွင့္ခ်က္ေနရာတို႔တြင္ မူလေက်ာက္ဌာပနာၾကဳပ္မ်ားကိုေတြ႕ျမင္ၾကရျခင္းျဖစ္သည္။

ဆင္ျပဂူဘုရား

၂၀_ဆင္ျပဂူဘုရားႏွင့္ကပ္လ်က္တည္ရွိေသာ မာရ္ေအာင္ဘုရားတြင္ ကေနသူ စည္တီးေနသူ နတ္သမီးပုံစဥ့္ခ်ပ္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ကပ္လႉထားသည္။ ယင္းစဥ့္စိမ္းခ်ပ္ႀကီးမ်ားသည္ မသမာသူတို႔ရဲ႕ခြာယူခိုးယူျခင္းခံခဲ့ရကာအခ်ဳိ႕ကို ရန္ကုန္ႏွင့္ ပုဂံျပတိုက္တြင္ထိန္းသိမ္းျပသထားသည္။

ေလာက ထိပ္ပန္ဘုရား

၂၁_ယင္းဘုရားေျမလမ္းအတိုင္းဆက္သြားလွ်င္ ေလာကထိပ္ပန္ ဘုရားသုိ႔ေရာက္ရွိမည္။ယင္းဘုရားတြင္ ပုဂံေခတ္ရဲ႕ အေကာင္းဆံုးဟု ဆိုအပ္ေသာပန္းခ်ီမ်ားေရးဆြဲထားသည္။ မေဟာ္သဓာဇာတ္ေတာ္ႏွင့္ ဗုဒၶဝင္ကို တခမ္းတနားေရးဆြဲထားၿပီး ပုဂံေခတ္ ဘုရင္ ၊မိဖုရား ၊မႉးႀကီးမတ္ရာတို႔ရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္ပုံကို အေသးစိတ္ေလ့လာႏိုင္သည္။

ေရႊဆံေတာ္ဘုရား

၂၂_ယင္းေျမလမ္းအတိုင္းသြားလွ်င္ ေနဝင္ၾကည့္သည့္ နာမည္ေက်ာ္ေရႊဆံေတာ္ဘုရားသုိ႔ေရာက္ရွိမည္။ ေရႊဆံေတာ္ဘုရားကို ယခင္က မဟာပိႏၷဲဘုရားဟုေခၚၾကသည္။အေၾကာင္းမွာ ဘုရားေထာင့္မ်ားတြင္ မဟာပိႏၷဲနတ္႐ုပ္မ်ားကိုထားရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ယေန႔တြင္ ႐ုပ္တု အက်ဳိးအပဲ့မ်ားကို ဘုရားေထာင့္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ ေစတီေတာ္ေျမာက္ဘက္ေျခရင္းတြင္ေတြ႕ျမင္ၾကရမည္။

ေလ်ာင္းေတာ္မူ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီး

၂၃_ေရႊဆံေတာ္ေစတီ အေနာက္ဘက္ရွိအုတ္တိုက္ရွည္ႀကီးတြင္ ေလ်ာင္းေတာ္မူ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီးတည္ထားသည္။ ပုဂံေခတ္ေလ်ာင္းေတာ္မူဆင္းတုမ်ားအနက္ ေရွးအက်ဆံုးနဲ႔ အႀကီးမားဆံုးျဖစ္သည္။ ယင္းဆင္းတုေတာ္ႀကီးရဲ႕ထူးျခားခ်က္မွာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳဟန္ထုလုပ္ထားေသာ္လည္း ေတာင္ဘက္သုိ႔ေခါင္းျပဳထားျခင္းျဖစ္သည္။

၂၄_ေရႊဆံေတာ္ဘုရားေတာင္ဘက္ မနီးမေဝးတြင္ ဂူအမွတ္(၁၅၃၆)အတြင္းတြင္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းေသာ စက္ဝန္းပန္းခ်ီမ်ားေရးဆြဲထားသည္။ငဖုန္းသင္ေယာင္ ၊ ငျပည္သင္ဟု လူအမည္ကမၺည္းစာမ်ားေရးထိုးထားသည္။

ေျမဘုံသာဘုရား

၂၅_ေရႊဆံေတာ္ဘုရား အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ ဂူအမွတ္(၁၅၁၂) ေျမဘံုသာဘုရားရွိေလသည္။ ယင္းဂူအတြင္း ပလႅင္ေအာက္ေျခမ်ားတြင္ ေက်ာက္ျဗဟၼာ႐ုပ္မ်ား ျမႇပ္ထားေလသည္။ ထိုပလႅင္မွ ေျမတြင္ျမႇဳပ္ေနေသာ အေကာင္းပကတိတူးေဖာ္ရရွိသည့္ ေက်ာက္ျဗဟၼာ႐ုပ္႐မ်ားကို ပုဂံျပတိုက္တြင္ျပသထားေလသည္။

ေျမဘုံသာဘုရားမွ ရရွိခဲ့ေသာ ေက်ာက္ျဗဟၼာ႐ုပ္ (ယခုပုဂံျပတုိက္တြင္ ျပသထားသည္)

၂၆_ပုဂံၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္သုိ႔ဆက္သြားမည္ဆိုပါက မဂၤလာေစတီသုိ႔ေရာက္ရွိမည္။ ျမန္မာျပည္ရွိေစတီအမ်ားစုသည္ ယင္းမဂၤလာေစတီကိုပုစံယူတည္ေဆာက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။၅၅၀ နိပါေတာ္ စဥ့္ကြင္းမ်ားတည္ရွိၿပီး အခ်ဳိ႕မွာ ခိုးယူခံခဲ့ရသည္။

မဂၤလာေစတီ

၂၇_ဓမၼရံႀကီးဘုရားသည္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အႀကီးမားဆံုးေသာ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာအေဆာက္အံုးျဖစ္သည္။ ထူးျခားခ်က္မွာ မူလက အတြင္း ဆင္းတုေလးဆူႏွင့္ လိုဏ္ပတ္လမ္းမ်ားတည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီမ်ားေရးဆြဲၿပီးကာမွ မခန္႔မွန္းႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုေၾကာင့္ အတြင္း လိုဏ္ပတ္လမ္းကို အုတ္ျဖင့္ အျပည့္စီပိတ္ခဲ့သည္။

ဓမၼရံႀကီးဘုရားအတြင္း

၂၈_ဓမၼ႐ံႀကီးဘုရား ေျမာက္ဘက္မုခ္တြင္ ပလႅင္တစ္ခုတည္းအေပၚတြင္ ဗုဒၶဆင္းတုႏွစ္ဆူကိုတည္ကာ မ်က္ႏွာေတာ္ကိုေရႊခ်ထားေလသည္။ ယင္းဆင္းတုေတာ္ႏွစ္ဆူသည္ က်န္အရာအားလံုးပုံစံတူေသာ္လည္း ထင္ရွားစြာကြဲျပားျခားနားသည့္ အျပံဳးကိုယ္စီရွိၾကေလသည္။

ပလႅင္တစ္ခုတည္းေပၚမွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဆင္းတုႏွစ္ဆူ

၂၉_ဓမၼရံႀကီးဘုရားမွ လမ္းအတိုင္းသြားလွ်င္ စူဠာမဏိေစတီကိုေရာက္မည္။ ယင္းနာမည္ေက်ာ္ဂူဘုရားအား ကာရံထားသည့္ တံတိုင္းရဲ႕ အုတ္စီလက္ရာမွာ ကမၻာကပင္အံ့အားသင့္ေလာက္ေအာင္ ေကာင္းမြန္လွသည္။ အုတ္ခ်ပ္တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုအၾကား အပ္ထိုးလို႔ပင္မရႏိုင္ေပ။ ပုဂံေခတ္ ပန္းရံအတတ္ပညာရဲ႕ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားခဲ့ပုံကိုေလ့လာႏိုင္သည္။ပုဂံေဒသရွိအေကာင္းဆံုးေသာ အုတ္စီလက္ရာျဖစ္သည္။

ဂူေျပာက္ႀကီးဘုရား

၃၀_ျမင္းကပါရြာေျမာက္ဘက္လမ္းအေရွ႕ဘက္တြင္ ဂူေျပာက္ႀကီးႏွင့္ ျမေစတီတို႔ကား အလြန္ထင္ရွားၿပီး နာမည္ေက်ာ္ၾကားသည္။ ယင္းဂူေျပာက္ႀကီးဘုရားအတြင္း အေကာင္းပကတိက်န္ရွိေနေသးေသာ ပုဂံေခတ္ နံရံေဆးေရးမ်ားကိုေရးဆြဲထားသည္။ ထူးျခားခ်က္မွာ တာဝတိသာနတ္ျပည္မွာဆင္းသက္ေတာ္မူခန္း၊ သဂၤါယနာတင္မွတ္တမ္းမ်ား၊ တိတၱိတို႔အားတန္ခိုးျပခန္း၊ လင္းႏို႔ငါးရာအားတရားေဟာခန္း စသည့္ထူးျခားၿပီးရွားပါးသည့္ဗုဒၶဝင္မ်ားကိုထည့္သြင္းေရးဆြဲထားသည္။

ျမေစတီဘုရား

၃၁_ယင္းအနီး ေစတီအနီးအတြင္းမွ ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္ကိုတူးေဖာ္ေတြ႕ခဲ့ရာ ျမေစတီေက်ာက္စာဟုအျမင္တြင္သည္။အမွန္မွာ ဂူေျပာက္ႀကီးဘုရားႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ေက်ာက္စာျဖစ္သည္။ပ်ဴ၊ မြန္၊ ျမန္မာ၊ ပါဌိ ေလးဘာသာျဖင့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုတည္းကိုေရးထိုးထားသျဖင့္ ျမန္မာစာေပသမုိင္းအတြက္ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာရတနာျဖစ္သည္။ မူရင္းေက်ာက္စာကို ပုဂံျပတိုက္တြင္ျပသထားသည္။

၃၂_ကားလမ္းအတိုင္းဆက္သြားလွ်င္ မႏူဟာဘုရားသုိ႔ေရာက္မည္။ ယင္းဘုရားႏွင့္ မနီးမေဝးတြင္ နန္းဘုရားရွိသည္။ ယင္းဘုရားအတြင္းႏွင့္အျပင္တြင္ ထုဆစ္ထားေသာ ျဗဟာပုံႀကီးမ်ားႏွင့္ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာမ်ားသည္ ပုဂံေခတ္ ပန္းတေမာ့လက္ရာအဆင့္အတန္းကိုေဖာ္ျပလ်က္ရွိသည္။

နန္းဘုရား
နန္းဘုရားမွ ပုဂံေခတ္ အႏုပညာလက္ရာမ်ား
နန္းဘုရားမွ ပုဂံေခတ္ အႏုပညာလက္ရာမ်ား

၃၃_ျမင္းကပါရြာ အေနာက္ဘက္သုိ႔သြားလွ်င္ ျဖတ္စေရႊဂူ ဘုရားသုိ႔ေရာက္မည္။ ယင္းဂူဘုရားအတြင္းတြင္ ေရွးေဟာင္းမြန္ဘာသာျဖင့္ကဗၺည္းထိုးထားသည့္ ဇာတ္ကြက္ပန္းခ်ီမ်ားမွာစိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းလွသည္။

ျဖတ္စေရႊဂူဘုရား

၃၄_ျမင္းကပါရြာေငြေစတီ ဥတၱမဂူေတာင္ဘက္တြင္ က်ဆင္းဂူတည္ရွိသည္။ ႀတိေလာကဗိုလ္ဟုလည္းေခၚသည္။ ယင္းဂူဝင္ေပါက္ဝဲယာနံရံမ်ားတြင္ ေရးသားထားေသာ မင္စာမ်ားအရ အေဆာက္အံုတည္ေဆာက္ေသာဒါယကာ၊တည္ေဆာက္ေသာခုႏွစ္၊ အေဆာက္အအံုအမည္တို႔ကို ပုဂံေခတ္အတိုင္း တိက်စြာသိရပုံမွာ ပုဂံေဒသတြင္အလြန္ရွားပါးေလသည္။ ယင္းဂူတိုက္မႀကီးတြင္ ေျခစံုေျမသုိ႔ခ်ထားေသာ ဗုဒၶဆင္းတုႏွစ္ဆူႏွင့္ အလယ္ ထိုင္ေတာ္မူဆင္းတုေတာ္ႀကီးတစ္ဆူရွိသည္။ ယခင္က ဌာပနာေဖာက္ကာ ေခါင္းျဖတ္ခိုးယူခံရေသာ္လည္း ျပန္လည္ျပဳျပင္ထားသည္။

က်ဆင္းဂူဘုရား

၃၅_က်ဆင္းဂူမွ ကားလမ္းအတိုင္းသြားေသာ္ အပယ္ရတနာဂူသုိ႔ေရာက္ေလသည္။ ယင္းဂူအတြင္းတြင္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ ဘုရားေလာင္းေဗာဓိသတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို တစ္ခန္းတနားေရးဆြဲထားေလသည္။ ယင္းအျပင္ အတြင္းပတ္လမ္းအျပင္နံရံတြင္ အ႐ိုးတပ္စက္ဝိုင္းမ်ားအတြင္း ဟိႏၵဴဘာသာေရးဆိုင္ရာ ဗိႆႏိုး၊ သီဝႏွင့္ ျဗဟညဆိုင္ရာအယူဝါဒမ်ားကို ထူးျခားစြာေရးဆြဲထားေလသည္။

အပါယ္ရတနာဂူဘုရား
အပါယ္ရတနာဂူဘုရား အတြင္းဘက္

၃၆_အပယ္ရတနာဘုရားႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တြင္ နဂါး႐ံုဘုရားတည္ရွိသည္။ယင္းဘုရားႀကီးရဲ႕ထူးျခားခ်က္မွာ စဥ့္သုတ္အုတ္ခ်ပ္မ်ားကို ဘုရားအတြင္း ယေန႔ေခတ္ ေႂကြျပားအသြင္ ခင္းထားျခင္းျဖစ္သည္။လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ မိမိတို႔ေျခေထာက္ေအာက္ရွိ စဥ့္စိမ္းေရာင္ အုတ္ခ်ပ္ႀကီးမ်ားကိုသတိမထားမိၾကေခ်။

နဂါးရုံဘုရား
စဥ့္စိမ္းေရာင္ အုတ္ခ်ပ္ႀကီးမ်ား

၃၇_ယင္းဘုရားမွကားလမ္းအတိုင္းသြားေသာ္ စိုးမင္းႀကီးအုတ္ေက်ာင္းႏွင့္ ေစတီသုိ႔ေရာက္ရွိမည္။ စိုးမင္းႀကီးေစတီရဲ႕ထူးျခားခ်က္မွာ ပစၥယံအဆင့္ဆင့္တြင္ စဥ့္ရည္သုတ္ ႐ုပ္ခ်ပ္တန္းႀကီးမ်ားျဖင့္ ညက္လ်က္တန္ဆာဆင္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းစဥ့္ခ်ပ္ႀကီးမ်ားတြင္ ကေနသူ၊ဗံုတီးေနသူမ်ားကို ထည့္သြင္းထုလုပ္ထားသည္။ ပုဂံေခတ္ရွားပါးၿပီးထူးျခားသည့္လက္ရာတစ္ခုျဖစ္သည္။

စုိးမင္းႀကီးအုတ္ေက်ာင္း

၃၈_စိုးမင္းႀကီးအုတ္ေက်ာင္း အေနာက္ေတာင္ဖက္တြင္ ဂူအမွတ္(၁၀၇၇)မွာ ပန္းခ်ီေလ့လာသူတို႔အဖုိ႔ မေရာက္မျဖစ္ ထူးျခားသည့္ေနရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ယင္းဂူအတြင္း ေအာက္ေျခအခင္းေပၚတြင္ ေျမစာမ်ားပို႔ေနခဲ့ရာ ေရွးေဟာင္းဌာနမွရွင္းလင္းလိုက္ေသာအခါ မူလေရးဆြဲထားေသာပန္းခ်ီမ်ား မပ်က္မစီးပဲအေကာင္းပကတိ အသစ္စက္စက္ေရးဆြဲထားသည့္ပမာေပၚထြန္းလာခဲ့သည္။ ပုဂံေခတ္တြင္ ဆန္းျပားသည့္အေရာင္မ်ားအသုံးျပဳကာပန္းခ်ီမ်ား ေရးဆြဲခဲ့ၾကေၾကာင္းသက္ေသျပစရာ ဂူဘုရားျဖစ္သျဖင့္ထူးျခားသည္။

စုိးမင္းႀကီးဘုရား

၃၉_သီရိပစၥယာရြာေတာင္ဘက္တြင္ ဖက္လိပ္ဘုရားမ်ားတည္ရွိသည္။ ယင္းဘုရားမ်ားတြင္ စဥ့္ရည္မသုတ္ေသာ ေျမမီးဖုတ္အုပ္ႂကြပ္႐ုပ္ႂကြမ်ားကို ထူးျခားစြားေလ့လာႏိုင္သည္။ျမန္မာ့သမုိင္းတြင္အရပ္အရွည္ဆံုးဟုစံခ်ိန္ခ်ဳိးခဲ့သည့္ ဇီးကြက္စိန္ရဲ႕ေမြးရပ္ေျမျဖစ္သည္။

ဖက္လိပ္ဘုရား
ေျမမီးဖုတ္ အုတ္ၾကြပ္ရုပ္ၾကြမ်ား

၄၀_သီရိပစၥယာရြာရြာအဝင္ကားလမ္းေတာင္ဘက္သုိ႔ဆက္သြားေသာ္ ဂူေျပာက္ဘုရားသုိ႔ေရာက္ရွိမည္။ ျမန္မာ့ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီး ပုဂံဗိုလ္ခ်ဳိပုန္းေအာင့္ခဲ့ရာဂူဘုရားျဖစ္သည္*။ အဂၤလိပ္တို႔က ဗိုလ္ခ်ဳိ႕ကိုယင္းဂူဘုရားေတြဖမ္းမိသျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳိမိဘုရားဟုေခၚသည္။

ဗုိလ္ခ်ဳိမိဂူေျပာက္ဘုရား

၄၁_မင္းနန္သူအရပ္သုိ႔ဆက္သြားေသာ္ ဘုရားသုံးဆူသည္နာမည္ေက်ာ္သည္။ ဂူဘုရားသုံးဆူကို လိုဏ္ျဖင့္ဆက္သြယ္ထားသည္။ ညာဖက္ဆံုးဂူတြင္ ပန္းခ်ီမ်ားေရးဆြဲထားျခင္းမရွိပဲ ဘယ္ဖက္ဆံုးဂူတြင္ ပန္းခ်ီကိုျပည့္စံုစြာေရးဆြဲထားေလသည္။ အလယ္ဂူတြင္ ဆြဲလက္စပန္းခ်ီမ်ားေတြ႕ရသျဖင့္ ပုဂံေခတ္ပန္းခ်ီေရးဆြဲပုံအဆင့္ဆင့္ကိုေလ့လာႏိုင္ေပသည္။ အလယ္ဂူတြင္ ပုဂံေခတ္နန္းေတာ္ပုံမ်ားကိုေရးဆြဲထားေလသည္။

ဘုရားသုံးဆူ
ဘုရားသုံးဆူ အတြင္းဘက္ကုိ 3D ျဖင့္ရုိက္ကူးသရုပ္ေဖာ္ထားပုံ

၄၂_ဘုရားသုံးဆူအေရွ႕ဘက္တြင္ ဂူငယ္ေလးတစ္ဆူတည္ရွိသည္။ယင္းဂူရဲ႕ထူးျခားခ်က္မွာ ပုဂံတြင္ေတြ႕ရေသာ အျခားေသာဘုရားပုထိုးမ်ားကဲ့သုိ႔ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ႏွင့္ ပလႅင္ကို အုတ္အဂ္ေတျဖင့္တည္ထားျခင္းမျပဳပဲ နံရံတြင္သာ ဗုဒၶပုံႀကီးကို ေရးဆြဲပူေဇာ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ယင္းပုံစံကို ပုဂံတြင္ ယခုဂူငယ္တြင္သာေတြ႕ရေလသည္။
(နံရံေပၚရွိ ဗုဒၵပံုႀကီးရဲ႕ေရွ႕ုတြင္ျမင္ရေသာဆင္းတုေတာ္မွာ ေနာက္ပိုင္းမွ ထားရွိပူေဇာ္ထားပံုရပါတယ္။)

ဗုဒၶပုံေတာ္ရွိရာ ဂူငယ္
နံရံေပၚရွိ ဗုဒၵပံုႀကီးရဲ႕ေရွ႕ုတြင္ျမင္ရေသာဆင္းတုေတာ္မွာ ေနာက္ပိုင္းမွ ထားရွိပူေဇာ္ထားပံုရပါတယ္။

၄၃_ဘုရားသုံးဆူႏွင့္ မနီးမေဝးတြင္ သမၺဴလဂူဘုရားတည္ရွိသည္။ ယင္းဂူသည္ ပုဂံေဒသတစ္ဝိုက္ အေရးႀကီးၿပီး ပုဂံေခတ္လက္ေရးလွပညာႏွင့္ ပုဂံဗုဒၶစာေပႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာ ေလ့လာဖြယ္အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။ နံရံေပၚတြင္ မွင္ျဖင့္ေရးထိုးထားေသာ စာလံုးမ်ားသည္ ေသသပ္လွပလြန္းလွသျဖင့္ ယေန႔ေခတ္ပုံႏွိပ္စာလံုးမ်ားပင္ အ႐ံႈးေပးရေလသည္။

သမၺဴလဂူဘုရား

၄၄_ယင္းဂူမွ ကားလမ္းအတိုင္းသြားေသာ္ နႏၵမညာဂူဘုရားသုိ႔ေရာက္သည္။ ယင္းဂူတြင္ေရးဆြဲထားေသာ ပန္းခ်ီမ်ားေၾကာင့္ပင္ ပုဂံတြင္ပန္းဦးလႊတ္ျခင္းႏွင့္ အရည္းႀကီးမ်ားရွိခဲ့သည္ဟုေျပာဆိုေရးသားခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္မွန္ကန္မႈမရွိေပ။ ယင္းဂူတြင္ထူးျခားခ်က္မွာ ညာဖက္နံရံျပတင္းေပါက္ေအာက္တြင္ ေရနစ္ေနေသာ လူသုံးဦးပုံကိုေရးဆြဲထားေလသည္။ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟတို႔မွ မလြတ္ကင္းႏိုင္ပဲ သံသရာေရယာဥ္ေၾကာတြင္ နစ္မြန္းၾကရျခင္းကိုသြယ္ဝိုက္ေသာနည္းလမ္းျဖင့္အသိေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အထက္နံရံတြင္မူ ပုဂံေခတ္မင္းသားတစ္ပါး ျမင္းစီးလ်က္ အေဆာင္အေယာင္ႏွင့္တကြႂကြခ်ီဟန္ကိုေရးဆြဲထားသည္မွာ အင္မတန္စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းလွသည္။

နႏၵမညာဂူဘုရား
ေခမဂၤဘုရားစု

၄၅_ပုဂံေညာင္ဦးကားလမ္း ပုဂံအဝင္ညာဖက္တြင္ေခမဂၤဘုရားစုတည္ရွိသည္။ ယင္းဂူအစုတြင္ ပုဂံတြင္ အင္မတန္ရွားပါးသည့္ အဝတ္ပန္းခ်ီကို နံရံတြင္ ေကာ္ျဖင့္ကပ္လ်က္ ေရးဆြဲထားသည္။ယေန႔ေခတ္အေခၚ wall paperပုံစံျဖစ္သည္။ ယင္းဂူအစုတြင္ပင္ ပုဂံရွိေရွးေဟာင္းပစၥည္းအမ်ားအျပားကိုခိုးယူသြားခဲ့ေသာ ဂ်ာမန္လူမ်ဳိးေထာမန္းရဲ႕ ေရးထိုးထားခဲ့ေသာ လက္မွတ္ကိုထူးျခားစြာေလ့လာႏိုင္သည္။

သက်မုနိဘုရား

၄၆_ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ေျမာက္ဘက္ သက်မုနိဘုရားတြင္ အေသာကမင္းႀကီးသမီးေတာ္သဃမိတၱာ မဟာေဗာဓိပင္အား သီဟိုဠ္သုိ႔ပင့္ေဆာင္ပုံ မ်ားကိုထူးျခားရွားပါးစြာေရးဆြဲမွတ္တမ္းတင္ထားေလသည္။

၄၇_ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ စြယ္ေတာ္ေလးဆူမ်ား တ႐ုတ္ျပည္၊ သီဟိုဠ္ျပည္၊ နတ္ျပည္၊ နဂါးျပည္တို႔တြင္တည္ရွိ ေၾကာင္းထူးျခားစြာေရးဆြဲထားေသာ ပုဂံေခတ္ပန္းခ်ီကိုဘုရားအမွတ္(၁၀၇၇)တြင္ ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။ ထူးျခားခ်က္မွာ ယင္းပန္းခ်ီပါ စြယ္ေတာ္ၾကဳပ္မွာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ တ႐ုပ္ျပည္ ႏွင့္ သီရိလကာတို႔ရွိ စြယ္ေတာ္ၾကဳပ္မ်ားႏွင့္ ပုံစံတစ္ေထရာတည္းျဖစ္ေၾကာင္း အံ့ဩဖြယ္ေလ့လာႏိုင္သည္။

၄၈_သစၥဗႏၶရရေသ့ႏွင့္ နမႏၲာနဂါးမင္းတို႔ေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားေျခေတာ္ရာခ်ေပးေနပုံကို ဘုရားအမွတ္(၅၃၈) နႏၵဘုရားအေရွ႕ဖက္ဂူတြင္ ထူးျခားစြာေလ့လာႏိုင္သည္။

ဝိနည္းဓိုရ္ဘုရား

၄၉_ကုသဘုရားႏွင့္ ဝိနည္းဓိုရ္ဘုရားတို႔တြင္ စၾကဝဠာတည္ေနဟန္ ပႏၵက္ပုံကိုထူးျခားစြာေရးဆြဲထားေလးသည္။ ပုဂံေခတ္ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ စၾကာဝဠာအယူအဆကို ေလ့လာႏိုင္သည္။ ယင္းအျပင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ မူရင္းကဗၺည္းဇာတာေတာ္ပုံပါထည့္သြင္းေရးဆြဲထားသည္။

သစၥာ၀တီဘုရား

၅၀_ဖြားေစာရြာ သစၥာဝတီဘုရား အေရွ႕ေတာင္အနီး မင္းမရဲဂူဘုရားတိုက္မ ေျမာက္ဖက္နံရံတြင္ ေရးထိုးထားေသာမင္စာတြင္ အရိမဒၵနပူရမည္ေသာ ပုဂံျပည္ ၊ျမန္မာျပည္ စေသာစကားလံုးမ်ားကိုသုံးႏႈန္းေရးထိုးထားပုံကို အလြယ္တကူေလ့လာၾကည့္႐ႈႏိုင္မည္

ေဖာ္ျပပါေနရာမ်ားသည္ ပုဂံေခတ္တြင္ထြန္းကားခဲ့သည္ ပန္းဆယ္မ်ဳိးေသာ ျမန္မာ့အတတ္ပညာႏွင့္ ျမန္မာ့အႏုသုခုမပညာရပ္မ်ား၊ျမန္မာစာေပႏွင့္ အျခားေသာအႏုပညာရပ္မ်ားကို ထင္ဟပ္ေစႏိုင္သည့္ ထူးျခားၿပီးလူသိနည္းေသာေနရာမ်ားျဖစ္သည္ ။

မိတ္ေဆြတုိ႔သိထားတဲ့ ပုဂံက စိတ္၀င္စားဖြယ္ေနရာေလးေတြရွိရင္ ကြန္မန္႔မွာ မွ်ေ၀သြားၾကပါဦး

 

Leave a Reply